۳۳۶۳۷۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

مجلس دهم مجلس تهمت و توهین نباشد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس ابرازامیدواری کرد که مجلس دهم مجلسی باشد با گفتمان و در آن افراد علی رغم تفاوت های فکری به یکدیگر برچسب نزنند.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس ابرازامیدواری کرد که مجلس دهم مجلسی باشد با گفتمان و در آن افراد علی رغم تفاوت های فکری به یکدیگر برچسب نزنند.

عبدالکریم حسین زاده گفت:‌ امیدوارم لیدرهای جریانات اصلی مجلس تلاش کنند ظرفیتی را در مجلس ایجاد نمایند که مبنای مجلس منافع ملی و توسعه کشور و نه درگیری های گروهی و حزبی باشد.

وی در ارزیابی خود از تفاوت های مجلس نهم و دهم به لحاظ ترکیب مجلس و اینکه گفته می‌شود در این دوره شاهد تعامل بیشتر دو جناح اصلی هستیم ضمن اینکه آقای لاریجانی بیش از مجلس نهم توانست رای داشته باشد با توجه به اینکه مجلس دهم اصولگرا - اصلاح‌طلب است افزود: در مورد ریاست مجلس نمی توان به این شکل قیاس کرد، در دور قبل آقای حداد بعد از انتخابات هیأت رئیسه موقت در انتخابات هیأت رئیسه دائم کنار نکشیده و حضور داشت و همان رای اول خود را کسب کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین فکر می کنم در وهله اول نگاه اخلاقی و استراتژیک آقای عارف و دوستان وی باعث شد که ایشان در انتخابات هیأت رئیسه دائم حضور پیدا نکنند و آن صحبت های اولیه ای که داشت مبنی بر اینکه به آقای لاریجانی کمک خواهد کرد، این خود می‌تواند مبنای یک وفاق باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: در تعریف امر سیاسی در جوامع مدرن می‌توانم بگویم که گروه‌ها با هم بر سر موضوعاتی رقابت می‌کنند اما این رقابت تبدیل به تخاصم بین آن‌ها نمی‌شود بلکه تبدیل به رقابت و پیشی گرفتن از هم می‌شود. لذا ضمن رعایت یک سری اصول متاسفانه شاهد هستیم که جریانات سیاسی به خصوص اصولگرایی و اصلاح‌طلبی خودشان را به مرز تخاصم و درگیری می کشانند و این اتفاق هیچ وقت سبب پویایی و توسعه سیاسی نخواهد شد .

نماینده مردم نقده در مجلس افزود: شاید در جامعه گفتمان های سیاسی متفاوتی وجود داشته باشد اما دلیل این گفتمان ها نباید مبنای حذف یکدیگر قرار گیرند و یا مبنای خصومت و دشمنی نسبت به یکدیگر باشد. بنابراین اگر ما نتوانیم طرحی را پی ریزی کنیم نسبت به این گونه موارد که با وجود تمام تفاوت های گفتمانی با هم صحبت کنیم قطعا نخواهیم توانست در آینده منافع ملی کشورمان را تامین کنیم، نخواهیم توانست توسعه پایدار واقعی را در کشور هموار کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم‌چنین بیان کرد:‌شاید یکی از شقوق این موضوع که می‌تواند برای آینده تاثیرگذار باشد موضوعاتی مانند انتخابات درون پارلمانی و مسائل از این دست باشد، اگر سعه صدر به خرج ندهیم و با نگاه ایران مدارانه ، نگاه نکنیم طبیعتا شکست خواهیم خورد و دچار عدم موفقیت، پیروزی و توسعه خواهیم شد.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای قضاوت در مورد مجلس دهم و ظرفیت های آن کمی زود باشد زیرا فضا هنوز فضای خیلی شفافی نیست و بنده نمی توانم خیلی خوشبینانه نگاه کنم که بگویم عقلانیت حاکم است که چرا آراء به این شکل بوده و اینکه چرا آقای حداد در آن زمان عقب نکشیده‌اند و ماندند.

این عضو فراکسیون مجلس خاطر نشان کرد: آرزو می کنم که مجلس دهم، مجلس گفتمان و دیالوگ باشد، مجلس مونولوگ نباشد ، مجلس تهمت و توهین نباشد بلکه مجلس هم افزایی درراستای منافع ملی باشد ، مجلسی باشد که در آن علیرغم تفاوت های فکری به هم برچسب نزنند و گروه‌ها و جناح های سیاسی علی رغم اختلاف نظرها با هم صحبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم در مجلس دهم حاکمیت یافتن اخلاق سیاسی را شاهد باشیم گفت: این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه لیدر جریان های سیاسی دو طرف مجلس (بیشتر منظورم جریانات متمایل به آقای لاریجانی و عارف است) تلاش کنند که ظرفیتی را در مجلس ایجاد نمایند که مبنای آن منافع ملی و توسعه کشور باشد نه درگیری های کودکانه و خردسالانه و یا گروهی ، حزبی و جناحی. بنابراین به نظرم بیشتر بار مسئولیت بر عهده این دو جریان است.

وی هم‌چنین اظهار کرد: انتظار می‌رود که مجلس تبدیل به مجلسی با مقیاس بزرگ شده که سعه صدر آن افزایش یافته، تحمل پذیری‌ در آن نسبت به یکدیگر بالا رفته و ظرفیت نقد و انتقاد در آن وجود داشته باشد؛ لذا تا زمانی که فضای نقدگونه یکدیگر را به وجود نیاوریم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه توسعه پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجت

      موافقم

    • بدون نام

      کاملاُ درست است ، با هم بخوریم کاری به هم نداشته باشیم ،!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج