۳۳۵۵۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنجال آفرینی جدید اردوغان

انتقادات از اظهارات اردوغان علیه تنظیم خانواده و کنترل موالید بالا گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: انتقادات از اظهارات اردوغان علیه تنظیم خانواده و کنترل موالید بالا گرفته است.

اظهارات رئیس جمهور ترکیه علیه استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری توسط خانواده‌های مسلمان انتقاد شدید گروه‌های حقوق بشری محلی و انجمن‌های بهداشت و سلامت را برانگیخت که نسبت به تاثیرات "منفی" نادیده گرفتن برنامه‌های مربوط به کنترل جمعیت و تنظیم خانواده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روزنامه حریت، جامعه زنان و زایمان ترکیه در بیانیه‌ای گفت: طبیعی‌ترین حق زنان در ترکیه که یک کشور دموکراتیک است حقوق مربوط به زاد و ولد است. این حقوق به زن اختیار می‌دهد تا بتواند درباره زمانی که می‌خواهد بچه‌دار شود و تعداد بچه‌هایش تصمیم بگیرد. متاسفانه پس از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه علیه استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری در کشورهای مسلمان مجبور به صدور این بیانیه شدیم.

اردوغان در جریان سخنرانی در یک بنیاد آموزشی در شهر استانبول گفت: صریحا تاکید می‌کنم که ما باید اولاد و تبار خود را چند برابر کنیم. هیچ خانواده‌ مسلمانی نباید در برنامه‌های مربوط به تنظیم خانواده و کنترل جمعیت مشارکت کند. ما باید از هر آنچه خدایمان و پیامبر عزیزمان گفته پیروی کنیم.

جامعه زنان و زایمان ترکیه از این اظهارات به عنوان "نقض حقوق زنان" انتقاد کرده و گفت: نباید برنامه‌های پیشگیری از بارداری و تنظیم خانواده کنار گذاشته شوند. حاملگی‌های ناخواسته منجر به سقط‌های ناخواسته می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هنگامی که روش‌های پیشگیری از بارداری وجود نداشته باشد، حاملگی‌های ناخواسته افزایش خواهد یافت و باعث افزایش سقط جنین می‌شود. اگر سقط جنین غیر قانونی شود، میزان مرگ و میر مادران افزایش خواهد یافت چرا که مردم از روش‌های غیرقانونی وغیر مجاز استفاده خواهند کرد.

سما کندیرچی، رئیس اتحادیه زنان ترکیه نیز ضمن انتقاد از اظهارات اردوغان تاکید کرد: قانون اساسی تنظیم خانواده را جزو وظایف دولت اعلام کرده است؛ ماده ۴۱ قانون اساسی ترکیه آموزش و اجرای تنظیم خانواده را به عنوان یک وظیفه مطرح کرده است. هیچ کس بر روی کره زمین نمی‌تواند خانواده‌ها را برای داشتن فرزندان بیشتر تحت فشار بگذارد.

وی همچنین از اینکه اردوغان به اسلام به عنوان معیاری برای این مساله اشاره کرد، انتقاد کرده و گفت: تنها خانواده‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنند یا خیر. هیچ راهی وجود ندارد که این مساله را براساس یک جنبه مذهبی تایید کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج