۳۳۶۲۱۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مهم ترین حربه دشمن برای ضربه به اسلام

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل اسلام، معارف دینی و اعتقادات مذهبی مردم برنامه دارد، گفت: بزرگترین و مهمترین راهی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ برگزیده، فضای مجازی است.

خبرگزاری ایسنا: دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل اسلام، معارف دینی و اعتقادات مذهبی مردم برنامه دارد، گفت: بزرگترین و مهمترین راهی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ برگزیده، فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در ویژه  برنامه سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که در مصلی رشت برگزار شد، خواستار تقویت پیوند عملی با امام راحل شد و اظهار کرد: بر اساس قرآن، یادآوری و تبیین ایام الله برای نسل جوان ضروری است. حوادث مهمی که در تاریخ اتفاق افتاده باید برای نسل های بعد که شاهد و حاضر نبوده اند، بازگو شود. ۱۴ و ۱۵ خرداد از ایام الله هستند.

دادستان کل کشور با طرح این سئوال که امام (ره) چرا امام شد، افزود: خداوند به نفع کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند، در دل های دیگران عشق و محبت ایجاد می کند. بر این اساس، خداوند برای امام در دل های کسانی که ایشان را شناختند و پی به کار امام بردند، محبت عجیبی قرار داده است. این در حالی است که برخی از دشمنان نیز نمی توانند عظمت و جایگاه رفیع امام راحل را انکار کنند.

وی با اشاره به رابطه عاشورای امام حسین(ع)، مدرسه فیضیه، ۱۳ خرداد ۴۲، قیام خونین ۱۵ خرداد و سالروز ارتحال امام در ۱۴ خرداد، تصریح کرد: عمال رژیم شاه در دوم فروردین سال ۴۲ به مدرسه فیضیه یورش بردند و عزارادان شهادت امام صادق(ع) را به خاک و خون کشیدند لذا سخنرانی امام خمینی(ره) در عصر عاشورای ۱۳ خرداد همان سال مقدمه قیام ۱۵ خرداد شد؛ در واقع حقایق و بیانات تکان دهنده ای که از زبان امام در آن سخنرانی ساری و جاری شد، منجر به دستگیری و تبعید ۱۵ ساله ایشان شد. ارتحال امام در ۱۴ خرداد و بزرگداشت همه ساله این روز نیز نشان دهنده رابطه عمیق بین این رخدادهاست.

منتظری قیام امام حسین(ع) را مکمل اسلام دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳ خرداد سال ۴۲ به واقعه عاشورا اشاره می کند و آن رفتار وحشیانه و خلاف انسانی علیه زنان و کودکان را مبارزه با اساس اسلام و شجره طیبه می داند. امام راحل اسرائیل را دشمن همین اساس در ایران می نامد که نمی خواهد قرآن، علمای دین و احکام اسلام در این کشور باشد لذا مدرسه فیضیه را می کوبد، علما را می کوبد، ملت را می کوبد و نمی خواهد اقتصاد و کشاورزی و علم و ثروت در این کشور وجود داشته باشد. امام توهین سایر دولت ها به ایران را به تبعیت از اسرائیل می داند.

دادستان کل کشور با اشاره به بینش الهی و ژرف نگری شخصیت امام، گفت: امام آسیب هایی که کشور را به شدت تهدید می کرد در فرازهایی از سخنرانی ۱۳ خرداد ۴۲ به مردم اعلام کرد و اسرائیل را دست پرورده آمریکا و انگلیس خواند که به عنوان یک حافظ منافع در قلب جهان اسلام به وجود آورده اند؛ یک رژیم کاملا غاصب که به دنبال تامین منافع کشورهای غربی در کشورهای اسلامی و تحقق بخش خواسته های آنان در منطقه است. امام در آن روز این خطر را احساس کرد و آن را متوجه ایران دانست.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نسبت به برنامه اسلام زدایی، قرآن زدایی، روحانیت زدایی و ارزش های دینی زدایی اسرائیل هشدار داد، افزود: پس از دستگیری امام، مردم در ۱۵ خرداد به صحنه آمدند و آن فاجعه خونین اتفاق افتاد لذا امام و روحانیت مبارز بیدار در دوران تبعید به زمینه سازی برای پیروزی نهضت انقلاب پرداختند که در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست.

منتظری با تصریح بر اینکه بینش سیاسی، عرفان و خداشناسی امام انقلاب را به پیروزی رساند، گفت: امام در تحقق انقلاب و پیروزی و تداوم آن دارای سه بعد بود.

دادستان کل کشور مرجعیت را بعد اول شخصیت امام دانست و اضافه کرد: بر اساس مکتب جعفری، نظر، فتوا و حکم امام به عنوان مرجع تقلید جامع الشرایط، حجت شرعی و واجب الاجراست. برخی با شیطنت در صدد تضعیف جایگاه ولی فقیه هستند و وحی منزل نبودن حکم ولی فقیه را در اذهان القاء می کنند، اما فرمایش رهبری در مقام ولایت و راهبری حجت شرعی برای همگان اعم از علمای دین واجب الاجرا و لازم الاجراست. ملت ایران در تبعیت از امام به چنین جایگاهی رسیدند و اگر هر کسی به تجزیه و تحلیل حکم ولی فقیه می پرداخت، حادثه بزرگ انقلاب در تاریخ رقم نمی خورد.

وی با اشاره به بعد رهبری و بنیان گذاری شخصیت امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایران و حتی در زمان حیات امام، بسیاری از علما و مراجع در قم و نجف و مشهد و تهران حضور داشتند، اما فرق امام با این مراجع این بود که امام انقلاب را بنیان گذاری کرد.

منتظری اسوه و الگو بودن شخصیت امام برای انقلاب را بعد سوم برشمرد و ادامه داد: امام به عنوان بنیانگذار انقلاب و نظام اسلامی دارای اصولی برگرفته از قرآن است که اساس انقلاب را بر این اصول پایه نهاد. دشمن شناسی و توجه به ترفندها و توطئه های دشمن یکی از اصول امام است که از روز اول نهضت به آن توجه ویژه داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به آیات ۵۱ و ۵۲ سوره فرقان، صلاح امت را در پراکندگی ندانست و گفت: نه تنها مردم ایران بلکه دنیا باید پشت یک صدا حرکت کنند و وحدت داشته باشند. ملت مسلمان ایران همانگونه که امام راحل در برابر استکبار و آمریکا و انگلیس و اسرائیل ایستاد، باید در برابر دشمنان و کسانی که سعادت و خوشبختی ما را هدف قرار داده اند، ایستادگی داشته باشند و از امام تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه امام زیر بار آمریکا نرفت و همه سختی ها را به جان خرید، اضافه کرد: ملت ایران به تبعیت از امام هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند تا زیر بار زورگویی آمریکا نروند؛ لذا امروز آمریکا به جنگ مسلحانه علیه ملت های مسلمان نخواهد رفت زیرا شکست خود را می بیند لذا تاکتیک ها را عوض کرده است. باید تاکتیک های دشمن را بشناسیم.

منتظری مساله اقتصادی را یکی از بزرگترین حربه هایی دانست که امروز دشمن برای ضربه زدن به نظام به کار می برد و عنوان کرد: بر همین اساس، مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند؛ زیرا دشمن می خواهد ملت را با بحران های اقتصادی و وارد کردن فشار بر آنها از پای درآورد.

وی فرهنگ را تاکتیک دوم دشمن علیه نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل اسلام، معارف دینی و اعتقادات مذهبی مردم برنامه دارد و بزرگترین و مهمترین راهی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ برگزیده، فضای مجازی است؛ لذا جوانان و نوجوانان هوشیار باشند.

دادستان کل کشور فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را بلایی دانست که به شدت ریشه دوانده است و یادآور شد: رهبری چندین سال است که مساله شبیخون فرهنگی را بیان فرموده اند و به صراحت گله مندی خود را از شورای عالی فضای مجازی اعلام نمودند؛ لذا مسئولان به دنبال ایجاد فضای مجازی ملی باشند تا نسل جوان از آسیب های فرهنگی مصون بمانند.

وی آمار بالای طلاق و تضعیف بنیان خانواده را یکی از آسیب های فرهنگی توسط فضای مجازی دانست و گفت: دشمن هرگز خیرخواه ما نخواهد بود؛ زیرا از معارف دینی و اعتقادی مردم ضربه خورده است لذا به مبانی دین اسلام حمله می کند تا این مبانی را از مردم بگیرد. امام مردم را از منجلاب فسادی که رژیم شاه ایجاد کرده بود، نجات داد. امام به وظیفه اش عمل کرد و امروز ما باید به سلامت از این گردنه ها عبور کنیم.

منتظری در پایان علمای بزرگ گیلان همچون آیت الله بهجت(ره)، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله احسانبخش را مایه افتخار دانست و بیان کرد: باید این شخصیت ها را ارج بنهیم و آنها را زنده نگه داریم و مشابه سازی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج