۳۳۶۰۷۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

روحانی: سایه جنگ را از سر مردم دور کردیم

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۹۳ و ۹۴ قدرت سیاسی‌مان را به رخ جهانیان کشیدیم، افزود: با مقاومت ملت و زبان سیاسی و حقوقی، توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم دور کنیم.

خبرآنلاين: رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۹۳ و ۹۴ قدرت سیاسی‌مان را به رخ جهانیان کشیدیم، افزود: با مقاومت ملت و زبان سیاسی و حقوقی، توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم دور کنیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام راحل،‌ اجتماع مردم در کنار مرقد مطهر امام را به معنای پیوند مستحکم امام و امت دانست که در طول ۲۷ سال گذشته اين عشق مردم به امام روز به روز بیشتر شده است.

به گفته وي، امام در دوراني که مستکبران جهان و به ویژه آمریکا به دنبال تحقير فرهنگی و سیاسی مردم ایران بودند، گفت: در آن دورانی که کمتر کسی باور می‌کرد که با یک نهضت و قیام می‌توان یک رژیم چند هزار ساله را سرنگون کرد، امام از روز اول به راه و مقصدش و پیروزی این راه مطمئن بود. او شخصیتی بود که از هیچ کس و در هیچ شرایطی از هیچ قدرتی نترسید.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** وقتی امام خمینی(ره) را سحرگاه ۱۵ خرداد به سمت تهران و به سمت زندان می‌بردند، افراد دستگیرکننده را در مسیر دلداری می‌داد و می‌گفت نترسید خطری برای شما نیست. این امام با این شهامت و شجاعت و با آن قدرت و جایگاه علمی بود.

** اگر امام فقیه عالی‌مقام نبود و اگر فیلسوفی بلندمرتبه و عارف به‌حق و آگاه به زمان نبود، چطور می‌توانست یک رهبر نهضت عادی نظریه‌پرداز باشد و راه و مسیر دینی را برای مردم مشخص کند.

**اولین میراث بزرگ امام برای ملت ایران و برای جهان اسلام انقلاب اسلامی بود، نظریه او در خصوص انقلاب اسلامی نه شباهتی به انقلاب فرانسه داشت و نه شباهتی به انقلاب اکتبر شوروی سابق، او انقلابش با انگیزه دینی و ایمانی مردم و با هدف استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و دین‌باوری بود، انقلاب اسلامی او بااخلاق و ادب توأم بود. او در انقلاب اسلامی خود باورش به لطف خدا و توکلش به حق بود و حسن ظنی که به پروردگار همواره و اعتمادی که به مردم داشت.

**آنچه انقلاب اسلامی را پیروز کرد، سرمایه معنوی و ایمان، سرمایه اجتماعی و اعتماد بین راهبری و مردم و سرمایه انسانی، علم و دانش و آشنایی به جهان و علوم دینی و اسلامی بود.

** امام با روش و شیوه‌ای که در دوران رهبری خود داشت، گاهی سکوت معنادار، گاهی فریاد، گاهی نصیحت و گاهی دعوت مردم به نهضت و قیام و حرکت در خیابان‌ها، اما درعین حال امام انقلابی‌ترین و در عین حال اخلاقی‌ترین مسیر را برای هدایت به آرمان‌هایی که از آن ملت بزرگ ایران بود، برگزید و انتخاب کرد و توانست از طریق تسخیر قلوب مردم نهضت را به پیش برد.

**در کجای تاریخ رهبری همچون امام را سراغ دارید که وقتی وارد کشور می‌شود، میلیون‌ها نفر به استقبالش بروند و آنگاه که او را بدرقه می‌کنند با عشقی پرشورتر او را تا آرامگاه ابدی‌اش مشایعت کنند.امام در مسیر انقلاب جاذبه‌اش آنچنان بود که همه را در مسیر انقلاب جذب کرد. امام آنچنان که در برخی انقلاب‌های جهان شاهد هستیم، حمام خون به راه نینداخت و نزدیک‌ترین افراد و نهادها را به رژیم گذشته قدم به قدم جذب کرد و آنچنان هاضمه‌ای را برای انقلاب درست کرد که توانست همه را به سمت فرهنگ انقلابی جذب کند. به باور و اعتقاد همه آنها رساند که اگر شما پیرو قرآن و اسلام باشید، آقایی‌تان در دنیا هم بیش‌تر خواهد بود.

**در سال ۹۳ و ۹۴ قدرت سیاسی‌مان را به رخ جهانیان کشیدیم و و با مقاومت ملت و زبان سیاسی و حقوقی، منطق‌مان را به دنیا نشان دادیم و به خوبی از حقوق ملت دفاع کردیم و توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم دور کنیم و تحریم ظالمانه و دیوار و زنجیرهای تحریم را در هم بشکنیم.

**{با اشاره به نحوه تعامل حضرت امام خمینی (ره) با دنیا} امام خمینی(ره) در کنار انقلابی‌گری‌های بزرگ، غیورمندانه و عزتمندانه تعامل حکیمانه با جهان را نیز طراحی کردند.

** امروز از امام(ره) سه میراث انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه به یادگار مانده است که باید در حفظ و حراست از آن‌ها کوشا باشیم.

** اگر امام در ماه‌های پایانی زندگی خود گام‌های مهمی را برنمی‌داشت، معلوم نبود مسیر رهبری چگونه خواهد بود. اولاً لازم بود در قانون اساسی بازنگری شود و امام این زمینه را برای بازنگری آماده کرد. نامه امام به مجلس خبرگان، بازنگری بود که راه را مشخص کرد و فرمود مرجعیت برای رهبری نیاز نیست، اگر مجتهدی که از سوی نمایندگان ملت یعنی خبرگان مورد تأیید قرار گیرد، او فقیه مبسوط‌الید خواهد بود و به طور طبیعی ولایت امر و ولایت فقیه را به‌عهده خواهد گرفت. در تمام نظام‌های دنیا به ویژه در انقلاب‌ها در سال‌های اولیه بحران جانشینی موضوعی است که ملتی را از پا درمی‌آورد، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان رهبری ظرف مدت ۲۴ ساعت، تکلیف رهبری را بعد از امام مشخص و مقام معظم رهبری را به رهبری این امت و انقلاب اسلامی برگزید و این راهی بود که امام آن را برای ما هموار کرده بود.

**ملت ایران حقوق خود را در مجامع بین المللی به رسمیت شناساند تا آنها به این حقوق اعتراف کنند و مردم ایران توانستند دیوار تحریم های ظالمانه را در هم بشکنند.

** دیگران حق فروش نفت، تجارت و معاملات بانکی را از ما (ملت ایران) گرفته بودند و می خواستند ملت را در برابر توطئه های صهیونیسم و استکبار تسلیم کنند، اما ملت ایران با هدایت های رهبری و سرداران میدان دیپلماسی توانست پیروزی سیاسی و پس از آن پیروزی اقتصادی را به ارمغان آورد. امام (ره)، نظامی را در اختیار ما گذاشت که باید روز به روز آن را کارآمدتر کنیم و به جهانیان نشان دهیم که مسیر جمهوری اسلامی همان مسیر اسلام است.

** اگر همه متحد و پشت سر رهبری حرکت کنیم، مسیر ما سهل است و دشواری ها از سر راه برداشته خواهد شد.

** نباید افکار عمومی جهان را رها کنیم و نباید بگذاریم که صهیونیست‌ها و مستکبران، افکار عمومی جهانیان را علیه چهره واقعی انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی شکل دهند. ما وظیفه داریم که واقعیت کشور و انقلاب را به جهانیان تبیین کنیم چرا که امام خمینی بزرگترین انقلاب مردمی را به ثمر رساند و جهانیان را به حیرت نشاند و سرنوشت این انقلاب نیز تنها مختص ایران نبود بلکه در کل منطقه و جهان نیز تاثیراتی از خود به جای گذاشته است.

** امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران را به گونه‌ای طراحی کرده که می تواند به الگویی برای تمام کشورهای دنیا تبدیل شود. امام(ره) در این نظام‌سازی، در کنار اسلامیت به جمهوریت نیز تاکید کرده است. همان طور که می دانید در تمام انقلاب‌ها بعد از انقلاب صندوق‌ها سرکوب می‌شوند اما تنها در انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) بعد از انقلاب صندوق و آرای مردم را پیشنهاد می‌کند و در یک سال ۵ انتخابات در این نظام برگزار می‌شود.

** دشمنان ما باید آرزوی فاصله بین قوای سه‌گانه و همچنین این قوا با مقام معظم رهبری را با خود به گور ببرند. ما افتخار می‌کنیم که مجلس خبرگان رهبری صالح‌ترین و آگاه‌ترین فرد به شرایط کشور و زمان که دارای همه لیاقت‌ها بوده و هست به رهبری نظام و انقلاب انتخاب کرد و در طول ۲۷ سال گذشته امنیت، آرامش، وحدت و حرکت نظام در مسیر پیشرفت در سایه پرچمداری مقام معظم رهبری بوده و ما آن را دیدیم و ان‌شاءالله خداوند عمر پربرکت او را طولانی خواهد کرد و در سال‌های آینده نیز این وضعیت را خواهیم دید.

** در مرقد امام جمع شدیم تا به امام بگوییم ما بار دیگر با راه و خط و میراث تو بیعت می‌کنیم، وظیفه ما حراست از میراث‌های امام است و احترام به خاندان بزرگوار امام است، به عنوان یکی از وظایفی است که در برابر آن همه ایثار و فداکاری امام بر دوش داریم. ما خوشحالیم که امروز در جمع و جامعه ما یادگار امام بزرگوار حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی حضور دارد و او به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ برای حوزه علمیه قم و سرمایه فکری و سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی است که خداوند روز‌به‌روز محبوبیت این خاندان و خانواده را نزد مردم ما و هم در میان دنیای اسلام و مسلمانان بیش‌تر می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      واقعا فکر می کنید این غربیها واروپایی های راحت طلب وبزدل یااون عربهای خلیجی عیاش ودنیاپرست خودشون رو درگیر جنگ بایه کشور متحدوقدرتمندی چون ایران می کردند؟! امام خمینی(ره) وقتی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیکندبه این معنی هست که نتیجتانوکرهای آمریکانیز هیچ غلطی نمیکنندپس نگرانی بابت چه بود؟!آمریکا بیش ازآنی که ازقدرت نظامی ایران واهمه داشته باشد ازاتحادوهمبستگی ایرانیان باولایت فقیه وحشت دارد!البته تعامل وتفاهم با جهان درحدی که به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه واردنسازد خوب وموجب سرعت درپیشرفت است.سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج