۳۳۶۰۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رضایی: چسبیدن به میز زیاد شده

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام یکی از انحرافات و آفت‌های اصلی بین مسئولان را چسبیدن به میز دانست.

خبرآنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام یکی از انحرافات و آفت‌های اصلی بین مسئولان را چسبیدن به میز دانست.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه «کدام يک از مسئولان پايبند به وصيت امام و سخنان رهبري هستند؟»، گفت: خيلي از مسئولان هستند و افکار و وصیت‌ ایشان را پياده مي‌کنند؛ اما برخی‌ها هم هستند که آن را قبول دارند ولي پياده نمي‌کنند، فقط مي‌گويند اينها خوب است اما نمي‌شود آنهارا پياده کرد! متاسفانه در اين زمينه ضعف زياد داریم، مشکل ما در پیاده سازی اندیشه ها و افکار امام است.

وی تصریح کرد: مثلا در بحث ولایت فقیه برخی می گویند این لباس، لباس خاص امام بوده و نمی تواند ادامه داشته باشد. برخی می گویند به رهبر انقلاب هم می آید. برخی هم می گویند کشور را رییس جمهوری کنیم و ولایت فقیه شورایی یا ریش سفیدی شود. این اعتقادات وجود دارد و متاسافانه مانع از بيان مواضع صريح امام و رهبري و عملي کردن وصيت امام مي شود.

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از شاهکارهای امام این بود که دین را بعد از قرن‌ها وارد سیاست کرد، افزود: آن هم وقتی جامعه جهانی دین را خانه نشین کرده بودند و به یک روز یکشنبه در کلیسا محدود شده بود. امام دین را از طاقچه و خانه وارد جامعه کرد. اگر دین را از اسلام امام بگیرید، چیزی از اندیشه امام نمی ماند. مشکل آمریکا با ما این است که می‌گویند جمهوری اسلامی باشد، ولی دین را جدا کنید، رهبری ایران در مسجد و حوزه‌های علمیه باشد و کاری با سیاست نداشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه بخشی از مشکل و بحث ما با آمریکا ایدئولوژیک است، خاطر نشان کرد: آنها می‌گویند ما با اعتقاد شما که دین را وارد سیاست کردید کار داریم چون دین برای منطقه و جهان خطرناک است. آنها معتقدند اگر دین وارد سیاست شود یک قدرت بین المللی بزگ و تمدن دیگری شکل می گیرد که ماهیت آنها را به خطر خواهد انداخت.

وی ادامه داد: بخش مهمی از مخالفت و دشمنی آمریکا با ایران همین رابطه دین و سیاست است. ابتدا می‌گفتند امام به قم برود و رییس جمهور کشور را اداره کند یا گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی باشد. یا در زمان امام تلاش کردند شورای نگهبان را تضعیف کنند ولی امام جلو انحرافات را گرفتند. در واقع آمریکا تلاش کرد با فاصله ایجاد کردن بین دین و سیاست، تضعیف رهبری و ولایت فقیه یا نهادهایی مثل شورای نگهبان نظام ما را تضعیف کند.

محسن رضایی در ادامه اين برنامه تلويزيوني در پاسخ به این سوال مجری که «اگر امام زنده بود به جریان های سیاسی چه توصیه‌ای می‌کرد؟» گفت: امام به هر دو جریان توصیه می کردند خودتان را اصلاح کنید، منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهید، انقلابی شوید و انقلابی بمانید.

وی مهمترین آسیبی که امروز مسئولان را تهدید می کند؛ "چسبیدن به میز" دانست و تصریح کرد: "چسبیدن به میز" در بین مسئولان خیلی زیاد شده است. در دهه اول انقلاب همه روحیه شهادت طلبی داشتیم اما الان طوری مدیران به میزها می چسبند که نه تنها جانشین پروری نمی کنند، بلکه به دنبال تعضیف آدم های خوب هستند. چسبیدن به میز، در جمهوری اسلامی خیلی رشد کرده و خطر جدی برای نظام است. این نظام یک نظام مردمی و انقلابي است و باید شایسته سالاری در آن رشد یابد.
رضایی دومین انحراف بین مسئولان را خستگی برخی از آنها دانست و گفت: به نظر می رسد برخی از مسئولان از ادامه انقلاب و پیگیری ارزش های انقلاب خسته شده‌اند و می‌گویند تا همین جا کافی است. مثلا بحث ارتباط با آمریکا از روی خستگی است، این روحیه خوب نیست، انقلابی بودن یعنی در صحنه بودن و نشاط داشتن.

دبیر مجمع تشخیص نظام گفت: اعتمادها کم و حاشیه‌ها زیاد شده است. ما در اوایل انقلاب به هم خواهر و برادر می گفتیم ولی الان برادری ضعیف شده است، اکثرا با سوءظن با هم برخورد می کنند. {در اينجاي برنامه مجري به مزاح به رضايي گفت: بله شما هم به نام برادر محسن شناخته مي شديد}.

وی درخصوص رویکرد دولت‌ها هم گفت: همه دولت‌ها دلسوزند ولی گاهی مشکلات را تقصیر دولت قبل می‌اندازند. فرقی ندارند، آن دولت تورمی بود، این دولت رکودی است. نتیجه این است که فقر و مشکلات مردم بیشتر می شود. من معتقدم در همه دولتها دلسوزی هست و مخالفم که بگویند این دولت جاسوس یا خیانتکار است ولی این را هم معتقدم که کارآمدی لازم را ندارد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه تک روی نسبت به دوران امام زیاد شده است، جلب همکاری خیلی کم شده است. ما در دوران جنگ از ارتشی و سپاهی که توانایی کار داشت استقبال می کردیم، الان فردی که رای می آورد دنبال افراد خاص می‌گردد این تک روی توانایی ملی را از دایره اداره کشور کنار می گذارد.

وی با بیان خاطراتی از دوران امام(ره) گفت: ما جلسات زیادی خدمت امام بودم. یکی از جلسات بعد از عملیات والفجر مقدماتی بود که امام احساس کردند بین ارتش و سپاه اختلاف شده، من و برادر صیاد شیرازی را دعوت کردند، بعد از جلسه وقتی می خواستیم بیرون برویم امام دست ما دو نفر را گرفت و در دست خود فشرد و فرمودند وحدت را حفظ کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج