جاباما
۳۳۷۹۵۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

کرایه‌های تاکسی دو برابر نرخ مصوب

نرخ کرایه‌های تاکسی گردشی پایتخت دو برابر نرخ‌های رسمی مصوب شورای شهر تهران است. مبلغ ورودیه کرایه‌های تاکسی گردشی که با نوار نارنجی شناخته می‌شوند، ۵۰۶ تومان با ۵۰۰ متر مسافت آزاد اعلام شده و پس از آن تا هفت کیلومتر بابت هر ۱۰۰ متر مسافت ۲۳ تومان کرایه به این رقم اضافه می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: نرخ کرایه‌های تاکسی گردشی پایتخت دو برابر نرخ‌های رسمی مصوب شورای شهر تهران است. مبلغ ورودیه کرایه‌های تاکسی گردشی که با نوار نارنجی شناخته می‌شوند، ۵۰۶ تومان با ۵۰۰ متر مسافت آزاد اعلام شده و پس از آن تا هفت کیلومتر بابت هر ۱۰۰ متر مسافت ۲۳ تومان کرایه به این رقم اضافه می‌شود.

با این حال تاکسی‌های گردشی در مسافت‌های کوتاه حداقل دو برابر این رقم یعنی ۱۰۰۰ تومان را دریافت می‌کنند؛ ضمن اینکه در برخی از نقاط شهر که اقشار برخوردار تردد می‌کنند،‌ حداقل کرایه دریافتی تاکسی‌های گردشی ۱۲۰۰ تومان است.

عبور از قیمت‌های مصوب در حالی رخ می‌دهد که تاکسی‌های گردشی سهم قابل توجهی از جا‌به‌جایی‌های روزانه تهران را در اختیار دارند،‌ چراکه در بسیاری از مسیرها تاکسی خطی پیش‌بینی نشده و برخی از تاکسی‌های خطی نیز مسافر دربستی را به روال اصلی کار خود ترجیح می‌دهند.

نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در مسافت‌های بیش از هفت کیلومتر نیز به ازای هر ۱۰۰ متر معادل ۴/ ۱۸ تومان تعیین شده است. ارقام مذکور در ساعات ۲۲ تا ۶ بامداد ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. برابر مصوبه شورای شهر تهران که جزئیات آن توسط روزنامه رسمی کشور منتشر شده است، مبلغ ورودیه تاکسی‌های فرودگاه با ۱۰۰۰ متر مسافت آزاد ۵ هزار و ۳۱۳ تومان تعیین شده که پس از آن تا کیلومتر ۲ به ۷ هزار و ۳۱۴ تومان افزایش می‌یابد.

به این رقم پس از کیلومتر ۲ تا ۱۰ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ متر ۱۶۰ تومان اضافه خواهد شد. نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه در مسافت‌های ۱۰ تا ۵۰ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ متر ۶/ ۷۶تومان و در مسافت‌های بیش از ۵۰ کیلومتر نیز به ازای هر ۱۰۰ متر ۴۶ تومان است.

نرخ کرایه حمل بار توسط تاکسی‌های فرودگاه برای هر سفر در حد یک چمدان و ساک دستی رایگان است و مازاد بر آن، به ازای هر ۲۰ کیلوگرم، معادل سه هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است. نرخ ورودیه کرایه تاکسی‌های تلفنی تهران بدون مسافت آزاد سه هزار و ۷۲۶ تومان تعیین شده و در ۲کیلومتر اول به ازای هر ۱۰۰ متر ۲۷۸ تومان به این رقم اضافه می‌شود.

همچنین در مسافت‌های بیش از ۲ کیلومتر هر ۱۰۰ متر معادل ۵/ ۹۲ تومان محاسبه خواهد شد. علاوه بر این، برای سفرهای خارج از محدوده مناطق بیست و دوگانه شهر تهران (مبتنی بر تعیین حدود مرزی توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران) با بیش از ۱۰ کیلومتر خروج از محدوده، ۳۰ درصد به کرایه تاکسی‌های تلفنی اضافه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورم داره تک رقمی میشه دیگه ولی دماغ پینیکیودرازتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج