۳۳۵۸۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رای دادگاه‌ های آمریکا به زیان کاربران

دادگاه چهارم استیناف ایالات متحده روز سه‌شنبه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن، مقامات پلیس می‌توانند بدون در اختیار داشتن دستور قضایی از شرکت‌های تامین‌کننده خدمات موبایل بخواهند تا اطلاعات مربوط به مکان کاربران را در اختیارشان قرار بدهند.

وب سایت برسام: دادگاه چهارم استیناف ایالات متحده روز سه‌شنبه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن، مقامات پلیس می‌توانند بدون در اختیار داشتن دستور قضایی از شرکت‌های تامین‌کننده خدمات موبایل بخواهند تا اطلاعات مربوط به مکان کاربران را در اختیارشان قرار بدهند. پیش از این چنین اطلاعات تنها به واسطه‌ی دستور قضایی در اختیار پلیس قرار می‌گرفت.

رای دادگاه‌ های آمریکا به زیان کاربران

در صدور این حکم به یکی از احکام دادگاه عالی ایالات متحده استناد شده که بر اساس آن، اطلاعاتی که افراد به صورت داوطلبانه در اختیار یک یا چند شرکت قرار داده باشند، از شمول اطلاعات محرمانه‌ی افراد خارج می‌شود. به همین دلیل، و با توجه به این که کاربران گوشی‌های همراه به صورت داوطلبانه به بسیاری از نرم‌افزارهای روی گوشی خود اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات مکانی‌شان را داده‌اند، پس این اطلاعات از شمول اطلاعات محرمانه خارج شده است.

به استناد این حکم، دسترسی پلیس به اطلاعات مکانی اشخاص، آن هم بدون رضایت خود افراد یا دستور قاضی، ناقض اصل چهارم قانون اساسی ایالات متحده که بر حفظ حریم شخصی افراد تاکید می‌کند نیست. قطعا این حکم زمینه‌ساز اعتراض افراد به دستگاه قضایی آمریکا خواهد بود و به نظر می‌رسد اعتراضات از خود دادگاه‌های این کشور شروع شده است. قاضی وین، از چهره‌های سرشناس دستگاه قضایی و از مخالفان این طرح گفته است: «تنها زمان روشن خواهد ساخت که آیا مردم آمریکا در این جهان به شدت شبکه‌ای شده قادر خواهند بود تا حریم شخصی همدیگر را حفظ کنند یا نه. اما جواب هر چه باشد، این حکم را نمی‌توان تلاشی در جهت بهبود اوضاع قلمداد کرد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج