۳۳۷۹۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمام بازیکنان دو ملیتی در یورو ۲۰۱۶

در یورو ۲۰۱۶ فرانسه تنها دو کشور هستند که از بازیکنان دو ملیتی در ترکیبشان استفاده نمی‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، یورو ۲۰۱۶ فرانسه فرصت حضور ۲۴ کشور را در این ر‌قا‌بت‌ها فراهم کرده است. ۵۵۲ بازیکن در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد. با این حال خیلی از آنها، بیش از یک ملیت دارند. ۱۲۷ بازیکن دو ملیتی هستند. یعنی ۲۳ درصد فوتبالیست‌هایی که در یورو حاضر هستند، ملیت دیگری نیز دارند. آمار این موضوع را نشان می‌دهد تنها دو کشور ایسلند و اوکراین بازیکنی با ملیت دیگر ندارند. در ۲۲ کشور دیگر، با توجه به درصد ذکر شده تقریبا از هر چهار بازیکن، یک فو‌تبا‌لیست ملیت دیگری نیز دارد.

فرانسه و سوئیس بیشترین بازیکن خارجی را دارند. در هر تیم ۱۴ بازیکن خارجی وجود دارد. اغلب آنها آفریقایی هستند. پس از این دو کشور بلژیک با ۱۲ بازیکن قرار دارد. اکثر آنان پاسپورت کشور کنگو را دارند. آلبانی و پرتغال بیش از ۱۰ بازیکن دو ملیتی در ترکیب‌شان دارند. در آلبانی اغلب دارای پاسپورت سوییسی هستند و یازده بازیکن خارجی در پرتغال بازی از ملیت‌های مختلف بازی می‌کنند.

پس از آنها، ولز و ایرلند هستند. بازیکنان هر دو کشور یکی از ملیت‌هایشان انگلیسی است. ترکیه با هشت بازیکن در جایگاه بعدی قرار دارد. سوئد با ۶ بازیکن خارجی پا به یورو گذاشته است. دو بازیکن این کشور، ترک تبار هستند.

تمام بازیکنان دو ملیتی در یورو 2016

سه کشور دارای پنج بازیکن دو ملیتی هستند. این کشورها آلمان، انگلیس، ایرلند نام دارند. در آلمان از ملیت‌های متفاوت پا به توپ هستند. سه بازیکن در تیم ‌ملی انگلیس، جاماکائیایی هستند و همه ایرلندی‌ها، ملیتی انگلیسی دارند. چهار خارجی برای تیم ‌ملی ایتالیا بازی می‌کنند که دو نفرشان اهل کشور برزیل هستند. روسیه با سه بازیکن یونانی، برزیلی و آلمانی پا به یورو ۲۰۱۶ می‌گذارد.

سه کشور دیگر با دو بازیکن خارجی در این ر‌قا‌بت‌ها حضور پیدا می‌کنند. آنها لهستان (برزیلی و آلمانی)، اتریش (مجاری و آلمانی) و اسلواکی (مجاری) هستند.

پنج کشور با یک بازیکن خارجی در این ر‌قا‌بت‌ها حضور دارند. تیم ملی کرواسی، ایوان راکیتیچ که پاسپورت سوییس دارد را در ترکیب خود قرار می‌دهد. گبره سلاسی هم با پاسپورت اتیوپی برای جمهوری چک به میدان می‌رود.

رومانی یک بازیکن اسپانیایی به نام آندونه دارد. در مجارستان بازیکنی به نام نیکویس با پاسپورت صربستان بازی می‌کند و در نهایت اسپانیا از حضور تیاگو آلکانترای برزیلی بهره می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج