جاباما
۳۳۶۸۷۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

گاهی اوقات اشکالات گوشه و کنار خانه آنقدرها توی ذوق می‌زند که حس خوبی را که در چهاردیواری محل زندگی‌مان داریم، مخدوش می‌کند. آن وقت است که می‌نشینیم و چرتکه می‌اندازیم برای عوض کردن خانه یا یک تعمیر اساسی.

مجله منزل - الهام صادقی: گاهی اوقات اشکالات گوشه و کنار خانه آنقدرها توی ذوق می‌زند که حس خوبی را که در چهاردیواری محل زندگی‌مان داریم، مخدوش می‌کند. آن وقت است که می‌نشینیم و چرتکه می‌اندازیم برای عوض کردن خانه یا یک تعمیر اساسی. مشکل از آنجا شروع می‌شود که حساب و کتاب هزینه‌ها و پس‌انداز ما با هم جور درنمی‌آید. این در حالی است که گاهی با چند ایده ساده می‌توان جلوه‌ای جدید به همان بخش‌هایی داد که عیب و ایراداتش توی ذوق‌مان زده است. اگر دوست دارید با کمک چنین راهکارهایی اشکالات موجود در پنجره‌ها، دیوار، کف و ... را برطرف کنید، کمی صبوری پیشه کنید و خطوط زیر را بخوانید.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

قاب پنجره‌ها را نو کنید

پنجره‌های هر اتاق قابی برای منظره‌ای است که شما قرار است از داخل خانه آن را تماشا کنید. این در حالی است که گاهی این قاب‌ها که فضای داخل خانه را به زیبایی‌های بیرون پیوند می‌زنند، چندان جذابیتی ندارند. اگر این موضوع، دغدغه این روزهای شما هم هست، می‌خواهم بدون اینکه هزینه زیادی متحمل شوید، کمی از بار نگرانی‌تان بکاهم.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

اگر قاب‌های پنجره شما آهنی یا آلومینیومی هستند و چنگی به دل نمی‌زنند، ایده مقرون به‌صرفه ما این است که سراغ برچسب‌های طرح چوب یا هر طرح دیگری که دوست دارید، بروید تا قاب شما زیباتر شود؛ البته اگر نمای بیرونی پنجره‌های‌تان را دوست ندارید، توصیه ما استفاده از ارسی‌هاست که هم ظاهر خوبی دارند و هم می‌توانید با طراحی خاص و استفاده از شیشه‌های رنگی آنها را زیباتر کنید تا نمای بیرونی خانه‌تان هم زیباتر شود. از این ارسی‌ها و شیشه‌های رنگی در داخل خانه هم می‌توانید برای زیباتر شدن قاب‌ها و پنجره‌تان کمک بگیرید.

آینه؛ راهکاری برای حل مشکل باريکی فضا

گاهی اوقات زمین خانه‌ای که قرار است برای مدتی در آن سکونت داشته باشید، به خاطر اصلاحاتی که داشته در برخی قسمت‌ها باریک شده و اتاق‌ها ظاهر دلچسبی برای‌تان ندارند؛ ایرادی که نمی‌توانید آن را با بنایی هم برطرف کنید. در چنین شرایطی برای حل مشکل فضای باريکی که در اختیار دارید، بهتر است به ديوارها آينه نصب کنيد.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

علاوه بر این، باید بدانید استفاده از نقش‌ها و طرح‌های مختلف روی دیوارها عمق آنها را بیشتر نشان می‌دهد. رنگ‌آمیزی اتاق با رنگ‌های روشن هم ایده‌ دیگری است که کمی از شما زمان خواهد گرفت اما یادتان باشد اگر برای دیوارها، کف و وسایل خانه از رنگ روشن استفاده کنید، فضایی که در اختیار دارید تا حدی وسیع‌تر به نظر خواهد رسید.

دغدغه‌ای به‌نام سقف کوتاه

گاهی اوقات به هر دلیلی شما خانه‌ای را انتخاب کرده‌اید که سقف کوتاهی دارد و اکنون نمی‌دانید چگونه با این نقص کنار بیایید. راهکار پیشنهادی این است که با ترفند ایجاد طرح‌های عمودی روی دیوارها کاری کنید که فاصله سقف تا کف بیشتر به نظر برسد. ایده دیگر برای بلندتر به نظر رسيدن این فاصله ایجاد قرنیز یا ازاره روی دیوار است.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

همچنین می‌توانید زير سقف نیز گلويی بزنيد و آن را گچبری کنيد. در این صورت باید ارتفاع اين گلويی يا قرنيزها را کوتاه بگیرید تا فاصله بین دو سطح افقی اتاق بیشتر به چشم بیاید. در صورتی که تمایلی به این کار ندارید هم آسان‌ترین راهکار رنگ کردن تکه‌ای از دور تا دور بالای ديوار است که هم هزینه کمتری دارد و هم در مدت کوتاه‌تری انجام می‎شود.

درها را زیباتر کنید

اگر روی درهای فضای داخلی خانه لکه یا فرورفتگی‌ای وجود دارد که دقیقا در معرض دید است، نگران نباشید. می‌توانید با کمک حلقه‌ گل آن را بپوشانید؛ حتی پیشنهاد دیگر ما این است که در صورتی که اتاق به یک فرد اختصاص دارد (اتاق خواب شخصی) یک عکس یا تصویری از وی یا مطابق با سلیقه وی را درون قاب مقوایی یا قابی سبک جانمایی کرده و روی در نصب کنید.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

این را هم بگویم گاهی اگر قرینه یا در جهت خط و خطوطی که روی در یا دیوار افتاده است، خط‌هایی رنگی طراحی کنید، دیگر خط یا لکه‌ای که به نظر شما توی ذوق می‌زند محو شده و دیوار یا در نیز طرح جدیدی به خود می‌گیرد.

طراحی روی حباب‌های ترک‌خورده

در بسیاری از خانه‌ها حباب‌هایی روی چراغ‌ها نصب است که هم کارکرد زیبایی داشته و هم به نحوی در پخش یکسان نور کاربرد دارند اما گاهی در اثر یک بی‌دقتی یا به طور تصادفی حباب چراغ دوست‌داشتنی شما ترک کوچکی برمی‌دارد؛ ترکی که تنها به شکل یک خط مشخص قابل رویت است.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

در چنین شرایطی می‌توانید دست به کار شوید و با قلم‌مو و رنگ یا رنگ‌هایی که دوست دارید، خطوط متضاد یا متقارنی روی حباب ایجاد کنید. اگر هم چراغ شما چند حباب دارد، می‌توانید روی همه آنها با سلیقه خودتان نقش‌هایی طراحی کنید. اینگونه هم ترک به وجود آمده را پوشانده‌اید و هم بدون اینکه هزینه‌ای متقبل شده باشید، چراغی با طرحی جدید دارید.

رنگ‌آمیزی قرنیزها

شکستگی روی قرنیزهای اتاق، ترک و خط روی آنها هم مشکل دیگری است که گاهی بدجوری توی ذوق می‌زند و حتی با تغییر چیدمان خانه هم نمی‌توان آنها را از جلوی چشم دور کرد.

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟

در چنین شرایطی رنگی مطابق با چیدمان وسایل خانه یا رنگ دیوارها و کفپوش‌ها انتخاب کنید و با قلم‌مو به خوبی آنها را رنگ کنید؛ البته در فضاهایی که کمی خوردگی یا شکستگی وجود دارد باید با بتونه کاری سطح قرنیز را صاف و هموار کنید.


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

چگونه اشکالات گوشه و کنار خانه را بپوشانیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج