۳۳۷۴۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یورو ۲۰۱۶ تحت تأثیر ترور

سه روز دیگر به طور رسمی سوت آغاز رقابت‌های یورو ٢٠١٦، پانزدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، به میزبانی فرانسه به صدا در می‌آید؛ این رقابت‌ها در حالی قرار است آغاز شود که تغییری عمده نسبت به دوره‌های قبلی داشته که این تغییر به افزایش تعداد تیم‌ها مربوط می‌شود.

روزنامه شرق: سه روز دیگر به طور رسمی سوت آغاز رقابت‌های یورو ٢٠١٦، پانزدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، به میزبانی فرانسه به صدا در می‌آید؛ این رقابت‌ها در حالی قرار است آغاز شود که تغییری عمده نسبت به دوره‌های قبلی داشته که این تغییر به افزایش تعداد تیم‌ها مربوط می‌شود. درواقع سال ٢٠٠٨ بود که یوفا به سرکردگی میشل پلاتینی مصوب کرد که از سال ٢٠١٦ به بعد، بازی‌های یورو به جای ١٦ تیم با ٢٤ تیم برگزار شود تا هم فوتبال در اروپا توسعه بیشتری پیدا کند و هم بازیکنان بیشتری فرصت حضور در این تورنمنت را که از آن به عنوان «جام‌جهانی کوچک» یاد می‌شود، پیدا کنند.

تازه‌واردها

همین فرصت، زمینه خوبی را برای تعدادی از تیم‌ها مهیا کرد تا اولین تورنمنت مهم تاریخشان را تجربه کنند؛ آلبانی، ایسلند، ایرلند شمالی، ولز و اسلواکی برای اولین‌بار است که پا به یورو گذاشته‌اند و بدون تردید مدیون این سیستم تازه هستند. از سوی دیگر این جام هم بدون شگفتی آغاز نمی‌شود؛ چون با وجود اینکه تعداد تیم‌ها افزایش یافته، باز هم غیبت تیم بزرگی مثل هلند با آن سابقه قدیمی محسوس است. «لاله‌های نارنجی» در میان ناباوری نتوانستند سهمیه حضور در این بازی‌ها را به دست آورند. شاید غیبت دو تیم دانمارک و بوسنی‌و‌هرزگوین هم جزء دیگر شگفتی‌های این جام باشد.

آلمان و فرانسه مدعی

در گروه‌بندی این دوره از رقابت‌ها، فرانسه به عنوان میزبان بازی‌ها در گروه اول قرار گرفته و قرار است جمعه‌شب بازی افتتاحیه را در ورزشگاه استد دوفرانس با رومانی برگزار کند؛ بازی‌ای که بلیت درجه‌یک آن تا ٦٠٠ یورو (به مناسبت برگزاری مراسم افتتاحیه) فروخته شده است. فرانسوی‌ها با وجود اینکه چند ستاره بزرگشان را به دلیل مصدومیت و محرومیت و مشکلات انضباطی در اختیار ندارند، ولی شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها هستند. «آبی‌های اروپا» میزبان هستند و با ارزشی نزدیک به ٥٥٠ ‌میلیون دلار تیمی ‌گران‌قیمت هم دارند که می‌توانند در خانه، جشن قهرمانی را بر پا کنند. در کنار این تیم همچنان آلمان هم مدعی است. شاگردان یواخیم لوو در عین جوانی، تجربه بازی در تورنمنت‌های مهم از جمله یورو و جام‌جهانی را دارند. آنها به عنوان قهرمان جام‌جهانی پا به این بازی‌ها می‌گذارند و بخت زیادی برای فتح آن هم دارند. تیم شگفتی‌ساز این دوره از بازی‌ها هم می‌تواند بلژیک باشد که حسابی در رنکینگ فیفا رشد کرده و با ستاره‌هایی مثل ادن ازر و کوین دبروین می‌تواند بدرخشد.

تهدیدی به نام ترور

شاید تنها نکته نگران‌کننده برای بازی‌های یورو ٢٠١٦ مسئله تأمین امنیت این بازی‌ها باشد. فرانسه چندی‌پیش در جریان بازی دوستانه تیم ملی این کشور با آلمان مورد حمله تروریستی قرار گرفت. این حمله در اطراف ورزشگاه استد دوفرانس رخ داد که در آن ١٣٠ نفر جان خود را از دست دادند. اگرچه در پی آن حمله تروریستی، حضور نیروهای امنیتی صدچندان شده - هم در فرانسه و هم در کشورهای دیگر اروپایی - ولی هنوز بیم آن می‌رود که این بازی‌ها به‌ویژه ١٠ ورزشگاهی که قرار است میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشته باشند، مورد حمله تروریستی قرار بگیرند. «حملات تروریستی» موردی بود که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه هم دو روز پیش در گفت‌وگو با «فرانس اینتر» به آن اشاره و نگرانی‌ها را تشدید کرد: «متأسفانه این تهدید همچنان پابرجاست و از بین نرفته است. موضوع اینجاست که برای ریشه‌کردن این اتفاق، نیاز به زمان بسیار طولانی است». البته اولاند خبر داد که تمام تمهیدات اندیشیده شده: «بااین‌حال ما همه ضمانت‌ها برای برگزاری موفقیت‌آمیز یورو را داریم. همین حالا ٩٠‌ هزار نیروی امنیتی مشغول فعالیت هستند و جای نگرانی زیادی وجود ندارد».

آشفتگی در «فن‌زون‌ها»

مورد دیگری که امنیت این بازی‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده، دلهره مردم فرانسه از حضور در «فن‌زون‌ها» (محل‌هایی که با تعبیه تلویزیون‌های غول‌پیکر در آنها بازی‌ها در سطح شهر پخش می‌شوند و مردم به صورت گروهی بازی‌ها را می‌بینند) است. آنها نگران حملات تروریستی به این مناطق هستند. روز گذشته در نظرسنجی‌ای که «لوپاریزین» ترتیب داده بود، به این موضوع اشاره شد که ٨٩ درصد مردم فرانسه گفته‌اند حاضر نیستند در فن‌زون‌ها بازی‌های تیم ملی را تماشا کنند.

خطر ١٥ حمله تروریستی برای یورو!

این مورد هم روز گذشته سروصدای زیادی به پا کرد؛ پلیس امنیت اوکراین روز گذشته خبر داد مردی فرانسوی را دستگیر کرده که قصد داشته در جریان برگزاری بازی‌های یورو اقدام به حملات تروریستی کند؛ آن هم نه یکی، دو حمله بلکه ١٥ حمله تروریستی! این مرد فرانسوی که نامش فاش نشده، در شرایطی دستگیر شده که چند مسلسل، چندین نارنجک و کلی مواد منفجره داشته است. رئیس پلیس امنیت اوکراین با تأیید این موضوع گفت: «این فرد که گرایشات افراطی ناسیونالیستی دارد، از سیاست‌های دولت فرانسه در پذیرش مهاجران بسیار دلزده شده و قصد داشته با بمب‌گذاری در راه ورزشگاه‌ها و مکان‌های عمومی ازجمله متروها و ایستگاه‌های اتوبوس دست به حملات تروریستی بزند».

در گزارش پلیس اوکراین به این موضوع اشاره شده که این فرد از دسامبر گذشته تحت تعقیب است؛ او از زمانی که با گروه‌های شورشی در اوکراین برای خرید اسلحه تماس گرفته، زیر ذره‌بین قرار گرفته و روز گذشته در مرز لهستان دستگیر شده است. ظاهرا قرار است برای تحقیقات بیشتر، او به پلیس فرانسه تحویل داده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج