۳۳۶۰۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش به موج اعتراض به امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه صلاحیت علمی و حرفه‌ای طراحان سؤالات امتحانات نهایی کشوری مورد تأیید است، گفت: سؤالات امتحان نهایی این دوره نیز هم سطح سؤالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و دارای ضرایب دشواری مختلف است.

خبرگزاری فارس: عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص واکنش برخی رسانه‌ها در خصوص اعتراض دانش‌آموزان به سؤالات امتحانات نهایی کشوری، اظهار داشت: طراحی سؤالات امتحانات نهایی کشوری دارای اهداف خاص آموزشی است و در این طراحی باید به سطوح مختلف آموزشی و حیطه‌های آن توجه لازم مبذول شود؛ بر این اساس طراحان با توجه به سابقه تدریس و طراحی سؤالات کشوری، اقدام به تهیه سؤالات امتحانات نهایی می‌کنند.

وی افزود: سؤالات این دوره نیز هم سطح سؤالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و از آسان شروع شده است؛ ضمن اینکه دارای ضرایب دشواری مختلف «آسان، متوسط و دشوار» است.

عمادی با بیان اینکه صلاحیت علمی و حرفه‌ای طراحان سؤالات امتحانات نهایی کشوری مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: طراحان سؤال امتحان نهایی از بین مدارس مختلف انتخاب می‌شوند؛ با توجه به سنوات متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌های آن و به صورت تیمی، به طراحی سئوالات از محتوای کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: طراح سؤالات الزاماً باید تدریس آن درس را در سال جاری برعهده داشته و با در نظر گرفتن بارم بندی ارسالی دفتر تألیف، متن کتاب درسی و شیوه‌نامه طراحی سئوالات، اقدام به طراحی سئوالات کند.

وی در خصوص اعتراض برخی دانش‌آموزان به دو درس ریاضی و شیمی، خاطرنشان کرد: هیچ سؤالی از این دو درس و نیز بقیه دروس، خارج از چارچوب کتاب درسی طراحی نشده است و در بازدیدهای به عمل آمده از حوزه های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی از سؤالات اظهار رضایت کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج