۳۳۷۵۶۹
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

آغاز پرداخت وام پس انداز مسکن خانه یکم

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم از امروز در شعب بانک مسکن خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور نسبت به گشایش حساب در صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شعب این بانک اقدام کردند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم از امروز در شعب بانک مسکن خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور نسبت به گشایش حساب در صندوق پس انداز مسکن خانه یکم در شعب این بانک اقدام کردند.

محمدحسن مرادی روز سه شنبه افزود: از ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ تا ۱۷ خرداد ماه امسال در مجموع یک هزار و ۵۸۲ نفر نسبت به بازکردن حساب در شعب بانک مسکن اقدام کردند.

وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۴۶۱ نفر در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳ هزار و ۲۷۳ نفر در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در صندوق پس انداز مسکن خانه یکم حساب باز کردند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن یادآور شد: در مجموع شعب بانک مسکن در سراسر کشور از محل این پس اندازها ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع جذب کرده اند تا بتدریج از تسهیلات این صندوق با سود ۱۳ درصد استفاده کنند.

وی با اشاره به سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکمی ها در شهرهای مختلف، گفت: سقف این تسهیلات در تهران ۸۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای کشور ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مرادی با اشاره به تاثیر پرداخت این تسهیلات در بازار خرید و فروش مسکن اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در اردیبهشت ماه امسال ۱۵ هزار و ۴۳۱ قرارداد برای خرید واحدهای مسکونی در تهران تنظیم شده است و پرداخت این تسهیلات می تواند، حدود ۱۰ درصد بر بازار معاملات مسکن تاثیر بگذارد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز خانه یکم بدون شک بر بازار معاملات مسکن بی تاثیر نخواهد بود و بدون افزایش قیمت، بازار همچنان روال عادی خود را خواهد داشت.

به گفته وی، هرکس با ۱۸ سال سن و درآمد مستقل می تواند از این تسهیلات استفاده کند و متاهلین بدون احتساب سن در صورتی که قبلا از تسهیلات بانکی و یا یارانه دولتی در بخش مسکن استفاده نکرده باشد مجاز به استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن خانه یکم خواهند بود و کسانی که مسکن خود را در بافت های فرسوده شهری خریداری کنند از این شرایط مستثنی می شوند.

مرادی تصریح کرد: حداقل زمان انتظار برای سپرده گذاران برای دریافت این تسهیلات یک سال است و چنانچه افتتاح کنندگان حساب صندوق پس انداز یکم از امروز با سقف های تعیین شده سپرده گذاری کنند، می توانند پس از ۱۲ماه و کسب امتیازهای لازم از این تسهیلات برای خرید مسکن در شهرهای مختلف کشور بهره مند شوند.

وی در پایان با اشاره به میزان تسهیلات پس انداز جوانان نیز گفت: افرادی که بین سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ در صندوق پس انداز جوانان حساب باز کرده اند، بانک مسکن معادل ۱۰۰ درصد امتیاز سپرده آنان تسهیلات پرداخت می کند که سقف آن در تهران ۶۰۰ میلیون ریال در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال است.

نخستین حساب صندوق پس انداز مسکن خانه یکم ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در شعبه مرکزی بانک مسکن افتتاح شد تا پس از یک سال و کسب امتیاز لازم، نخستین گروه بتوانند از تسهیلات این صندوق برای خانه دار شدن استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      جوک میگن میخوای بری میگن بیست میلیون بخوابون یکساله تابهت بدیم

    • بدون نام

      چرا دورغ تمامی ندارد،

    • بدون نام

      مگه حقوق ها چقدر است که بتوان این وامها را پرداخت کرد؟

    • بدون نام

      ما بیچاره ها فقط یک خانه داریم اون هم خانه آخرت شما آقا زاده ها فقط برج های مختلف بسازید کیف کنید خدا ما بیچاره ها بزرگ است

    • نکته گیر

      چقد بچه های ما گناه دارن توی یه اتاق 4*3 که هم آشپزخونست وهم اتاق خواب و هم محل بازی بچه هامون باید زندگی کنن ویه عده ایی هم داره از حلقشون میزنه بیرون امیدوارم تا زنده هستم ببینم ظهور منجی رو که تومار بیت المال خور هارو بپیچه

    • بدون نام

      من اگه بیست میلیون پول داشتم بخوابونم حساب که نمیومدم وام بگیرم چقدر مسخره است این واما

    • بدون نام

      اتفاقا وام های خوبی هست. شما راههای بهتری برای خانه دار شدن بلد هستید . خوب هم نباشه فعلا که تنها راهه و مجبوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج