۳۳۶۶۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

صف کشی برای کمیسیون امنیت ملی

تکلیف کمیسیون های مجلس شورای اسلامی باید در هفته جاری روشن شود، این در حالی است که بیشترین درخواست ها برای کمیسیون امنیت ملی و کمترین تقاضا برای کمیسیون شوراها و قضایی است.

خبرگزاری مهر: تکلیف کمیسیون های مجلس شورای اسلامی باید در هفته جاری روشن شود، این در حالی است که بیشترین درخواست ها برای کمیسیون امنیت ملی و کمترین تقاضا برای کمیسیون شوراها و قضایی است.

در آغازین روزهای مجلس شورای اسلامی بعد از تعیین تکلیف هیات رئیسه دائم نوبت به تعیین تکلیف کمیسیون ها رسیده است. در این میان نمایندگان بیشترین اقبال را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتند و ۳۸ تقاضا برای این کمیسیون ثبت شده است، پس از آن کمیسیون صنایع با ۳۲ تقاضا و کمیسیون برنامه و بودجه با ۳۱ درخواست پراقبال ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی هستند.

۲۹ نفر از نمایندگان مجلس برای کمیسیون اقتصاد، ۲۸ برای کمیسیون انرژی، ۲۵ نفر برای کمیسیون عمران، ۲۳ نفر برای کمیسیون آموزش و تحقیقات و ۲۲ نفر هم برای کمیسیون اجتماعی درخواست داده اند.

کمیسیون بهداشت نیز مورد اقبال ۱۷ نماینده و کمیسیون کشاورزی مورد اقبال ۱۵ نماینده قرار گرفته است. کمترین درخواست حضور برای کمیسیون های اصل ۹۰ با ۷ درخواست، کمیسیون فرهنگی با ۴ درخواست، کمیسیون قضایی و کمیسیون شوراها و امور داخلی هر یک با ۳ درخواست ثبت شده است.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر کمیسیون باید دارای ۲۳ عضو باشد.

علاوه بر این در صورتی که برای حضور در کمیسیونی درخواست بیش از حد مقرر وجود داشته باشد روسای شعب و یکی از نواب مجلس تشکیل جلسه داده و در مورد ترکیب کمیسیون ها تصمیم گیری خواهند کرد.

در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی بیشترین درخواست حضور برای کمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه ثبت شده است اما در دوره اخیر علاوه بر استقبال گسترده از این ۲ کمیسیون بی رغبتی نسبت به کمیسیون های فرهنگی، قضایی و شوراها بسیار عجیب و قابل تامل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج