۳۳۷۲۶۰
۲ نظر
۵۰۵۵
۲ نظر
۵۰۵۵
پ

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟

هميشه در ماه خرداد، دغدغه برنامه‌ريزي براي سفر رفتن در سرمان غوغا مي‌كند؛ به‌ويژه كساني كه در ايام نوروز به دلايلي امكان سفر براي‌شان فراهم نشده است.

مجله منزل - نازنين كاسبي، كارشناس معماري: هميشه به نزديكي ماه خرداد كه مي‌رسيم، از همان ابتدا دغدغه برنامه‌ريزي تعطيلات براي سفر رفتن در سرمان غوغا مي‌كند؛ به‌ويژه كساني كه در ايام نوروز به دلايلي امكان سفر براي‌شان فراهم نشده است. اگر شما نيز قصد سفر داريد و هنوز تصميمي نگرفته‌ايد، در ادامه شما را با نقاط ديدني ايران كه در اين فصل بسيار زيبا هستند، آشنا خواهیم كرد:

فومن- ماسوله و قلعه رود‌خان

بهشت خدا روي زمين

آب و هواي مناسب، جنگل‌ها و كوه‌هاي پوشيده از درختان، چشمه‌هاي متعدد، بقاع متبركه و اماکن تاريخي و فرهنگي (ماسوله و قلعه رودخان) فومن را به يكي از قطب‌هاي گردشگري گيلان و حتي كشور تبديل كرده است. مي‌گويند ماسوله عروس شمال، بهشت خدا روي زمين، زيبايي محض، صفا و صميميت و سادگي، هواي پاك با مردماني پاك و پاك‌نژاد دارد. پس بي‌شك جاي خوبي براي چند روز استراحت و در كنار خانواده بودن است.

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
قلعه رودخان

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
ماسوله


چهارمحال بختياري-شهركرد

معروف به بام ايران

شهركرد مرتفع‌ترين مركز استان در ايران است و به همين دليل به بام ايران شهرت دارد. وجود آثار تاريخي همچون قلعه‌ها و همين‌طور اماكن سياحتي و زيارتي و آب و هواي مطبوع شمار زيادي از گردشگران را رهسپار استان چهارمحال و بختياري به‌خصوص شهركرد، مركز اين استان مي‌كند. جاذبه‌هاي طبيعي فراواني در نزديكي شهركرد وجود دارد كه معروف‌ترين آنها عبارتند از: گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه كوهرنگ، تونل و آبشار كوهرنگ، دشت لاله‌هاي واژگون، تالاب بين‌المللي چغاخور و تالاب گندمان.

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
گردشگاه چشمه زنه هفشجان

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
دشت لاله‌هاي واژگون

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
چشمه كوهرنگ

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
تالاب چغاخور


حاشيه رود ارس و جلفاي آذربايجان

طبيعت زيباي خداوند

منطقه آزاد ارس به‌قدري تنوع در طبيعت و سايت‌هاي طبيعي دارد كه گردشگران در انتخاب مسير يا مقصد گردشگري به‌سختي مي‌توانند تصميم بگيرند و معمولا همه دوست دارند كه به دليل تفاوت و تنوع از همه بخش‌هاي اين منطقه ديدن كنند. يكي از مواردي كه ارس را به عنوان يك منطقه ايده‌آل براي طبيعت‌گردان معرفي مي‌كند، كثرت مناطقي است كه ‌مهمانان با طيب‌خاطر و احساس امنيت مي‌توانند چادر زده و يك يا چند روز را در دامان طبيعت بگذرانند.

كمپ‌هاي چادرزني در داخل و خارج از شهر جلفا همگي مجهز به امكانات رفاهي و بهداشتي بوده و از امنيت بسيار بالايي برخوردارند. اكثر اين مناطق توسط نيروهاي انتظامي و مرزباني مورد كنترل بوده و امنيتي مثال‌زدني دارند. از سايت‌هاي طبيعي اطراف اين شهر براي كساني كه قصد دارند يك روز زيبا را در كنار طبيعت رقم بزنند، مي‌توان به پارك ساحلي درنا و حاشيه رود ارس و همچنين مجموعه تاريخي كردشت، منطقه و سد خداآفرين و طبيعت بكر آسياب خرابه و همين‌طور طبيعت زيباي كليسا سنت استپانوس اشاره كرد.

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
حاشیه رود ارس

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
آسياب خرابه

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
كليسا سنت استپانوس


كرمانشاه

طبيعت تحسين‌برانگيز

شايد به جرات بتوان گفت كرمانشـاه در اين فصل يكي از بهترين گزينه‌‌ها براي سفر مي‌تواند باشد. آب و هواي خوب و معتدل و داشتن آثار باستاني و تفرجگاه‌هاي بي‌شمار در شهر كرمانشـاه و همين‌طور طبيعت بكر همراه مردمان ‌مهمان‌نواز آن باعث انتخاب اين شهر توسط بسياري افراد به عنوان مقصد گردشگري شده است.

اين تعطيلات كوتاه فرصت خوبي را براي بودن در طبيعت فراهم خواهد كرد؛ ضمن اينكه مي‌توانيد از مناطق ديدني شهر مانند تكيه معاون‌الملك، تكيه بيگلربيگي، بازارسنتي كرمانشـاه، باغ پرندگان كرمانشـاه، باغ گل كرمانشـاه، پارك كوهستان، سراب نيلوفر، پارك ساحلي رود قره‌سو، سراب قنبر، طاق بستان، بيستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و. . . ديدن كنيد.

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
سراب قنبر

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
طاق بستان

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
باغ گل کرمانشاه


اردبيل (سرعين)

چشمه‌هاي آبگرم

سرعين داراي ده‌ها چشمه آب گرم معدني است كه از كوه سبلان سرچشمه مي‌گيرند. اين شهر به علت چشمه‌هاي آبگرم فراوان شهرت دارد و يكي از مناطق گردشگري در استان اردبيل است.

اين منطقه همه‌ساله اواخر بهار و فصل تابستان پذيراي ايرانگردان و جهانگردان فراوان است. در اين شهر كلي هتل، هتل- آپارتمان و ‌مهمانسرا وجود دارد ولي علاوه بر اين، مردم منطقه نیزخانه‌هاي مسكوني و ويلاهاي خود را به عنوان ‌مهمانپذير اجاره مي‌دهند.

این مناطق تنها بخشي از طبيعت زيباي سرزمين زيباي ماست كه فرصت كشف زيبايي‌هاي بيشتر آن مي‌تواند براي تمام اعضاي خانواده شيرين و به‌يادماندني باشد؛ البته پيش از اين سفر درباره مجهز بودن خودرو به وسايل لازم و همراه داشتن تجهيزات ضروري مطمئن شويد. اين سفر دو روزه و كوتاه فرصت خوبي براي شما فراهم خواهد كرد تا در دل طبيعت باشيد؛ ضمن اينكه مي‌توانيد زمان بيشتري را با خانواده خود سپري كنيد. براي‌تان سفري خاطره‌انگيز را آرزومنديم.

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

خرداد ماه به کجای ایران سفر کنیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اورمیه آذربایجان

      از دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه دیدن کنید
      یاشاسین آذربایجان

    • اورمیه آذربایجان

      از دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه دیدن کنید
      یاشاسین آذربایجان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج