۳۳۶۵۲۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رقابت بویینگ و ایرباس در بازار ایران

پس از لغو تحریم ها بازار هوایی ایران به فرصتی ایده آل برای درآمدزایی غول های هواپیماسازی جهان تبدیل شد و به این ترتیب رقابت میان بویینگ و ایرباس برای فروش تجهیزات و محصولاتشان به ایران نیز آغاز شد.

روزنامه شهروند: پس از لغو تحریم ها بازار هوایی ایران به فرصتی ایده آل برای درآمدزایی غول های هواپیماسازی جهان تبدیل شد و به این ترتیب رقابت میان بویینگ و ایرباس برای فروش تجهیزات و محصولاتشان به ایران نیز آغاز شد.

این درحالی است که دنیس مویلنبورگ رئیس شرکت بوئینگ گفت، کارشناسان این شرکت انتظار دارند امسال به هدف ١٠ میلیارد دلار سرمایه در گردش دست یابند و هردو این شرکت ها بازار ایران را برای دستیابی به اهداف خود نشانه گرفته اند. به گزارش رویترز، مویلنبورگ در این باره می گوید: در شرایطی که میزان فروش هواپیما کم شده چشم انداز گرفتن یک سفارش عمده از ایران در حال نزدیک تر شدن است.

وی پس از گفت و گو با ایرلاین های ایرانی گفت: «ما می توانیم ببینیم که تقاضای بازار واقعی است» و اینکه شامل هواپیماها پهن پیکر و باریک پیکر می شود.اعلام فروش ١١٨ فروند هواپیمای شرکت ایرباس به ایران نشان دهنده این پتانسیل قابل توجه است.

او در ادامه به رقابت شرکتش با ایرباس دربازار ایران اشاره کرد و افزود: شما می توانید انتظار داشته باشید که بازار (ایران) احتمالا به صورت ٥٠-٥٠ بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود.

این درحالی است که بوئینگ در رقابتی سخت با رقبای خود به ویژه شرکت اروپایی ایرباس و بمباردیر کاناداست که در ماه آوریل ١٢٥ فروند از هواپیماهای مدل سی سریز خود را در قالب قراردادی به ارزش ٥,٦ میلیارد دلار به خطوط هوایی دلتا ایرلاینز فروخت.

سود ٤٠ میلیارد دلاری ایرلاین‌های جهان

به هرحال باوجود کاهش سفارش های ساخت هواپیما در سراسر جهان، بازار سفرهای هوایی همچنان پر رونق است. برهمین اساس گزارش جدید انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) نشان دهنده افزایش سود مورد پیش بینی برای ایرلاین‌های جهان در سال ٢٠١٦ است دلایلی مانند پایین ماندن قیمت‌های نفت و ابتکارات شرکت‌ها برای پر کردن صندلی‌های پرواز نیز بر این روند تاثیرگذار بوده اند. یاتا پیش بینی می‌کند صنعت ایرلاین امسال ٣٩,٤ میلیارد دلار سود خالص خواهد داشت که بالاتر از پیش بینی قبلی ٣٦.٣ میلیارد دلار است.

این گروه که نماینده ٨٣ درصد از ترافیک هوایی جهانی است، اعلام کرد سود ایرلاین‌های جهانی برای پنجمین سال متوالی بهبود پیدا می‌کند و حاشیه سود خالص را به ٥.٦ درصد می‌رساند. انتظار می رود درآمد صنعت هواپیمایی در سال ٢٠١٦ به ٧٠٩ میلیارد دلار بالغ شود.ایرلاین‌های آمریکای شمالی بیش از نیمی از سود این صنعت را به خود اختصاص می‌دهند با این‌همه یاتا کندی رشد تقاضای مسافر را پیش بینی می‌کند.

طبق پیش بینی یاتا، نرخ رشد تقاضای مسافر از ٧.٤ درصد در سال ٢٠١٥ به ٦.٢ درصد در سال ٢٠١٦ آهسته می‌شود.تونی تایلر، مدیر یاتا اعلام کرد قیمت‌های پایین‌تر نفت مسلما در افزایش سود تاثیر می‌گذارد با اینهمه نوسان نرخ‌های ارزی این تاثیر را تا حدودی ضعیف کرده است.بر اساس گزارش رویترز، یاتا همچنین از کشورهایی مانند ونزوئلا و نیجریه که کنترل‌های ارزی سخت گیرانه ای اعمال می‌کنند خواست پنج میلیارد دلار از درآمد فروش بلیت ایرلاین‌های خارجی را آزاد کنند.

دو شرکت هواپیمایی لوفتهان‌زا و لاتم ایرلاینز اخیرا اعلام کردند ونزوئلا بیش از ١٠٠ میلیون دلار درآمد فروش بلیت را بدهکار است و پروازهایشان به این شرکت آمریکای جنوبی را متوقف کردند.

کنترل‌های ارزی در ونزوئلا مدتی است که مشکلاتی را برای ایرلاین‌ها ایجاد کرده اند که طبق اعلام یاتا، در سال ٢٠١٥ بحرانی شد در حالی‌که مشکل خارج کردن درآمد از نیجریه در نیمه دوم سال گذشته آغاز شد. لوفتهانزا به دلیل کنترل‌های ارزی خارجی، نمی‌تواند به ٢٠ میلیون دلار درآمدش در نیجریه دسترسی پیدا کند. یاتا اعلام کرده مقامات نیجریه سرگرم مذاکره با ایرلاین‌ها برای قابل دسترس کردن این منابع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام
      از مسئولین تقاضا دارم حداکثر سرمایه‌گذاری در این زمینه را فراهم کنند
      نوسازی صنعت هواپیمایی مساوی اشتغال زایی و رونق صنعت بسیار درآمد زای توریسم و پیشی گرفتن از کشورهای فاقد جذابیت تاریخی و فرهنگی و گردشگری همسایه میگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج