۳۳۶۵۵۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اعتراض به تبعیض جنسیتی علیه مردان

ستاره سریال «بازی تاج و تخت» می‌گوید تحقیرکننده است که از او می‌خواهند موقع عکسبرداری پیراهنش را دربیاورد، من می خواهم به عنوان «چیزی بیشتر از کسی که موهای جالب دارد» دیده شوم.

روزنامه بانی فیلم: ستاره سریال «بازی تاج و تخت» می‌گوید تحقیرکننده است که از او می‌خواهند موقع عکسبرداری پیراهنش را دربیاورد، من می خواهم به عنوان «چیزی بیشتر از کسی که موهای جالب دارد» دیده شوم.

اعتراض به تبعیض جنسیتی علیه مردان

به نقل از گاردین، کیت هرینگتون ستاره سریال «بازی تاج و تخت» در مصاحبه‌اش با ساندی تایمز به انتقاد از چیزی پرداخته که خودش آن را «تبعیض جنسیتی علیه مردان» می‌خواند. هرینگتون گفت قبول دارد که رفتاری که با زنان در فیلم و تلویزیون می شود به هیچ وجه ایده‌آل نیست، اما او به این نکته اشاره کرد که یک بازیگر مرد جوان هم ممکن است سختی‌هایی بکشد که بیشتر از آن چیزی هستند که مردم انتظارش را دارند.

این بازیگر انگلیسی به ساندی تایمز گفت: اگر به یک دختر بگویید دوست داری به تو بگویند عزیز و او بگوید نه، نه خیلی، او کاملا حق دارد چنین حرفی بزند. دوست دارم فکر کنم خودم هم چیزی بیشتر از موهای جالب و قیافه دارم. این تحقیرکننده است. بله، از بعضی جهات می توان گفت که من را به خاطر قیافه‌ام استخدام کرده‌اند. در واقع تبعیض جنسیتی علیه مردان هم وجود دارد. مسلما در صنعت ما تبعیض جنسیتی برای زنان وجود دارد، اما این مسئله در مورد مردان هم صحت دارد… بعضی مواقع وقت عکسبرداری از من می خواهند پیراهنم را در بیاورم و در این مواقع واقعا این احساس را تجربه کردم.

البته باید گفت این نظرات هرینگتون را خیلی ها مسخره کردند. جِزِبل، وبلاگ هوادار حقوق زنان به نکته ای در حرف های او اشاره کرد و نوشت: «فکر می‌کنم چیزی که او در حقیقت دارد آن را توصیف می کند این احساس است که فقط از یک نظر خاص به او نگاه می‌کنند و این پدیده ای نیست که به یک جنسیت خاص بستگی داشته باشد.»

گزارشگر د رپ هم در مقاله ای نوشت: «کیت هرینگتون ستاره سریال بازی تاج و تخت می‌خواهد دنیا بداند که او غیر از قیافه خیلی خیلی خیلی خوبش چیزهای دیگری هم برای ارایه کردن دارد.»

علاوه بر «بازی تاج و تخت»، هرینگتون در فیلم های «پمپی»، «گواه جوانی» و «جاسوس‌ها» هم نقش آفرینی کرده و مسوولیت صداپیشگی شخصیت اِرِت را در فیلم «چطور اژدهای تان را ترتیب کنید ۲» بر عهده داشته است.

اخیرا تبعیض جنسیتی به یکی از موضوع های مورد بحث داغ هالیوود بدل شده است. مسوولان دولتی ایالات متحده در حال حاضر به خاطر درخواست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ای سی ال یو) یک تحقیق رسمی درباره نقش تبعیض جنسیتی در انتخاب و استخدام دست اندرکاران صنعت فیلم و سریال ترتیب داده اند. مسئله درآمدهای برابر هم اخیرا پیش کشیده شده و ستاره‌های زیادی درباره آن صحبت کرده اند. مهم ترین آنها جنیفر لارنس بازیگر جوان برنده اسکار بود که در ماه اکتبر در مجله «لنی» متعلق به لینا دانم مقاله ای نوشت و به این مسئله پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای اینکه اینقدرازجنسیس حرف بزنید یه خورده به کیفیت خودروهای داخلی اهمیت بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج