۳۳۷۶۷۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابراهیم فروش:

فروزش: دولت به فکر سینمای کودک باشد

ابراهیم فروزش معتقد است آشتی با سینمای کودک و نوجوان در گرو حمایت های دولت است و در شرایط فعلی نمی‌توان از سرمایه‌گذار و تولیدکننده خصوصی و سینماداران انتظار زیادی داشت.

خبرگزاری مهر: ابراهیم فروزش معتقد است آشتی با سینمای کودک و نوجوان در گرو حمایت های دولت است و در شرایط فعلی نمی‌توان از سرمایه‌گذار و تولیدکننده خصوصی و سینماداران انتظار زیادی داشت.

ابراهیم فروزش کارگردان سینمای کودک و نوجوان در گفتگو با ما با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ پروژه ای برای کار در سینما در دست ندارد، گفت: در حال حاضر تنها مشغول خواندن و نوشتن هستم تا شرایط مناسب برای ساخت فیلم فراهم شود.

فروزش: دولت به فکر سینمای کودک باشد

کارگردان فیلم «خمره» در بخش دیگری از صحبت های خود درباره شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: در حال حاضر سینماگرانی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان فعالیت می کنند منتظر هستند تا ببینند این شورا چه خروجی خواهد داشت. باید منتظر بود تا ببینیم تولیداتی که از سیاست ها و برنامه ریزی های شورا خارج می شود، چگونه است.

این کارگردان پیشکسوت با اشاره به اینکه شاید زود باشد تا نسبت به عملکرد شورا اظهار نظر کرد، توضیح داد: باید به این شورا فرصت داد تا در زمان مناسب برنامه های خود را در حوزه رونق سینمای کودک و نوجوان اجرا کند و ما نتیجه کار را ببینیم. زمان می برد تا این شورا جا بیافتد و فیلمنامه هایی را تصویب و سرمایه آن را فراهم کند و یا اینکه مشخص شود تا چه اندازه شراکت با بخش خصوصی در دستور کار آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فکر می کنم این شورا و سیاست های آن را می توان هنگام برگزاری جشنواره فیلم کودکان که زمان برگزاری آن چند ماه دیگر است، داوری کرد. در واقع خروجی این شورا به زودی در آن جشنواره مشخص می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «مرد کوچک» گفت: از نظر من، سینمای کودک و نوجوان ایران در حال حاضر به حمایت کلی نیاز دارد و این حمایت تنها از طریق بخش خصوصی امکان پذیر نیست، چراکه این نوع از سینما عملا مهجور مانده است. ما نیازمند این هستیم تا دوباره با سینمای کودک و نوجوان آشتی کنیم و این مساله زمانی عملی است که دولت از هر نظر این نوع از سینما را حمایت کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در این سینما ندارد، مگر اینکه مطمئن باشد فیلم با بازگشت اقتصادی مناسب همراه است.

کارگردان فیلم «بچه های نفت» توضیح داد: با توجه به روند آموزشی و تربیتی سینمای کودک و نوجوان، دولت موظف است از این سینما حمایت کلی و به خصوص حمایت مالی داشته باشد ولی متاسفانه مدت ها است که دولت ورود مناسبی به این سینما نداشته است.

فروزش با اشاره به جایگاه سینماداران و تهیه کنندگان در عرصه حمایت از سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: سینمادار نیاز دارد صندلی های سینمایش پر شود. از طرف دیگر تهیه کننده بخش خصوصی هم در درجه اول به سرمایه خود فکر می کند، به همین دلیل تنها فیلم های پرفروش سینمای کودک و نوجوان را حمایت می کنند چرا که باید از نظر اقتصادی موفق باشند. به همین دلیل نیازمندیم با برنامه ریزی مناسب ضرورت های سینمای کودک و نوجوان را بشناسیم و تولیدات در این زمینه را افزایش دهیم تا مردم عادت به تماشای فیلم کودک و نوجوان پیدا کنند.

دارنده جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره «لوکارنو» در پایان گفت: امیدوارم پیگیری هایی که این روزها در زمینه سینمای کودک و نوجوان می شود ادامه داشته باشد. اگر سینمای کودک و نوجوان را در شرایط فعلی رها کنیم، بی شک در شرایط نامناسب‌تری قرار خواهیم گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج