۳۳۶۴۷۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

ضربه دردناک «بان کی مون» به سعودی ها

یک رسانه عرب زبان با اشاره به گزارش سازمان ملل ضد ائتلاف بین المللی تحت رهبری عربستان در یمن از آن به عنوان ضربه دردناک به ریاض یاد کرده است.

خبرگزاری مهر: یک رسانه عرب زبان با اشاره به گزارش سازمان ملل ضد ائتلاف بین المللی تحت رهبری عربستان در یمن از آن به عنوان ضربه دردناک به ریاض یاد کرده است.

پایگاه رای الیوم در مطلبی با اشاره به گزارش سازمان ملل مبنی بر اینکه سال گذشته ۷۸۵ کودک در یمن جان خود را از دست دادند که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان مسئول ۶۰ درصد از این موارد بوده است نوشت: پس از اینکه کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به قربانیان حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ و بازماندگان حادثه اجازه می دهد طرح دعوای غرامت را علیه دولت عربستان را در مجامع قضایی این کشور مطرح کنند و درخواست غرامت کنند، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ضربه مهلک و دردناک دیگری به سعودی ها زد و ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در یمن را در فهرست سیاه قرار داد.

این رسانه می افزاید: بر اساس گزارش سازمان ملل، ائتلاف عربی به رهبری سعودی مسئول ۶۰ درصد از کودکان کشته و زخمی شده در یمن است.۵۱۰ کودک کشته و ۶۶۷ کودک دیگر زخمی شده اند.در این گزارش اعلام شد که ائتلاف تحت رهبری عربستان مسئول حملات به مدارس و بیمارستانهاست.

رای الیوم در ادامه می نویسد: خطرناک بودن این گام سازمان ملل در این است که ۹ کشور عرب که در ائتلاف تحت رهبری عربستان مشارکت می کنند را محکوم می کند.

این رسانه گزارش داد: اینکه عربستان که همپیمان اصلی غرب محسوب می شود در فهرست سیاه قرار گیرد آنهم در کنار القاعده موضوع بزرگی است.

رای الیوم می نویسد: فکر نمی کنیم که دبیر کل سازمان ملل که این فهرست سیاه را اعلام کرده است بدون مشورت قبلی با دولت آمریکا این کار را انجام داده باشد و بعید نمی دانیم که دولت آمریکا پشت پرده این فهرست سیاه باشد.

این رسانه عرب زبان نوشت: دخالت نظامی سعودی در یمن در چارچوب توفان قاطعیت که طی آن بیمارستانها و گاوداری ها و محافل عروسی و مخازن آب هدف قرار گرفت، نتایج معکوس از نظر سیاسی، اقتصادی و انسانی برای عربستان سعودی به دنبال داشته است و علاوه بر آن هیچ یک از اهداف این جنگ محقق نشده است.

رای الیوم می نویسد: اظهار نظر نسبت داده شده به محمد بن نایف ولیعهد سعودی در سایت روزنامه الوطن که در آن گفته است: "عملیات توفان قاطعیت طولانی شده و از توقع ما خارج شده است"، شگفت زده نمی شویم.هر چند که روزنامه الوطن اعلام کرده است که هک شده و این اظهار نظر جعلی است اما عباراتی که بیان شده است به دور از حقیقت نیست و بسیاری از شهروندان و مسئولان سعودی در محافل شخصی خود بر زبان می آورند و از ترس نمی توانند آشکارا بیان کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طهماسبی بویین میاندشت

      درودبرشرفش مرگ بر آل سقوط

    • ناصر

      این کمترین کاری بود جامعه بین الملل باید انجام میداد میباید در مورد ترکیه هم یه همچین کاری انجام بشه

    • نظر شخصیه

      ناز شصتت بان کی مون
      البته اگه آمریکا تنبیه ت نکنه و وهابی ها تهدیدت نکن...!

    • عباس

      همه دوستان ومتحدان امریکا نهایتا به همچین سرانجامی میرسن
      این تازه اول کار عربستانه

    • نظر شخصیه

      16 خرداد گفتم امریکا تنبیه ش میکنه
      بدبخت بی عرصه و ضعیف النفس حرف خودشو پس گرفت ...!
      حیف از اسم دبیر کل برای تو که ادعای بی طرفی میکنی..!
      قابل توجه دوستان روشنفکر که میگن سازمان ملل از هیج کشوری طرفداری نمیکنه....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج