جاباما
۳۳۶۲۳۹
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

نیویورک‌ تایمز: مردی که دنیا را تکان داد

روزنامه آمریکایی در گزارشی با تیتر ‌«روح الله خمینی از ایران،‌ مردی که جهان را تکان داد»،‌ به بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت.

خبرگزاری فارس: در ادامه واکنش‌های رسانه‌های غربی پیرامون مراسم ۱۴ خرداد و سالروز درگذشت امام خمینی (ره) روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته است: « روح الله خمینی ایران، مردی که جهان را تکان داد».

مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)،‌ امروز همزمان در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد مراسمی که در تهران طبق عادت سالیانت گذشته با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد(جزئیات بیشتر).

در گزارش این روزنامه غربی ابتدا آمده است: «روح الله خمینی ایران، مردی که جهان را تکان داد».

نیویورک‌ تایمز: مردی که دنیا را تکان داد

در ادامه گزارش نیویورک تایمز با اشاره به خاکسپاری امام خمینی تصریح شده است:‌ «میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمدند و در بهشت زهرا جایی که او به خاک سپرده شد، عزاداری و سوگواری آن چنان زیاد بود که کار برای رساندن تابوت حمل شده در دستان جمعیت بسیار مشکل بود».

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت:‌« او در ایران با(لفظ) امام خمینی شناخته شده بود؛ واژه‌ای که تجلی جایگاه نزدیک او به قداست است و او همچنان چنین جایگاهی را در میان بخش‌های زیادی از جامعه ایران دارد».

نیویورک تایمز در ادامه به حضور گسترده هر ساله مردم ایران در مراسم ارتحال امام خمینی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی اذعان می‌کند.

این رسانه غربی می‌نویسد: «اغلب خانواده‌های ایرانی‌ همچنان دسته دسته به حرم(امام خمینی) می‌روند. چون پوشیدن کفش در حرم ممنوع است، کودکان با جورابهایشان در حرم می‌دوند و مادران و پدرانشان در نزدیکی حرم امام محبوب و مورد علاقه‌شان فرش پهن کرده و می‌نشینند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج