۳۳۸۰۶۹
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

سردار! شما مامور وصل بودید

یک استاد زبان و ادبیات ارمنی در دانشگاه تهران،نامه ای خطاب به مصطفی آجرلو نوشت.

کاپ: بازتاب های مربوط به دیپورت مدافع ملی پوش ارمنستانی از تراکتورسازی ادامه دارد و در تازه ترین تحولات،ستاد زبان و ادبیات ارمنی در این باره یادداشتی منتشر کرده است.

دکتر آندارنیک سیمونیان در این باره نامه ای خطاب به مدیرعامل تراکتورسازی نوشته است که می خوانیم؛

سردار سلام.

حقیقتش در قلبم ،از همان دوران خدمت در پاس، برایتان احترامی قایل بودم.بعنوان کسیکه در کار غیر تخصصی وارد شده و خدمت می کند.

سردار عزیز

ما هنوز در فوتبال ایران ارمنی و آذری و اصفهانی و ترک و مشهدی و آشوری یا اهوازی و کرمانی بودن را بعنوان ملاک تفکیک یا ملاک تمایز نشناخته ایم ،برعکس جادوی توپ گرد عشق را در تمامی گستره های ایران ،میهن سرافرازی که فرزند بزرگش کورش پرچمدار رهائی یهودیان از اسارت در بابل بوده و پیامبر عربش از اینکه یک روز یک یهودی ،بر خلاف عادت مالوف، بر سرش خاکروبه نمی ریزد نگران شده و به دیدار او رفته و در بستر بیماری احوالش را جو یا شده است ،نفوذ می دهد و می گستراند.

سردار گرانقدر ، در پاس همه چیز راحت بود و شما درگیری خاصی نداشتید ، تنها حالا معلوم می شود که شما اینکاره نیستید .شما اگر اینکاره بودید،قطعا می دانستید که زیبائیها و هیجان سالم این ورزش اعجاب انگیز چه شور ها که در دلها بیدار نمی کند.

شما اگر اینکاره بودید قطعا می دانستید که اشکهای گرمی که پس از شکست برچهره های عاشق جاری می شود و شادی های پس از پیروزی که جانها را جلا می بخشد ،چه سحر و افسون بزرگی را در ایجاد دوستی ها و گسترش مودت بین انسان ها دارد .

سردار عزیز تصمیم شتابزده شما ،اجازه بدهید بگویم، تصمیم نابخردانه شما، آثار و تبعات جنگ فرسایشی دو همسایه ایران بزرگ را ،به خانه های ما می آورد.

سردار گرامی ،آیا اصلا اندیشیده اید ،یا درفضای فشار چند ده کامنت منفی آیا اصلا میل به اندیشیدن داشته اید که مثلا یک فوتبالیست هم از ترکمنستان ،یا جمهوری آذربایجان یا از گرجستان جذب کنید.

سردار گرامی شما اگر اینکاره بودید قبل از فصل کردن به وصل کردن می اندیشیدید.قبل از پاره کردن به دوختن و قبل از بریدن به پیوند دادن.

شما با کمترین فشار از جایگاهتان خارج شده اید ،شما چطور می توانید در سختی ها دوام بیاورید.

سردار گرانقدر ،شما با این عمل نابخردانه دلهای بسیاری را آزرده اید.

چه کسی خواهش کرده بود از ارمنستان فوتبالیست بیاورید ،چرا آوردید. خوب وقتی آوردید چرا به این سرعت عقب نشینی کردید.

این نظام آدمهای آبدیده و میدان دیده ای همانند شما را برای حل مسایلش به میدانهای جدید روانه می کند،شما در جائی که هیچ مساله ای نداشت مشکل آفرین شده اید ،ایا خود شما از کارتان رضایت دارید...

سردار عزیز ، ما از همین فوتبال حیات بخش به خانه ها و عروسی ها و عزاداری ها و تکیه ها و مساجد و کلیساهای یکدیگر راه یافته ایم.

شما می دانید رسیدن یک بچه ارمنی به عروسی یک ترک آذری آذرشهری در تبریز در نیمه شب ،نشستن پای ساز و حنجره ی گرم عاشق اژدر و عاشق حسن و پنج عاشق دیگر تا طلوع خورشید،چه معنا و چه مزه ای دارد.

سردار ،شما می دانید تمام شب را اتومبیل راندن و صبح در تبریز در مراسم خاکسپاری عزیزی بودن که در اعلان هجرت نابهنگامش،در کنار نام ده خانواده آذری ،یک نام خانوادگی ارمنی هم هست به چه معناست.

سردار گرانقدر،خطای فاحشی را مرتکب شده اید ، توبه کنید ، پذیرفته خواهد شد.

سردار، بدیدار عاشقی آذری بروید ،بگوئید برایتان اصلی و کرم و چنلی بل بخواند.و خواهش کنید آن عاشق آذری برایتان "داغلارا گوینوندا "و" منم منم گوچ کوراوغلو" بخواند. و شما در یک لحظه به اندازه صد سال رشد می کنید و قد می کشید و رشیدتر می شوید. از ده و صد کامنت وحشت زده نمی شوید و آماده می شوید تا برای گسترش دوستی ها ریسک کنید.

قوی می شوید و ترس و حسابگری از شما دور می شود...

سردار تا دیر نشده، خطای بزرگتان را جبران کنید ،

تا دیر نشده،از نقش بدعت گذاری در میدانی سراسر زیان به نقش راهبری با تعقل بر گردید.
شما را برای وصل کردن مامور کرده اند.

فصل کننده کم نداریم.

با احترام ،
برادر خیر خواه شما
دکتر آندرانیک سیمونیان
ساعت ۲ بامداد ۱۹ خرداد ماه نود و پنج
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      فکر نمیکردم تو ایران هم نژاد پرست داشته باشیم

    • بی نام

      ایشان مسطتیل سبز را با میدان جنگ اشتباه گرفته اند تیموریان کاپیتان تیم ملی ارمنیست جهت اطاع سردار وبازی کن تیراکتور هم بوده متاسفم به این طرز فکر

    • بدون نام

      امیدوارم فدراسیون فوتبال قاطعانه برخورد کنه
      هر چند که بعیده!!!!

    • هوادار

      واقعا که مدیر عاملی براش کمه باید ر ئيس فیفا میشد ایشون....متاسفم....

    • آراز

      ما تراختوریها از سردار ممنونیم. از موقعی که بیانیه ی زیبای ایشان را دیدم هزاران درود به ایشان فرستادم. سردار، ما تورکان پشتیبانت هستیم. به یاری حق موفق باشی.

    • بهرام

      سردار شما تصمیم عاقلانه ای گرفته اید.چون میدانستید در ادامه ،کار این بازیکن ارمنی سخت خواهد شد .چون بازیکنی که هوادار قبولش نداشته باشد برای دو طرف مشکل ایجاد میکند.

    • تورک

      ما ترکا فقط با ارمنستان مشکل داریم نه ارمنی های عزیز کشورمان خواهشا جو سازی نکنید ارمنستان اذربایجان رو فلج کرد ترکیه رو ترور کرد حتی سلماس و ازومیه رو

    • بدون نام

      نژاد پرستی در تراکتور غوغا میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج