جاباما
۳۳۶۲۷۲
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

تشکیل هیات‌های حل اختلاف خودرویی

هیات‌های حل اختلاف خودرویی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو، تشکیل خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: هیات‌های حل اختلاف خودرویی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو، تشکیل خواهند شد.

براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورت شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو این شکایت‌ها می‌تواند در هیات‌های حل اختلاف مورد بررسی و صدور رای قرار گیرد.

در این زمینه در ماده ۲۹ این قانون آمده است:" مسوولیت رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان و جلب رضایت آنها در مرحله اول بر عهده عرضه‌کننده خودرو است. در صورت بروز اختلاف بین عرضه‌کننده و مصرف‌کننده، این اختلاف از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تامین نشود می‌تواند به هیات حل اختلاف مراجعه کند".

در تبصره این قانون نیز تاکید شده است:" سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه، هیات‌های حل اختلاف مربوطه را در محل آن سازمان و با استفاده از پست‌های سازمانی موجود تشکیل داده و امکانات، نیروی انسانی و محل لازم را در اختیار آنها قرار دهند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خراب بشه ایندوتا کارخانه خودرو سازی

    • بدون نام

      خدا از دهنت بشنوه

    • عباس

      نظرمن درباره افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی است.اگر دولت راست میگوید میخواهد فاصله حقوق هارا نزدیک کند نباید درصدی بطور یک سان عمل کند.بایدبگویدبطورمثال هزار تومان به همه حقوق ها اضافه میشود اینگونه دیگر کسیکه حقوق با بالایی میگرد خوش بحالش نمیشود.لطفا نظر من را منعکس دهید...باتشکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج