جاباما
۳۳۶۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آشنا: کار BBC از الطاف خفیه الهی بود

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به چالش‌های عرصه چرخه تولید خبر و تحلیل اطلاعات گفت: چالش هایی وجود دارد که نمی‌توان بدون توجه به این چالش‌ها به تحلیل این خبرها پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به چالش‌های عرصه چرخه تولید خبر و تحلیل اطلاعات گفت: چالش هایی وجود دارد که نمی‌توان بدون توجه به این چالش‌ها به تحلیل این خبرها پرداخت.

حسام الدین آشنا عصر امروز در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات با اشاره به چالش‌های موجود در چرخه تحلیل اطلاعات اظهار کرد: یکی از این چالش‌ها تولید خبر است.

وی با ارائه مثال بی بی سی فارسی درباره پخش مستندی از امام خمینی (ره) افزود: این کار بی بی سی از الطاف خفیه الهی است. آن‌ها اول ادعا کردند که سندی را کشف کرده‌اند در حالی که ارزش اطلاعاتی آن صفر بود و پس از آن بار اطلاعات سنگین ایجاد کردند که در واقع از اطلاعات سواستفاده کرده‌اند. بعدا مشخص شد مرحوم کمره‌ای به سفارت آمریکا رفته و گفته فلانی پیغامی داده است.

آشنا در ادامه با ارائه مثال دیگر در زمینه تولید خبر گفت: سایتی مطلبی انتشار کرده که یکی از سران اصلاحات به آشنا پیام محرمانه داده که علیه فلان سردار بزرگ مطلبی بنویس اما نباید مشخص شود که ما گفتیم مطلبی بنویس. حال تائید کردن این مطلب هم مصیبت است. سوال این است که اگر مسأله محرمانه بوده آن سایت خبری چگونه به آن دست یافته و اگر هم درک کرده که آن مطلب محرمانه است چگونه منتشر کرده‌اند و اگر خبر را پایه ساخته باید به او «ای‌ ول» بگوییم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج