۳۳۶۲۸۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

بیانیه آژانس درباره روند اجرای برجام

مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای گفت: کار این نهاد برای راستی آزمایی درباره تعهدات برجامی ایران هنوز در میانه راه مانده و کار زیادی برای پایدار کردن این توافق باقی است.

خبرگزاری فارس: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وظایف و مسئولیت‌های این نهاد بین‌المللی در قبال برجام سخن گفت.

آمانو در بیانیه ای با تاکید بر سختی‌ها و وظایف بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر روند اجرای برجام گفت: «همچنان این یک موضوع حساس و شکننده است. حصول به توافق(برجام)، خیلی مهم بود اما پایدار کردن آن،‌ به تلاش بسیاری نیاز دارد».

مدیرکل آژانس بین المللی اتمی با بیان اینکه این سازمان بر کار خود برای عمل به تعهدات مندرج در برجام تمرکز داشته و دارد، تصریح کرد: «از ما خواسته نشده تا درباره نگرش و طرز برخورد، راستی آزمایی کنیم از ما خواسته شده تا درباره حقایق راستی آزمایی کنیم. اگر آنها می‌خندند یا ناخوشایند هستند، ما اهمیتی نمی‌دهیم».

وی با تاکید بر سختی‌ها و وظایف سنگین آژانس در ارتباط با وظایف محول شده گفت: «این یک کار بزرگ است. بازرسان ما بسیار بسط داده شده و آنها بسیار سخت در حال کار هستند».

آمانو با اشاره به قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: «اگر ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کرد، من دلیلی داشتم تا این موضوع را بیان کرده و کشوهای عضو آژانس حق داشتند این موضوع را بدانند اما آن قطعنامه‌ها دیگر وجود ندارد و ایران اجازه فعالیتهای مربوط به غنی سازی در چارچوب محدودیتهای خاص را دارد و انها هم در حال انجام آن هستند».

او با اشاره به تاسیسات پارچین گفت: «من آنجا رفتم. تقریبا خالی بود. می‌توانم به طور قطع بگویم که آزمایشات با استفاده از اتاق (آزمایش مواد منفجره) در آن در حال انجام نیستند».

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان این مصاحبه درباره روند پیش بردن و اجرای توافق برجام هم تاکید کرد :‌«برای ایران، تازه کار به حد نیمه انجام شده و ما باید (توافق برجام) را پایدار کنیم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر .......... اصلا این برجام نا فرجام چه گره ای را باز کرده .مگر کلفت کردن بیشتر صدا از سوی غرب ونوکراشون امریکا وکنگره مسخره وصهیونیستیشون .بماند که خدارو هم بنده نیستن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حد اقل سايه جنگ و تحريمهاي شديدتر از روي مردم ما برداشته شده.اين كافي نيست؟ البته بعضي ها مثل كاسبان تحريمها، شايد از وقوع جنگ هم منتفع مي شوند!

    • سراج

      سلام - نظرم غير قابل انتشار است!! مگه نظرم امنيت ملي را به خطر ميندازه يا مستهجنه يا منافع سايت شما را زير سئوال ميبره؟؟

    • سراج

      سلام - لطفا نظر اصلي ام را درج كنيد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج