جاباما
۳۳۶۸۲۴
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

عرضه قلیان‌ میوه‌ای ممنوع شد

رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به پلمب ۱۰۰ مرکز غیرمجاز عرضه‌کننده مواد دخانی طی هفته گذشته، گفت: از اول مهر ماه امسال ممنوعیت استفاده از توتون اسانس‌دار و طعم‌دار با ملزم کردن وزارت صنایع اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: صادق‌ نیت رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در دهمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، گفت:‌ در جلسه قبلی بحث تبلیغات،‌تعیین عاملان مجاز به فروش مواد دخانی، بررسی وضعیت در دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۵ سال، افزایش جرایم، گنجاندن مفاهیم در دروس و حذف تدریجی قلیان را داشته‌ایم.

وی افزود: به همین منظور ۲۶۴ هزار بازرسی از اماکن عمومی انجام شد که ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد مغایر با قانون و ۳۶۰۰ منجر به اخطار کتبی، ۱۲۸ مورد پلمب داشته‌ایم.

وی افزود: ممنوعیت استفاده توتون از اسانس و طعم با ملزم کردن وزارت صنایع از اول مهر ۹۵ انجام خواهد شد. همچنین ممنوعیت واردات سیگارهای الکترونیک تذکر برای اجرای قانون در صدا و سیما و نمایش تصاویر گمراه‌کننده روی بسته‌های تنباکو را که با تصاویر میوه بوده را داشته‌ایم همچنین در مطالعه ۱۰۰ فیلم سینمایی میزان نمایش مصرف مواد دخانی ۱۰ برابر و در زنان تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه در فروشگاه‌ها برای تبلیغات مواد دخانی از قفسه‌های فروش استفاده می‌کنند و تصاویر گمراه‌کننده الصاق می‌کنند که در این مورد ۴ هزار مورد تخلف و ۸۸ مورد تعطیلی داشته‌ایم.

صادق‌‌نیت گفت: جریمه تخلفات از ۲۰۰ هزار تا ۲۲ میلیون تومان افزایش یافته است هر چند مصرف سیگار رشد چندانی نداشته است اما نگرانی از عرضه قلیان را داریم. در نتیجه تغییر اساسنامه قهوه‌خانه‌داران و عدم ارایه جواز جدید را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: در بررسی تنباکوهای عرضه شده و معسل مشخص شد که ۸۰ درصد حاوی مواد شیمیایی بوده و ۲۰ درصد آنها که تنباکو داشته‌اند از بدترین مواد استفاده شده است این مواد که درجه سه بوده، حاوی مواد روان‌گردان،‌حشره‌کش‌ها، قارچ، حلا‌ل‌های آروماتیک، بنزین، جیوه و سرب بوده است و در ناحیه فرحزاد در بازرسی از قهوه‌خانه‌ها یک وانت گراس و حشیش کشف شد.

رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: در دکه‌های مطبوعاتی نیز فروش سیگار را داریم به صورت نخ‌فروشی و انواع مارک‌های فریبنده وجود دارد.

صادق‌نیت گفت:‌در یک هفته گذشته و با آغاز هفته مبارزه با دخانیات ۱۶۰۰ مورد بازرسی انجام شد که طی آن ۱۸۹ اخطار به تعطیلی، پلمب ۱۰۰ مرکز غیرمجاز عرضه‌کننده مواد دخانی و ۱۵۰ مرکز نیز به دادسرا معرفی شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه کشورم که توش تعداد قهوه خانه ها و آرایشگاه ها از کتاب فروشی ها بیشتر و پر رونق تر است متاسفم

      پاسخ ها

      • ابراهيم

        اينايي كه منفي دادن دقيقا همونايي هستن كه هر شب پاتوقشون فرحزاده... آقا، خانم نكش
        قليون خوب نيست

    • بدون نام

      مصرف سیگار رشد نداشته؟؟؟؟....چقدر دروغ!

    • بدون نام

      قلیان میوه ای هم انقدر داستان داره! یه چیز ساده

    • جمشید

      اقا تا میتونید دخانیات را گرون کنید الان بچه ها هم سیگار بدست شدن واقعا جای تاسف داره

    • sarfaraz

      1- چرا ممنوعيت از مهرماه؟
      2- حتما بايد كليپ مضرات قليان ميوه اي با نمودار مقادير فلزات و ... از شبكه هاي ماهواره اي پخش بشه تا رئيس اداره سلامت و ... به فكر بيافته كه اين ها خطر داره؟
      3- يا اينكه وارد كنندگان ماليات مربوطه را ندادن؟

    • مهدی

      اینکه گفته ازمهرماه ممنوع میشه حکایت ادم هایی است که برای انجام هرکاری (مثل درس خواندن ورزش رژیم)میگن ازشنبه شروع ميکنیم وهیچ وقت وقت شنبه مورد نظر نمیاد من مرده شما زنده نمیتونن يا شایدهم نمیخوان جلوی سیگار و قلیون و مواد مخدر بگیرن

    • بدون نام

      آقا مهدی دمت گرم .موافقم با نظرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج