۳۳۷۶۶۵
۲۳ نظر
۵۰۱۲
۲۳ نظر
۵۰۱۲
پ

احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان

یک خبرگزاری آلمانی در گزارشی درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ این کشور از احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان سخن گفته و نام وی را در میان این کاندیداها ذکر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: یک خبرگزاری آلمانی در گزارشی درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ این کشور از احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان سخن گفته و نام وی را در میان این کاندیداها ذکر کرده است.

خبرگزاری dpa آلمان در گزارشی عنوان کرد که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ این کشور یک تفاوت عمده با دو انتخابات قبلی که در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بلافاصله بعد از استعفاهای هورست کوهلر و کریستیان وولف برگزار شدند دارد چرا که این بار انتخابات سر موقع برگزار شده و زمان کافی برای گمانه‌زنی و بررسی درباره کاندیداهای احتمالی این انتخابات وجود دارد.

این خبرگزاری در ادامه گزارشش با اشاره به این که یک فهرست بلندبالا برای کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ وجود دارد به ذکر اصلی‌ترین کاندیداها که در میان آنها یک ایرانی به نام "نوید کرمانی" قرار دارد پرداخته است:

احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان

نوید کرمانی: او که یکی از آلمانی‌های ایرانی تبار است به عنوان یک کاندیدای نه چندان قدرتمند برای ریاست جمهوری آلمان مطرح است. کرمانی که ۴۸ سال دارد دارای دکترای علوم اسلامی بوده و در سوابقش نوشتن چند کتاب داستان و مقاله‌هایی در توضیح نگرش مسلمانان به جامعه مسیحی و همچنین سفرنامه‌هایی به مناطق جنگی در خاورمیانه به چشم می‌خورد.

نوربرت لامرت: لامرت ۶۷ ساله از سال ۲۰۰۵ رئیس مجلس سفلی پارلمان آلمان مشهور به بوندستاگ بوده است. تصمیم برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری آلمان در محله "بلوو" می‌تواند تصمیمی منطقی از سوی این عضو حزب اتحاد دموکرات مسیحی باشد. او به عنوان فردی باهوش و خوش صحبت شناخته شده است.

اورسولا فون در لاین: او که وزیر دفاع فعلی آلمان است به عنوان کاندیدای بسیاری از سمتها در دولت آلمان مطرح است از جمله کاندیدای جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم بعدی آلمان. او که اکنون ۵۷ سال دارد در سال ۲۰۱۰ نیز در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری قرار داشت.

وولفگانگ شویبله: وزیر دارایی فعلی آلمان از نظر بسیاری یکی از قدرتهای کلیدی حامی دولت فعلی این کشور است. او در ابتدا روابط چندان خوبی با مرکل نداشت اما به نظر می‌رسد که اکنون آنها با هم کنار آمده اند و گمان برده می‌شود که شویبله دیگر تمایلی به رسیدن به صدراعظمی آلمان ندارد اما احتمال کاندیداتوری شویبله ۷۳ ساله برای ریاست جمهوری آلمان مطرح است.

مارتین شولتز: رئیس فعلی پارلمان اروپا یکی از نخستین اسامی مطرح شده در بحث درباره کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب سوسیال دموکرات آلمان است. با این حال او همچنان چالشهای فراوانی در این راه در مقابل خود دارد چرا که حزب وی باید به دنبال حمایت گروه‌ها و احزاب دیگری به غیر از حزب اتحاد دموکرات مسیحی باشد چرا که گفته شده مرکل حامی شولتز ۶۰ ساله نیست.

فرانک والتر اشتاینمایر: اشتاینمایر که اکنون برای دومین دور غیر متوالی وزیر خارجه آلمان است به نظر می رسد که به عنوان یک عضو برجسته حزب سوسیال دموکرات یک کاندیدای طبیعی برای ریاست جمهوری باشد. او محبوب شهروندان آلمان است و ضمن آن که تجربه دیپلماتیک دارد به عنوان فردی که فراتر از خط مشی های حزبی کار می کند شناخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه نویدکرمانی رئیس جمهوربشه الان بیکاری خیلی زیادشده اعتیاد که دیگه بدتر ،اولویت اولش مبارزه باقاچاق کالاوموادمخدرهستش من اینومیشناسم آدم موفقیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز این آقا قراره رئیس جمهور آلمان بشه نه ایران!!!!!!

      • بدون نام

        نابغه .المان نه ایران

      • بدون نام

        طنز بسیار ظریفی در این کامنت هستش آفرین.

      • بدون نام

        عزیزم ایشون قراره رییس جمهور المان بشه نه ایران
        جالب این که شما هم میشناسینش و میدونین که ادم موفقیه!!!!!!

      • ميترا

        خب شايد ايشون آلمان زندگي مي كنند و دوست دارند آقاي كرماني رئيس جمهورشون بشه.

    • حسين

      تيتر خبرو يك بار ديگر بخوان در المان نوشته نه در ايران

    • بدون نام

      خسته نباشی

    • بدون نام

      دمش گرم بنز میشه ۵میلیون

    • ابراهيم

      جواد خياباني: اگر رئيس جمهور آلمان يك ايراني باشه اون رئيس جمهور قطعا نمي تونه يك آلماني باشه و همينطور برعكس

    • سارا

      ببینم آیا ما حاضریم همچین اجازه ای رو به یک آلمانی بدیم که در ایران رئیس جمهور بشه ؟؟

      پاسخ ها

      • ابراهيم

        صرفا جهت اطلاع:
        ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی، یکی از جهات از دست دادن تابعیت وی مي شود و زنانی که در اثر ازدواج با مرد خارجی، تابعیت خود را به نفع تابعیت خارجی شوهر از دست می‌دهند، به اين دليل كه نسبت به جامعه ایرانی، بیگانه تلقی می‌شوند، براساس تبصره 2 ماده 987 همان قانون، در حقوق آنها نسبت به اموال غیرمنقول محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود. و از طرفي شوهر او به هيچ عنوان نمي تواند تابعيت ايراني داشته باشد و همچنان بيگانه تلقي مي شود.!!
        حالا شما دنبال اين سواليد؟

    • صدرا

      انگاری همه خوابن به ماچه این اقا میشه رییس جمهور یه مملکت دیگه،که اونم خیلییی بعیده اینو قبول کنن مگه مردم .... یه خارجی رو واسه مملکتشون به عنوان رییس جمهور انتخاب کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نژاد پرستي و توهم توطعه از ابتدايي ترين خصايص جوامع جهان سوميه!
        اينكه در بزرگترين و آرماني ترين جامعه ي دنيا (آمريكا) يك كنيايي الاصل ميشه رئيس جمهور، يعني اينكه زمان اين حرف ها گذشته و فقط در كشورهاي جهان سومي هنوز به عنوان يك محال بهش نگاه ميشه

    • بدون نام

      واای دکترای علوم اسلامی داره ایشون....

    • بدون نام

      پس باید منتظر تولید پراید در کارخانه بنز هم باشیم

    • user

      شنیده بودیم می گفتن آلمان ها نژاد پرست هستن حالا کی نژاد پرسته خدا داند
      مهاجر افغان

    • صدرا

      یوزر16:20 خود تو قبول میکنی یه خارجیه دیگه بشه رییس جمهور مملکتمون که حرف از نژاد پرستی میزنی.

    • مهسا

      ۱۲٬۴۷چی زدی دادا، قراره توآلمان کاندیدبشه ،حیف یارانه خونتون کجاست چندکلاس سوادداری؟

    • ایرانی

      بیخود احساساتی نشوید

      اینها تبلیغات الکی است

    • سوشیانت

      بنده خدا اگه تو ایران خودش رو کاندید کنه اصلا تره هم واسش خرد نمیکنن.

    • بدون نام

      اگه میشد چنین انسانهایی در ایران رئیس جمهور بشوند ایران اینطوری به سوی پرتگاه پیش نمیرفت مشکل اینه که در ایران آدم حسابی ها فرار می کنند و اونهایی هم که هستند یا یک کلید دارن یا چمیدونم خداییش خنده دار ترین حرف در موقع رای گیری بد و بد تر است که در ایران در زبان همه میچرخد

    • بدون نام

      این مشکلاتی که تو کشور هست یکی از دلایلش مردم هستن. اگر مردم چشم و گوششون رو باز کنن و وعده های پوچ یه سری آ رو باور نکنن و درست انتخاب کنن نمیگم این مشکلات حل میشد اما انقدر حاد نمیشد
      چیزی که رهبری بارها تو سخنرانی هاش تاکید کرد اما کو گوش شنوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج