۳۳۷۷۰۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

هدفون هوشمند برای سربازان آمریکایی

نیروهای نظامی آمریکا مدتی است به استفاده از نوعی ایرپلاگ هوشمند به نام TCAPS روی آورده اند که مخفف عبارت «سامانه ی ارتباطی و محافظتی تاکتیکی» است.

دیجیاتو: همانطور که می توان حدس زد، سرباز های حاضر در میدان نبرد نمی توانند برای محافظت از گوش های خود در برابر سر و صدای میدان جنگ، از ایرپلاگ یا گوش‌گیر های معمول موجود در بازار استفاده کنند. چنین مسدود کننده هایی ممکن است از شدت صدای انفجار ها و شلیک ها بکاهند اما از طرف دیگر سربازان را از شنیدن دستورات حیاتی فرماندهان یا حتی صدای دشمنان در نزدیکی خود محروم می کنند؛ چرا که اساساً جلوی ورود هر نوع صدایی به داخل گوش آنها را می گیرند.

هدفون هوشمند برای سربازان آمریکایی

اما ظاهراً مشکل یاد شده این روزها برای ارتش آمریکا حل شده است. نیروهای نظامی آمریکا مدتی است به استفاده از نوعی ایرپلاگ هوشمند به نام TCAPS روی آورده اند که مخفف عبارت «سامانه ی ارتباطی و محافظتی تاکتیکی» است. گوشگیر مذکور قادر است خود را با واقعیات صحنه ی نبرد وفق دهد. این دستگاه هوشمند متصل به سامانه های ارتباطی همراه قادر است صداهای بلند را تضعیف و در عوض صدا های خفیف تر موجود در محیط را تقویت کند. به این ترتیب مثلاً اگر فرمانده ی گروهان شما باید دستوری را به گوش سربازانش برساند، سربازان قادر خواهند بود صدای او را بلندتر و واضح تر از سر و صدای صحنه ی نبرد بشنوند.

این دستگاه عملکرد نسبتاً ساده ای دارد، اما بسیار انعطاف پذیر است. برخی از نسخه های آن قادرند حتی به دستگاه های ارتباطی سربازان نیز متصل شوند و با تجهیزات کمکی شنوایی (سمعک) نیز مشکلی نخواهند داشت.

گوشگیر های TCAPS در حال حاضر به هیچ وجه در دسترس تمام نیروهای آمریکایی قرار ندارند و تنها ۲۰ هزار دستگاه از آن در صحنه ی نبرد به کار گرفته شده است. با وجود قیمت ۲ هزار دلاری آن نیز انتظار نمی رود به تمام نیروهای پیاده نظام نیروی زمینی ارتش این کشور یک جفت از این ایرپلاگ های هوشمند تعلق بگیرد. با این حال، به نظر می رسد استفاده از آنها آینده ی روشنی داشته باشد. بیشترین تأثیر چنین دستگاه هایی، اعتماد به نفسی است که فناوری به سرباز می بخشد. سرباز های حاضر در میدان نبرد از این پس این را می دانند که برای شنیدن دستورات حیاتی فرماندهان خود دیگر لازم نیست به شنوایی خود آسیب بزنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج