۳۳۵۹۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش‌های بین‌المللی به انتخاب لاریجانی

برخی پارلمان‌ها و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای با ارسال پیامی انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفتند.

خبرآنلاین: برخی پارلمان‌ها و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای با ارسال پیامی انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفتند.

روفسور محمود ارول قلیچ، دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با ارسال نامه‌ای انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی را تبریک گفت. در پیام دبیرکل اتحادیه بین المجالس آمده است:

تجربیات متراکم پارلمانی و مدیریت حکیمانه مجلس محترم توسط جنابعالی و مواضع چشمگیر و ارزشمند در نشست های منطقه‌ای و بین‌المللی، یاریگر جنابعالی در استمرار خدمت موثر به کشورعزیزتان و ارتقاء حیات پارلمانی مشترک اسلامی خواهد بود.

ما در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور ملموس شاهد همکاری بی حد و حصر آن جناب با اتحادیه در ارائه هرگونه مساعدت در موفقیتهایش و دستیابی به اهداف والای آن بوده‌ایم که این همه در میزبانی مقر دبیرخانه و مشارکت متمایزتان در همۀ کنفرانس های اتحادیه متجلی بوده است.

مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت در تماس تلفنی با دکتر علی لاریجانی انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره دهم را تبریک گفت.

رئیس مجلس کویت با ابراز خرسندی از انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی برای وی آرزوی استمرار توفیق کرد.

علی لاریجانی نیز با تشکر از تبریک همتای کویتی خود ابراز امیدواری کرد تا دو کشور همسایه ایران و کویت بتوانند گام های موثری را با تلاش و همکاری مشترک در جهت حل و فصل مشکلات منطقه ای بردارند.

پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در دیدار با علی لاریجانی انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس دهم را تبریک گفته بود.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و رئیس اتحادیه پارلمانهای عربی نیز در پیامی، انتخاب علی لاریجانی به ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در پیام رئیس مجلس لبنان خطاب به لاریجانی آمده است: انتخاب دوباره شما بیانگر اعتماد اکثریت مجلس به رهبری شما در پارلمان در مرحله جدید است که فعالیتهای دیپلماتیک پارلمانی را برای مقابله با چالشهای مشترک تحمیلی بر منطقه ضروری ساخته است.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب مجدد وی به این سمت را تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس عراق در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور در مورد ارتباط هر چه بیشتر مجالس ایران و عراق و رایزنی و مشورت در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم تأکید کرد و ابراز اطمینان کرد: روابط دوستانه فیمابین دو کشور از جمله مناسبات پارلمانی طی دوره کنونی مجلس شورای اسلامی هرچه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

محمدجهاد اللحام، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه انتخاب علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت. وی این انتخاب مجدد را مهر تاییدی بر توانایی ها و شایستگی های رئیس مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: مجلس نمایندگان سوریه در دوره پیش رو از توسعه همکاری های فیمابین با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند.

علی لاریجانی روز سه شنبه، با کسب ۲۳۷ رای به ریاست مجلس دهم شورای اسلامی رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج