۳۳۵۸۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آلودگی اهواز ۵ برابر حد مجاز

همزمان با انتشار این اظهار نظر که ریزگردها نفس کشیدن را برای ایلام سخت کردند، یک مقام مسئول در پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب و جنوب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده است.

روزنامه آرمان: همزمان با انتشار این اظهار نظر که ریزگردها نفس کشیدن را برای ایلام سخت کردند، یک مقام مسئول در پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب و جنوب کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده است.

همزمان مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز ظهر روز چهارشنبه به پنج برابر حد مجاز رسید. در حال حاضر طوفان‌ گرد و غبار اغلب شهرهای بزرگ و کوچک‌ ایران را پوشانده است. گرچه این گرد و غبارها در تهران دیده می شد، اما اکنون به جنوب و جنوب غرب ایران هم کشیده شده اند و تهدیدی جدی برای مختل کردن بخش‌های بسیار مهم و حیاتی زندگی عمومی مردم به شمار می‌روند.

روز گذشته معاون پایش محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: هم‌اکنون آلودگی هوای ایلام، دهلران و ایوان ۴ برابر حد مجاز است. به گزارش ایسنا، علی‌طاهر سارایی با بیان اینکه هوای آبدانان و دره‌شهر هم سه برابر حد مجاز آلوده است، از شهروندان به ویژه کودکان و سالخوردگان خواست از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند.

پیش‌بینی آب و هوا

روز گذشته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ارتباط با پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود. به گزارش ایلنا، احد وظیفه ادامه داد: شدت بارش‌ها چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، مازندران و زنجان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه در روز جمعه شاهد بیشینه فعالیت این موج در شمال شرق کشور خواهیم بود، افزود: دامنه این ناپایداری‌ها بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. او اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور، وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: در شرق و جنوب شرق کشور نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید با گرد و خاک همراه خواهد بود که کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت. او گفت: پنجشنبه در تهران احتمال بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد و در روز جمعه با افزایش ابر و گاهی وزش باد روبه‌رو خواهیم بود. وظیفه در پایان اظهار کرد: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۲۸، ۲۹ و ۳۰ درجه و کمینه دمای هوا ۱۸،۱۸ و ۱۹ درجه خواهد بود.

گرد و غبار در اهواز

روز گذشته مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در ساعت ۱۴ امروز «چهارشنبه» میزان گرد و غبار در اهواز به ۷۴۷ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. به گزارش ایرنا، شهریار عسکری افزود: در همین ساعت میزان گرد و غبار در آبادان ۳۳۹ میکروگرم بر مترمکعب، در اندیمشک ۲۵۹ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است. همچنین با بیان اینکه گرد و غبار رو به افزایش است، افزود: در ساعت ۱۳ امروز میزان گرد و غبار در اهواز۶۷۹ میکروگرم بر مترمکعب و در آبادان ۳۳۵ میکروگرم بر مترمکعب بود.

حد مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است. بر اساس اطلاعیه هواشناسی خوزستان احتمال وقوع گرد و غبار محلی در بعد ازظهرها وجود دارد. این اطلاعیه وزش بادهای به نسبت شدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس را مواج پیش‌بینی کرده است. در ماه‌های اخیر این برای اولین بار نیست که استان‌های غربی و جنوبی کشور دچار مشکل آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها بوده اند.

به طور کلی در سال های اخیر یکی از اصلی ترین مشکلات مردم این استان‌ها ریزگرد‌هایی است که منشا داخلی و خارجی دارند. هر چند فعالیت‌هایی برای کنترل این مساله انجام شده است، اما مسئولان عنوان می‌کنند حل مشکل ریزگرد‌ها زمانبر است و در این زمینه باید کار کارشناسی انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج