جاباما
۳۳۷۹۱۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روحانی: کمک به ایتام وظیفه است

رییس جمهور با تاکید بر اینکه "دین مبین اسلام ، جامعه بشری و بویژه جامعه اسلامی را یک خانواده بزرگ می داند"، همگان را به تلاش مضاعف، برای کمک به نیازمندان و خوداتکایی این قشر جامعه فرا خواند.

خبرگزاری مهر: رییس جمهور با تاکید بر اینکه "دین مبین اسلام ، جامعه بشری و بویژه جامعه اسلامی را یک خانواده بزرگ می داند"، همگان را به تلاش مضاعف، برای کمک به نیازمندان و خوداتکایی این قشر جامعه فرا خواند.

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه سه شنبه در مراسم افطار با ایتام و مددجویان فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گفت: حمکفرمایی مهربانی و شفقت در جامعه باعث افزایش رحمت الهی خواهد شد و دولت کمک به ایتام و خانواده های نیازمند را وظیفه و افتخار خود می داند.

رییس جمهور که در نخستین افطار ماه مبارک رمضان ،میزبان ایتام بود، با تبریک ماه مبارک رمضان؛ماه رحمت الهی و آمرزش گناهان به همه ایتام و مددجویان کشور اظهارداشت: ما در قبال همه فرزندان عزیز کشور وظیفه سنگینی داریم و یک مسلمان ، همه فرزندان جامعه را فرزندان خود می داند.

روحانی با اشاره به آمار کاهش مددجویان و افزایش حامیان ایتام در جامعه و تمرکز نهادهای مسوول بر توانمند سازی بیش از پیش این قشر از جامعه گفت: این آمار بیانگر احساس مسوولیت دینی و انسانی همه دست اندرکاران است.

رییس جمهور، با تاکید بر اینکه همه تلاش ها باید بر توانمند سازی خانواده های نیازمند متمرکز شود، گفت: کاهش آمار مددجویان و افزایش حامیان ایتام بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی گام بر می داریم.

روحانی با اشاره به ضرورت مشارکت بیش از پیش مردم در یاری ایتام و خانواده های نیازمند، اظهارداشت: این فرزندان عزیز جامعه باید از جنبه های علمی ، مادی و عاطفی حمایت شوند و احساس کنند که جامعه در کنار و پشتیبان آنان است.

رییس جمهور تاکید کرد که امید به آینده پیشرفت ، ترقی و تعالی این کشور در سال جاری به مراتب بیش از سال گذشته است و دولت همه تلاش خود را برای کمک به نیازمندان بکار می گیرد.

رییس جمهور همچنین بعد از ضیافت افطار در فضایی صمیمی با ایتام گفتگو کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم خروج ۵ درصد جمعیت مددجویان از کمیته امداد، شناسایی افراد مستعد، آموزش، ارایه وام قرض الحسنه و همچنین استقلال مالی و حفظ کرامت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را از مهمترین اهداف و برنامه های، کمیته امداد خمینی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش و اقدامات مناسب اقتصادی دولت فشار بر روی این قشر از جامعه کاسته شود.

پرویز فتاح همچنین با قدردانی از اعطای وام قرض الحسنه برای ۱۲۰ هزار مددجو در دولت تدبیر و امید و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان گفت: با همکاری و کمک دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری تا ۲ برابر به منابع مختلف اضافه و بحث اشتغال مددجویان کمیته امداد کاملا تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ولی نعمتان جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هستند، از تلاش‌های دولت یازدهم برای همکاری و حمایت مجموعه کمیته امداد برای اختصاص اعتبار صد در صدی این نهاد در سال گذشته با وجود مضیقه بودجه ای و مالی دولت قدردانی کرد.

انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کل کشور نیز در این مراسم ، اشتغال، تحرک پذیری، غربالگری، توانمندسازی و بهره گیری همه معلولان از لوازم توان بخشی را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد و از حمایتها وکمک های دولت یازدهم برای بهبود وضعیت این قشر از جامعه تشکر کرد.

نماز مغرب و عشاء نیز به امامت حجت الاسلام روحانی اقامه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حسن جون دوستت داریم کور بشن اونایی که نمیتونن ببیننت خیلی واسم زحمت کشیدی اونا چشم رو ندارن

    • مریم نگارستانی

      باسلام
      جناب آقای روحانی ک به دیدار ایتام و... میروند من ازایتامی هستم ک فوق لیسانس دارم سرپرست خانواده عستم دانشجو نمونه بودم و عضودفتراستعداددرخشان بودم کی حرف دله منو بشمامیزسونه آخه
      خدایا خودت ب داد دله من برس من چگارکنم بابیکاری اونم بامدرک فوق لیسانس

    • معلم بازنشسته

      البته يتيم نوازي خيلي كار خوبي است اما بهتر از يتيم نوازي اين است كه رييس جمهور محترم با اجراي سياست هاي اقتصادي صحيح فقر و بيكاري و ركود را از بين ببرد تا پدر هاي جامعه مانند بنده بازنشسته دچار مرگ تدريجي نشويم تا محتاج دست نوازش رييس جمهور بر سر يتيم هاي بجا مانده از امثال من
      نباشيم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج