۳۳۶۱۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گسترش همکاری اقتصادی تهران و بلگراد

شهردار شهر سوبوتیتسا صربستان خواستار گسترش هممکاری های اقتصادی با ایران و حضور مشترک دو کشور در بازار کشورهای منطقه از طریق انعقاد تفاهم نامه شد.

خبرگزاری ایسنا: شهردار شهر سوبوتیتسا صربستان خواستار گسترش هممکاری های اقتصادی با ایران و حضور مشترک دو کشور در بازار کشورهای منطقه از طریق انعقاد تفاهم نامه شد.

«ماگلای ینو» در دیدار با «محمد جواد ایزدی» رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که شامگاه پنجشنبه در شهر سوبوتیتسا انجام شد ایران را کشوری بزرگ با اقتصادی قوی و امکانات گسترده در حوزه های مختلف توصیف و با اشاره به امکانات اقتصادی شهر سوبوتیتسا از پیشنهاد رایزن اقتصادی و سیاسی کشورمان برای امضای تفاهم نامه همکاری با ایران و مشارکت در بازار سوم استقبال کرد.

وی به ملاقات خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته که به دنبال آن همکاری های شهر سوبوتیتسا با ایران وارد مرحله جدیدی گردید، اشاره کرد و گفت: پس از انجام این دیدار و همکاری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، شرکت سور «sever» سوبوتیتسا موفق به احیای همکاری های گذشته خود با ایران در زمینه تولید انواع موتورهای برقی و ژنراتورهای تولید برق شد.

ینو همچنین با ارایه توضیح در باره وضعیت اقتصادی سوبوتیتسا و امکانات این شهر صنعتی گفت: این شهر علاقمند به پذیرش سرمایه گذاری های خارجی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی است و مایل هستیم که تا پایان سال جاری میلادی بتوانیم با امضای تقاهم نامه سطح همکاری های شهر سوبوتیستا با ایران را به سطح قابل توجهی افزایش بدهیم.

رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت کشورمان در صربستان نیز در این دیدار که در شهر سوبوتیتسا برگزار شد به سفر هیاتی از استان کرمان به صربستان و شهر سوبوتیتسا اشاره و ابراز امیدواری کرد که با انجام این سفر تفاهم نامه هایی بین شرکت های ایرانی و صربستانی از جمله شهر سوبوتیتسا برای ارتقای همکاری های دو جانبه به امضا برسد.

ایزدی همچنین به علاقه مندی ایران برای گسترش روابط و همکاری در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی اشاره کرد و با توضیح اینکه ایران و صربستان در زمینه های کشاورزی از جمله دانه های ذرت و گندم و دانه های روغنی همکاری دارد، زمینه های همکاری بین دو کشور را بسیار مساعد دانست.

رایزنی اقتصادی و سیاسی کشورمان همچنین در ادامه به همکاری طولانی کارخانه سور شهر سوبوتیتسا در شمال صربستان با ایران اشاره کرد و گفت: با اقدام هایی که از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان و شهرداری سوبوتیتسا انجام شده است، کارخانه سور موفق شد که همکاری های خود با شرکت های ایرانی را برای اجرای پروژه های مشترک مجددا از سر بگیرد.

سوبوتیتسا در شمال صربستان و در حدود ۱۸۰ کیلومتری بلگراد قرار دارد و جمعیت آن با حومه حدود ۱۵۰ هزار نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج