۳۳۶۷۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

این روزها دیگر فقط نویسنده‌ها نیستند كه در خانه كار می‌كنند، كار از خانه یا دوركاری، طیف وسیعی از مشاغل را در برگرفته است. آیا شما هم در خانه برای كارفرمای‌تان یا خودتان كار می‌كنید؟ محیط كاری را از محیط زندگی خود چطور متمایز كرده‌اید؟

مجله منزل - لیلا شکیب مهر: پیش‌ترها شاید صد سال زمان باید سپری می‌شد تا می‌گفتیم وارد دوران جدیدی شده‌ایم اما این روزها با رشد سریع تكنولوژی، گذر ثانیه‌هاست كه دوران جدید را می‌سازد. شیوه غذا خوردن، ارتباط برقرار كردن و حتی نوع كار كردن‌مان هم تفاوت پیدا كرده است. این روزها دیگر فقط نویسنده‌ها نیستند كه در خانه كار می‌كنند، كار از خانه یا دوركاری، طیف وسیعی از مشاغل را در برگرفته است. آیا شما هم در خانه برای كارفرمای‌تان یا خودتان كار می‌كنید؟ محیط كاری را از محیط زندگی خود چطور متمایز كرده‌اید؟ ایده‌هایی كه در زیر مطرح می‌شوند به شما كمك می‌كنند تا با صرف كمترین هزینه برای خود یك اتاق كار بسازید.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

چه كاری قرار است انجام دهید؟

مشاغل گوناگون لباس كارهای متفاوتی دارند كه معرف آنها در برابر سایر مشاغل است. بر همین اساس، محیط كاری شما نیز می‌تواند معرف ویژگی‌های شغل شما باشد. شما باید انتخاب كنید به دسته مهندسان تعلق دارید یا هنرمندان و منطق را اساس كار خود قرار می‌دهید یا احساسات را. یك اتاق كار خوب باید این دسته از ویژگی‌های حرفه شما را نشان دهد. شما قبل از هركاری باید تصمیم بگیرید به چه میزان فضا برای كارتان نیاز دارید. آیا كارتان مستلزم پذیرش افراد غریبه در خانه است؟ وسایل كار شما زیاد و جاگیر است یا به وسایل چندانی احتیاج ندارید؟

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

كجا را انتخاب كنید؟

اگر خانه كوچكی دارید، حتی یك دیوار خالی یا كمد بزرگ نیز می‌تواند نقش اتاق كار را برای شما ایفا كند. دیوار كنار آشپزخانه، كنار پذیرایی و گوشه‌های خانه با اندكی تغییر می‌توانند معجزه كنند. با انتخاب یك كاغذدیواری مناسب یا رنگ خاصی می‌توانید هویت مجزایی به دیوارتان دهید و آن‌را از سایر بخش‌های خانه‌تان جدا كنید. یادتان باشد تفاوت رنگ‌ها نباید چهره خانه‌ را زشت كند.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

طرحی برای تغییر

هر كسی درون خودش یك هنرمند پنهان دارد. دست به كار شوید و كاغذ و مدادی آماده كنید و مثل یك طراح، كاری را كه می‌خواهید با فضای‌تان انجام دهید، بكشید. لازم نیست خیلی دقیق طراحی كنید؛ در همین حد كه بدانید برای عملی كردن ایده‌تان چه وسایلی لازم دارید و آنها را كجا می‌خواهید بگذارید، كافی است. با كشیدن طرح‌های مختلف و مقایسه آنها با هم حتما نتیجه بهتری خواهید گرفت. طرح‌ها‌ی‌تان را به آشنا‌یان خوش‌ذوق نشان دهید و نظرشان را بپرسید. یادتان باشد شما بهترین نتیجه را می‌خواهید؛ پس باید برایش وقت صرف كنید.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

خرید

قبل از هر‌چیز باید بودجه خود را مشخص كنید. شما باید آینده كارتان را در نظر بگیرید و باید بدانید كارتان دائمی است یا موقت. این‌طور نباشد كه برای یك كار چندماهه بخواهید زیاد خرج كنید و وسایل بزرگ و جاگیری بخرید كه بعدها برای جا دادن یا تغییر كاربری‌شان با مشكل مواجه شوید. همانقدر كه در نظر دارید، خرج كنید. حواس‌تان باشد شروع یك كار هرگز نباید پرهزینه‌تر از سود آن كار باشد.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

اكنون قرار است بروید و وسایل كارتان را بخرید یا وسایل قدیمی‌تان را بازسازی كنید. خویشتنداری در این مرحله از همه چیز مهم‌تر است؛ چه آنجایی كه بین انتخاب میز دوست‌داشتنی با میز مناسب مردد هستید و چه آنجایی كه با كمبود پول روبه‌رویید و باید از خرجی بزنید و به دیگری اضافه كنید. یادتان باشد اساسی‌ترین انتخاب شما همین میز و صندلی است.

میز كارتان را باید متناسب با نوع كارتان انتخاب كنید؛ نه فقط به صرف همخوانی با مبلمان خانه. بزرگی، كوچكی و تعداد كشوهای میز را در نظر بگیرید. اگر قرار است پرونده‌های زیادی را نگه دارید، میز پركشو یا اگر قرار است فقط بنویسید و از لپ‌تاپ استفاده كنید، میز معمولی انتخاب كنید. برای پرینتر، فكس یا سایر وسایل الكترونیكی لازم هم فضایی را روی میز در نظر بگیرید.

اگر مخالف سرمایه‌داری، موافق بازیافت و استفاده از داشته‌های‌تان هستید، بروید سراغ انبار خانه مادربزرگ یا مادرتان. ببینید آیا میز و صندلی چوبی محكم و خوبی را فراموش كرده‌اند؟ سری به سایت‌های اینترنتی بزنید و با خواندن مطالب و دیدن ویدئوهای آموزشی شیوه تعمیر و رنگ‌آمیزی وسایل چوبی را یاد بگیرید. با خانواده یا دوستان‌تان جمع شوید و تجربه كار دسته‌جمعی را از دست ندهید.

انتخاب صندلی را دست‌كم نگیرید. یك صندلی خوب می‌تواند ضامن سلامتی شما باشد. صندلی شما باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا هم هنگام نشستن، پاهای‌تان زاویه ۹۰ درجه خود را حفظ كند و هم زاویه دید شما نسبت به لپ‌تاپ از روبه‌رو باشد. اگر زیاد سخت نگیرید، می‌توانید با گذاشتن یك بالش كوچك روی صندلی مشكل زاویه‌ها را حل كنید.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

اگر قصد دارید در حوزه‌هایی مانند حقوق یا معماری كار كنید، باید فضایی برای مشتریان‌تان نیز در نظر بگیرید. اینجا شما هستید كه در نظر می‌گیرید چگونه با مشتریان‌تان ارتباط برقرار كنید؛ با نشستن پشت یك میز مشترك یا تجهیز محل كارتان به صندلی‌های انتظار. میزان راحتی صندلی‌هایی كه برای مشتریان انتخاب می‌كنید، رابطه مستقیمی با سطح استرس یا تمركز آنها خواهد داشت.

برای كارتان خط تلفن مجزا بخرید. این می‌تواند یك سیم كارت یا خط ثابت باشد. این مسئله هم به حرفه‌ای نشان دادن شما كمك می‌كند و هم حریم زندگی خصوصی‌تان را از زندگی شغلی‌تان جدا نگه می‌دارد.

یك اتاق كار كوچك نیازی به فضای زیاد ندارد، بلكه به خلاقیت زیاد احتیاج دارد. شما با یك قفسه كتاب یا یك پارتیشن چوبی زیبا می‌توانید محدوده محل كار خود را از سایر بخش‌های خانه مشخص كنید. این محدوده می‌تواند در هرجایی از خانه شما باشد؛ حتی در اتاق خواب. اما اگر احتیاج به رفت و آمد حین كار دارید، سعی كنید آن را نزدیك در منزل انتخاب كنید.

اگر قصد دارید در اتاق خواب‌تان كار كنید، می‌توانید از پرده برای جدا كردن دو بخش اتاق از هم استفاده كنید. پرده بلندی با جنس مورد علاقه انتخاب كنید و آن را بین محل كار با اطرافش بكشید. یادتان باشد رنگ پرده كاملا با دكوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد.

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید

از رنگ‌های شاد و براق نترسید. با مطالعه در مورد روانشناسی رنگ‌ها با ویژگی‌های‌شان آشنا شوید و آنها را با هم تركیب كنید. یك اتاق كار كوچك ولی پرانرژی و شاد می‌تواند به شما انگیزه زیادی برای كار بدهد.

وقتی گوشه مطلوب خانه برای ساختن محل كارتان را پیدا كردید، نگاهی به اطراف‌تان كنید و ببینید آیا ساعت شش صبح با ساعت شش عصر به یك اندازه روشن است؟ تنظیم نور مناسب فضای كار و خرید یك منبع نور خوب و قوی می‌تواند از خستگی احتمالی یا تاری دیدتان جلوگیری كند.

این درست كه خانه‌تان كوچك است، ولی شلوغ كه نباید باشد. سیم‌های برق و كابل‌ها را به یك سمت هدایت كرده و در گوشه دیوار جمع كنید. این رشته‌های سفید و سیاه می‌توانند موذیانه ظاهر مرتب خانه‌تان را به هم بریزند. سه‌راهی و سیم رابط برای كنار میز تهیه كرده و خیال‌تان را از بابت كمبود پریزهای خانه كوچك‌تان راحت كنید.


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

با صرف کمترین هزینه، اتاق کارتان را به منزل بیاورید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج