۳۳۷۷۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بنا: مربیان ایرانی من را قبول ندارند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اصلا کی‌روش را نمی‌شناسم و فقط می‌دانم که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان است.

خبر آنلاین: این روزها تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تمرینات خود را جهت حضور قدرتمندانه در المپیک ریو در خانه کشتی دنبال می‌کند. محمد بنا که سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را برعهده دارد همچنان اعتقاد دارد که برای موفقیت فرنگی کاران در المپیک لندن نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر مسئولین است.

محمد بنا درباره مسائل مختلف کشتی فرنگی کشورمان صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

وضعیت تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی به چه صورت است؟

اگر تمرینات ما را از نزدیک دیده باشید جواب سوالتان را می‌گیرید. در حال حاضر فرنگی‌کاران در بالاترین فشار ممکن تمرین می‌کنند تا بتوانند به آمادگی لازم برسند. فراموش نکنیم کشتی ورزش سنگینی است و هر کسی که مدال المپیک می‌خواهد باید سنگینی این تمرینات را تحمل کند.

با توجه به اینکه در المپیک لندن، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان توانست مدال‌های زیادی کسب کند، انتظارات مردم از محمد بنا بسیار زیاد است.

مردم لطف زیادی به من دارند. همیشه تلاش کردم کارم را به درستی انجام بدهم و البته در قبال کارم حقوقی را دریافت می‌کنم. توقع مردم از من کاملا به‌جا است و می‌دانم که چه کار سختی دارم. امیدوارم در این مدتی که تا المپیک باقی مانده دغدغه‌های ما کمتر شود و توجه بیشتری نسبت به تیم ملی کشتی فرنگی صورت بگیرد تا شرمنده مردم نشویم.

تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک ریو چند مدال می‌تواند کسب کند؟

همانطور که گفتم اگر شرایط خوبی برای فرنگی کاران مهیا شود هر ۶ کشتی‌گیر کشورمان که به ریو می‌روند شانس کسب مدال دارند. البته شانس کسب مدال با قول کسب مدال متفاوت است. یکسری مسائل دیگر نیز مثل جدول مسابقات،مسائل داوری و ... در کسب مدال تاثیرگذار هستند. ضمن اینکه در برخی اوزان مثل ۷۵ کلیوگرم و ۸۵ کیلوگرم باید جدول مسابقات را ببینیم تا میزان شانس کشتی‌گیرانمان را برای کسب مدال تخمین بزنیم. اما در اوزان‌هایی مثل ۹۸ کیلوگرم مدال المپیک را کسب خواهیم کرد که البته رنگ مدال قابل پیش‌بینی نیست.

آیا تکلیف برخی اوزان در تورنمنت لهستان مشخص خواهد شد؟

در مسابقات لهستان تعدادی از کشتی‌گیرانمان مثل حسین نوری، مهدی زیدوند و مهدی علیاری شرکت خواهند کرد و عملکردشان را در این مسابقات بررسی خواهیم کرد. البته قرار نیست پس از مسابقات لهستان اسامی تیم ملی را برای حضور در المپیک اعلام کنیم، بلکه این کار را در زمان خودش انجام خواهیم داد.

گفته می‌شود شما اهمیتی برای مسابقات انتخابی قائل نیستید و نفراتی در تیم ملی حضور پیدا می‌کنند که خودتان آنها را انتخاب کرده‌اید.

مسابقات انتخابی تیم ملی به هر شکلی که بود در بعضی اوزان برگزار شد . اما سوال من این است که در طول دو سال گذشته که مسابقات انتخابی برگزار شد و در هر دو بار نیز مهدی علیاری در وزن ۹۸ کیلوگرم اول ‌شد چرا به جای او قاسم رضایی را به مسابقات اعزام کردند؟ ملاک و معیار من قابلیت‌های یک کشتی‌گیر است و تنها به مسابقات انتخابی اکتفا نمی‌کنم.

چندی پیش صحبت از قهر دوباره شما از تیم ملی کشتی فرنگی شد و همین مسئله انتقاد بعضی از منتقدان را به دنبال داشت. در این‌باره چه نظری دارید؟

می‌بینید که من الان سرمربی تیم ملی هستم و قهری در کار نبوده است. من خواسته‌هایی از فدراسیون کشتی داشتم و عنوان کردم که اگر خواسته‌های من برآورده نشود شرایط برای کار کردن سخت می‌شود. چون مردم از من توقع دارند و من باید به آنها جواب بدهم بنابراین گفتم که اگر قرار است وضعیت به همین منوال باشد از تیم ملی بروم. بلافاصله پس از اینکه چنین بحثی را عنوان کردم دبیر فدراسیون کشتی صحبت‌هایی با من داشت و مسئله حل شد. من هم در مصاحبه‌هایی که پس از صحبت با دبیر فدراسیون کشتی داشتم گفتم که مشکلات تیم ملی تا زمان برگزاری المپیک تا حدودی حل شد.

دلیل این که خودتان را با کی‌روش مقایسه کردید چه بود؟

من اصلا قابل مقایسه با کی‌روش نیستم. به هر حال کی‌روش یک مربی بین‌المللی است و من مربی‌ای هستم که در کشتی ایران فعالیت می‌کنم. اما من نمی‌دانم کی‌روش چه حقی دارد که ما از داشتن آن محروم هستیم. وقتی من درباره کی‌روش صحبت کردم انتقادهای زیادی از من شد مبنی بر این که چرا درباره کی‌روش اظهارنظر می‌کنم. اما من درباره کی‌روش اظهارنظری نکردم. اصلا او را نمی‌شناسم و فقط می‌دانم که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان است. اما آیا من به عنوان سرمربی تیم ملی کشورم حق ندارم درباره کمبودهایمان حرفی بزنم؟ کی‌روش از لباس و زمین و حتی از میزان پول توجیبی بازیکنان تیم ملی هم ایراد می‌گیرد.

قراردادش هم که مو لای درزش نمی‌رود و جوری تنظیم شده که دستمزدش بدون هیچ تاخیری پرداخت‌ می‌شود. اما چرا من نباید درباره حقوق کمی که به فرنگی‌کاران پرداخت می‌شود صحبت کنم؟ به فوتبالیست‌هایمان برای شکست دادن یک تیم درجه چندم آسیایی پاداش ۱۰ هزار دلاری داده می‌شود.، اما به کشتی گیری که تمرینات سختی را انجام می‌دهد حقوق دو میلیون تومانی هم داده نمی‌شود. البته این مسئله تنها در کشتی نیست و در سایر رشته‌ها مثل وزنه‌برداری و تکواندو هم دیده می‌شود. ما میلیاردها تومان برای صعود فوتبال به جام جهانی یا المپیک هزینه می‌کنیم، اما قدر داشته‌هایمان در سایر رشته مثل کشتی و وزنه‌برداری و تکواندو که همیشه افتخارآفرینی می‌کنند را نمی‌دانیم.

شاید یکی از عواملی که ورزشکارانمان راهی کشوری مثل جمهوری آذربایجان می‌شوند و پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن می‌کنند همین مسئله باشد.

من مخالف حضور ورزشکاران کشورمان در تیم‌های ملی سایر کشورها هستم. اما ما باید خودمان را جای آن ورزشکار بگذاریم. شک نکنید رفتن آنها به یک کشور دیگر تنها به خاطر مسائل مالی است و کسی نیست که پرچم کشورش را دوست نداشته باشد. البته مسئولان فدراسیون جمهوری آذربایجان در مقطعی با خرج کردن پول زیاد اقدام به جذب ورزشکاران ما کردند، اما در حال حاضر به دلیل این که پولی ندارند این کار را نمی‌توانند انجام بدهند.

جمشید خیرآبادی که زمانی دستیار شما در تیم ملی کشتی فرنگی بود در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان را برعهده دارد. این مربی تا چه میزان در رفتن کشتی‌گیران کشورمان به کشور آذربایجان نقش داشته است؟

به هیچ عنوان خیرآبادی در این مسئله نقشی نداشته است. سامان طهماسبی پیش از رفتن خیرآبادی به جمهوری آذربایجان لباس تیم ملی این کشور را بر تن کرد. طهماسبی هم به دلیل مشکلات مالی زیادی که داشت مجبور شد به جمهوری آذربایجان برود. یکسری عنوان کردند که چون من طهماسبی را به تیم ملی دعوت نکردم این کشتی‌گیر راهی جمهوری آذربایجان شد، در حالی که چنین چیزی واقعیت نداشت و او از قبل کارهایش را برای رفتن به این کشور انجام داده بود.

پس از المپیک ریو همچنان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خواهید ماند؟

این مسئله را فقط خدا می‌داند. ماندن یا نماندن من در تیم ملی کشتی فرنگی بستگی به نتایج ما در المپیک دارد. اگر نتوانیم در المپیک ریو نتایج خوبی کسب کنیم حتی اگر من هم التماس کنم فدراسیون کشتی من را نگه نمی دارد. امیدوارم نتیجه کشتی فرنگی در المپیک ریو قابل دفاع باشد آن وقت درباره ماندن یا رفتن من از تیم ملی صحبت خواهیم کرد. ضمن این که طبق قانون فدراسیون کشتی مربی بالای ۶۰ سال نمی‌تواند در تیم‌های ملی مربیگری کند و من هم یکی دو سال دیگر ۶۰ ساله می‌شوم. شاید در آن زمان به شکلی دیگر به کشتی ایران خدمت کنم.

عملکرد رسول خادم را در فدراسیون کشتی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خادم یکی از بزرگان کشتی ایران است. در مدتی که ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده گرفته توانسته با وجود کمبودهایی که وجود دارد توانسته در حد توانش انجام وظیفه کند. اما در بسیاری از موارد با او اختلاف سلیقه داشتم و دارم. نواقصی در کار است که من همچنان درباره آنها نظرات متفاوتی با خادم دارم. اما نباید تصور کنیم که اگر خادم برود و فرد دیگری ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده می‌گیرد ایرادها رفع می‌شود. به نظر من هیچ کس دیگری نمی‌تواند فدراسیون کشتی را اداره کند.

از دستیارانتان در تیم ملی کشتی فرنگی راضی هستید؟

من قوی‌ترین کادر فنی را در اختیار دارم و همه آنها سالیان طولانی است که با من کار می‌کنند. چند سال پیش نوربخش و اسماعیلی‌نژاد دستیاران من بودند و بسیاری انتقاد می‌کردند که دستیاران خوبی ندارم و تلاش می‌کردند که مربیانی که بیرون مانده‌اند را به من تحمیل کنند. پس از آن خیرآبادی را به کادرفنی اضافه کردم بازهم انتقادات ادامه داشت. من نمی‌دانم خوب یا بد بودن یک مربی را بر اساس چه معیارهایی می‌سنجند. بعضی از مربی‌های ایرانی حتی من را هم قبول ندارند.

از ناصر نوربخش یاد کردید. اختلافتان با او حل شد؟

اختلافی که با هم داریم همچنان پابرجاست، هر دو مشغول زندگی خودمان هستیم و کاری به هم نداریم.

یکی از معضلاتی که دامنگیر ورزش کشورمان شده «ورزشکارسالاری» است. شما یکی از مربیانی هستید که در طول این سال‌ها اجازه ندادید چنین اتفاقی در تیم ملی کشتی فرنگی رخ دهد. اما در بعضی رشته‌ها شاهد معضل ورزشکارسالاری یا همان بازیکن‌سالاری هستیم. علت این مسئله چه چیزی می‌تواند باشد؟

من به شدت با معضل ورزشکار‌سالاری مخالفم و اعتقاد دارم در هر شرایطی ورزشکار باید مطیع مربی‌اش باشد. اگر مربی احساس کند ورزشکار به دنبال تحمیل کردن نظرش است و ‌او توان مقابله با این مسئله را ندارد باید عطای کار را به لقایش ببخشد و برای همیشه مربیگری را کنار بگذارد.

همچنان روی عدم قبول سرمربگیری تیم‌های خارجی مصر هستید؟

بدون شک به جز سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی ایران، هدایت هیچ تیم دیگری را قبول نمی‌کنم. تا الان هم پیشنهادهای زیادی از کشورهای خارجی داشتم که با هیچ کدام از آنها موافقت نکردم.حتی زمانی هم که سرمربی تیم ایران نبودم و خانه‌نشین بودم هم این کار را انجام ندادم.

دلیل اینکه کشور آذربایجان برای جذب ورزشکاران ایرانی تا این حد پول خرج می‌کند چیست؟

مسئولان ورزش جمهوری آذربایجان پول خوبی به ورزشکارانشان می‌دهند. اما جالب اینجاست که مردم جمهوری آذربایجان شرایط مالی خوبی ندارند و مسئولان این کشور سعی می‌کنند با کسب مدال در میادین جهانی عوام‌فریبی کنند. ضمن اینکه در حال حاضر این کشور با مشکلات مالی روبرو شده و حتی دستمزد خیرآبادی و سایر مربیانشان را هر ۶ ماه یکبار پرداخت می‌کنند.

و صحبت پایانی.

از مردم کشورم می‌خواهم اعضای تیم ملی کشتی فرنگی و سایر ورزشکاران المپیکی را دعا کنند، ما کار بسیار سختی در المپیک داریم و باید به مصاف حریفان قدر جهان برویم. اما با یاری خداوند می‌توانیم باز هم برای کشورمان افتخار آفرین باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج