جاباما
۳۳۷۲۹۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

باهنر: نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر دولت از رکود عبور کرده، ملت را هم عبور دهد اما حس عبور از رکود هنوز در بین مردم بوجود نیامده است.

خبرآنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر دولت از رکود عبور کرده، ملت را هم عبور دهد اما حس عبور از رکود هنوز در بین مردم بوجود نیامده است.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین پیش از ظهر امروز در نشستي خبری در تابناک با اشاره به اینکه دولت یازدهم چند کار خوب انجام داده اما چند کار روی زمین مانده هم دارد، گفت: از جمله اقداماتی که از سوی دولت یازدهم هنوز روی زمین مانده است، اشتغال است که باید یا از طریق برجام و یا به کرسی نشاندن اقتصاد مقاومتی در این زمینه هم گام مهمی بردارد.

اهم اظهارات دبیرکل جبهه پیروان را به نقل از خبرگزاري ها بخوانید؛

*اینکه آقای روحانی یا هر رئیس‌جمهور دیگر توقع داشته باشند مخالف نداشته باشند، شدنی نیست. به هر حال منتقدان علاقه دارند دولت آقای روحانی یک دوره‌ای شود؛ البته معلوم نیست که علاقه آنها به کرسی بنشیند، به هر حال در سیاست هیچ اتفاق غیرممکنی وجود ندارد.

*{در پاسخ به سؤالی درباره ورود احمدی‌نژاد به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و احتمال حمایت اصولگرایان از وی}: باید ببینیم که اصلاً آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات می‌آید یا نه ولی هنوز تصمیم‌گیری زود است. درباره انتخابات ریاست جمهوری معمولاً سه تا چهار ماه مانده به انتخابات جبهه‌ها مشخص می‌شوند.

*{در پاسخ به این سوال که گفته می شود دو فراکسیون مجلس پایدار نخواهند بود}: فعالان مجلس در پارلمان معمولا بیشتر از دو فراکسیون نیستند، اگر یک فراکسیون اکثریت را داشته باشد نیازی به فراکسیون های دیگر نیست اما اگر از بین دو فراکسیون هیچ کدام اکثریت را نداشته باشند فراکسیون های خرد تعادل مجلس خواهند بود.

* در مجلس دهم شاید به صورت رسمی سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین امکان به وجود آمدن داشتند اما چون مستقلین جمع شان زیاد است و تفرقه هم بین شان زیاد است به صورت طبیعی تحت تاثیر دو فراکسیون دیگر قرار گرفتند.

* تصمیمات مجلس عموما سیاسی نبوده و کار کارشناسی، تخصصی، منطقه ای و سیاست خارجی است و از آنجا که به خاطر بحث های سیاسی فراکسیون های سیاسی شکل می گیرند در مجلس این اتفاق نخواهد افتاد که فراکسیون های جدید ایجاد شود.

*{در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و فعالیت احزاب در انتخابات}: تشکیلات سیاسی کار حزبی خود را انجام می‌دهند، شاید ۳۵۰ تا ۴۰۰ مجوز حزبی صادر شده اما عملا ۸۰ درصد آنها روی کاغذ بوده و ۲۰ درصد دیگر فعال زمان انتخابات هستند.شاید ۷ تا ۸ درصد احزاب کار مستمر انجام می دهند و جبهه پیروان خط امام و رهبری به طور مستمر فعالیت خود را انجام داده و نسبت به مسائل سیاسی مراقبت می کنند.

*{ درباره ادعاي برخی مبنی بر رد صلاحیت شدن روحانی برای انتخابات ۹۶ }: درباره صلاحیت یا رد آن برای آقای روحانی هیچ ادله ای وجود ندارد، البته ما که مدعی اسلام هستیم در رقابت های سیاسی بداخلاقی نکنیم. برخی می گویند برای پیشگیری، برخی دوستان آقای روحانی این حرف ها را راه می اندازند اما به هر حال در مورد صلاحیت و عدم صلاحیت هنوز هیچ چیزی معلوم نیست.

*{در پاسخ به این سوال که اصول گرایان چه گزینه ای را در مقابل آقا روحانی قرار خواهند داد}:اگر گزینه ای هم داشته باشیم نمی گوییم اما هنوز در این باره تصمیمی نگرفته ایم چون زود است.

* همسویی مجلس و دولت در دوره های مختلف مطرح بوده است، در مجلس ششم هم دولت اصلاحات با مجلس مشکلاتی داشت، به هر حال انطباق مجلس با مواضع دولت یک آرزوی دست نیافتی است. قوا موظف به همکاری با هم هستند، رهبری هم در جلسه دیروز در دیدار نمایندگان بر این مساله تاکید کردند منطقی هم این است چون قوا برای مقابله با هم طراحی نشده اند.

* در جلسات مختلف به دوستان اصول گرا گفته ایم که نمایندگان مجلس موظفند از دولت حمایت کنند چون این تکلیف سیاسی و شرعی آنهاست البته باید رصد هم داشته باشند. مجلس دهم ظرفیت همکاری بالایی با دولت برای حل مشکلات به صورت بالقوه دارد.

*{درباره گزارش آمریکا در حمایت ایران از تروریسم}: ما، امریکا را شیطان بزرگ می دانیم، در جریان مذاکرات برجام رهبری گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اینها زیر امضای خود می زنند، بنابراین باید لحظه به لحظه مراقبت کنیم. امریکا هر لحظه بفهمد که یک حرکت برای نابودی نظام باشد آن را به فردا نمی اندازد و اینکه حمله نظامی نمی کند خودش می داند هیچ غلطی نمی تواند کند. گنده گویی هایشان در لفظ و کلام می ماند و جرات هیچ اقدامی را پیدا نمی کنند این به خاطر قدرت بالای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*{درباره مواضع علی لاریجانی در نقد از دولت نهم و دهم و تمجید از دولت یازدهم}: دولت یازدهم در سه تا چهار هدف خود خوب عمل کرده اما در برخی اهداف عملکرد خوبی نداشته است، اگر مشکلات اقتصادی را صددرصد به برجام گره بزنیم اشتباه است چون ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی به عملکرد قابل نقد خودمان برمی گردد اگر کسی فکر می کند با چند قرارداد خارجی مشکلات اقتصادی حل می شود در اشتباه است.

* دولت نهم و دهم را هم نباید سیاه و سفید ببینیم. آقای لاریجانی برداشت مثبت از عملکرد نهم و دهم ندارند، من هم معدل عملکرد دولت نهم و دهم را مثبت ارزیابی نمی کنم اما نقاطی دارد که می توان آن را تقویت کرد.

*{ درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری}: این خواب ها تعبیر نمی شود که من کاندیدا شوم من بازنشسته هستم و تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم، تصمیم گیری زود است، هنوز کاندیدایی نداریم، من هم جزو کاندیداها نیستم.

*{ درباره اینکه اصول گرایان از آقای لاریجانی حمایت نکرده اما از رئیس شدن وی خوشحال شدند}: درباره انتخابات مجلس یک وزن کشی صورت گرفت، برخی در رسانه ها اصرار داشتند که اصلاح طلبان پیروز شدند ما هم گفتیم ۱۰ خرداد معلوم می شود. اگر اصلاح طلبان می توانستند هرگز کوتاه نمی آمدند حداقل این است که اصلاح طلبان اکثریت مجلس را ندارند.

* آقای لاریجانی اصولگراست ممکن است برخی نقدها وجود داشته باشد اما نهایت کار مهم است که هم رئیس و هم ترکیب مجلس اصول گراست.

* رهبر انقلاب در حرم امام (ره) و در مراسم ۱۴ خرداد فرمودند که من در درازمدت مسائل فرهنگی را مهمتر از مسائل اقصادی می دانم، این صحبت رهبری به این دلیل است که انقلاب ما فرهنگی و دینی بوده و بقیه ابعاد از طریق اصلاح امور فرهنگی به ضرر یا نفع مردم خواهد بود. نفوذ رهبری که درباره آن گلایه کردند از تذکرات جدی است که مسئولان باید نسبت به آن حساس باشند.

* برخی تلاش می کنند خود را با محیط اطراف سازگار کنند؛ این روحیه محافظه گری و نقطه مقابل آن انقلابی گری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید فرج الهی

      به آقای باهنر میگن سیاستمدار زرنگ! همینکه فهمید در مجلس رای نمیاورد شرکت نکرد در ریاست جمهوری هم میداند که اصلا شاید 200هزار هم رای نیاورد میگوید نامزد نمیشوم ای کاش بقیه اصولگراها هم عقل ایشان را داشتند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج