۳۳۷۸۷۴
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما در یک هفته

دبیر انجمن خرما از افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما طی یک هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد که هر کیلوگرم خرما باید حداکثر ۵۰۰۰ تومان باشد درصورتیکه قیمت این محصول به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن خرما از افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما طی یک هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد که هر کیلوگرم خرما باید حداکثر ۵۰۰۰ تومان باشد درصورتیکه قیمت این محصول به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است.

علی اصغر موسوی گفت: در حال حاضر بازار خرما وضعیت مناسبی ندارد و قیمت بسیار بالایی پیدا کرده که همچنان هم این روند ادامه دارد و بدون هیچ دلیل مشخصی، قیمت خرما در حال افزایش است.

وی افزود: دلالان خرما به دلیل اینکه از این وضعیت سود می‌برند باعث افزایش قیمت شده‌اند تا قیمت خرما در بازار فعلی نامتعارف و غیر متعادل باشد. این در حالی است که قیمت‌ همه کالاها ثابت است یا مقداری با کاهش همراه بوده است.

دبیر انجمن خرما با بیان اینکه روند افزایشی قیمت خرما از یک هفته پیش شروع شده است، گفت: در همین چند روز قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت منطقی خرما در حال حاضر باید هر کیلوگرم بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان باشد اما در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود و حتی به ۱۴ هزار تومان هم رسیده است.

موسوی تصریح کرد: اکنون یک گران فروشی علنی در فروش خرما اتفاق افتاده است. کشاورزان از این وضعیت هیچ سودی نبرده اند، کشاورز خرمای خود را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان فروخته است اما همین خرما کیلویی بیش از ۱۲ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

دبیر انجمن خرما همچنین گفت که سازمان تعزیرات و وزارت جهاد کشاورزی باید به این وضعیت نظارت کنند، چرا که اصلا شرایط منطقی در بازار خرما وجود ندارد.

وی همچنین درباره وضعیت صادرات و تولید خرما در سال جاری گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته کمتر شده است اما صادرات افزایش پیدا کرده و همین باعث شده است که عده‌ای به دلیل اینکه انبارهای‌شان کم شده است قیمت خرما را افزایش دهند.

دبیر انجمن خرما درباره اصلی‌ترین مقصدهای صادراتی خرما ایران گفت: عمده‌ترین مقصدهای صادراتی خرما روسیه، امارات و مالزی است و بخشی هم به اروپا و آمریکای شمالی صادر می شود.

موسوی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه خرید خرما توجیه اقتصادی ندارد در برخی استان‌ها و مناطق مثل جیرفت، ‌خوزستان و فارس خرما حذف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سميرا محمدی شیخانی

      خرید خرما انجام ندهیم

    • نظر شخصیه

      امروز خریدم 11500 تومان
      ولی متاسفم که سود آن فقط به جیب دلالان و محتکران میرود نه کشاورز زحمت کش...!
      این هم از عجایب کشور ماست که در ماه مبارک رمضان اجناس را احتکار یا گران میفروشن و برعکس در کشورهای اسلامی دیگر در این ماه کسبه سعی میکنن با ارزان فروشی و تکریم مشتریان روزه دار سهم بیشتری در ثواب بردن در این ماه مبارک که حتی خوابیدن در این ماه ثواب حساب میشه رو ببرن....

    • فرشاد

      آقای باسوادقیمت۵۰۰۰تومنی شده۱۲۰۰۰تومن این میشه۱۵۰درصدنه۳۰درصدواقعامتاسفم،ه،اقای وزیربخدااین گران فروشی اونم توی ماه مبارک رمضان ۱۰۰۰ برابرازقاچاق بدتر بداداین ملت برسیدخدایا.......

    • بدون نام

      سلام، توی ایران فروشنده ها معمولا وجدان ندارند و مسئولین هم به قیمتها و گرون شدن اجناس رسیدگی نمیکننن ،آخه آدم دلش رو به چی خوش کنه؟؟؟؟؟

    • ایرااان

      همیشه همینطوره..تا بوده همین بوده....نزدیک عید یا نزدیک ماه رمضان،به جای اینکه هوای مردم رو بیشتر داشته باشند،همه چیز گرانتر میشه

    • دخترک

      خدا ازشون نگذره . دو ماه پیش نصف قیمت الان بود...به خدا این پولا خوردن نداره .شما مسلمونید؟
      یه ضرب المثل هست منطقه ما میگه:ﺑﺮﻓﻪ ﺭﻭﺯ ﺯﯾﮏ ﮔﯿﺮﻧﻪ

    • بدون نام

      جای تأسف داره ....
      من نمیدونم ..چیو میپرستند این ادما .....!!!!!!

    • بدون نام

      خدا ازشون نگذره بی انصافها بی وجدانها

    • DAvid

      خدا تو کمر همتون بزنه

    • محمدرضارمنزه

      120 درصد پنج هزار تومان به 12هزارتومان نمیدانم چرا از گفتن واقعیت هم بخل بخرج میدهند ؟

    • بدون نام

      تورم داره تک رقمی میشه ولی بینیی پینیکیودرازتر

    • منوچ

      ماه مبارک تبریک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج