۳۳۸۰۷۸
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پایان سال تحصیلی با خودکشی!

امتحانات سال ۹۵با خودکشی دختر ۱۶ساله به پایان رسید. او روزسه شنبه ۱۸خرداد ماه پس از امتحان ادبیات فارسی و گرفتن عکس یادگاری با دوستان و معلمان خود در سرویس بهداشتی مدرسه خود را به دار آویخت.

خبرگزاری مهر: امتحانات سال ۹۵با خودکشی دختر ۱۶ساله به پایان رسید. او روزسه شنبه ۱۸خرداد ماه پس از امتحان ادبیات فارسی و گرفتن عکس یادگاری با دوستان و معلمان خود در سرویس بهداشتی مدرسه خود را به دار آویخت.

شاید کمتر کسی به ذهنش برسد دانش آموزی با استعداد که در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می کند از زندگی ناامید شود و دست به خودکشی زند.

این دانش‌آموز در هنگام مرگ یادداشتی با خود به همراه داشت که در آن از مسائل فلسفی گفته بود و اینکه با خلقت و طبیعت مشکل دارد و اینکه دیگر امیدی به ادامه زندگی ندارد را علت خودکشی خود عنوان کرده و در آن اسم شخص خاص و یا مشکلات خانوادگی را عنوان نکرده بود.

نظام تعلیم و تربیت مدت هاست جامه سیاه بر تن کرد و در سوگ نوجوانان محصل نشسته است. پرونده ای که با خودکشی سه دانش آموز در ماه های پایانی سال تحصیلی بسته شد.

مروری بر خودکشی نوجوانان محصل

۳۰ خرداد ۹۴در تهران، مجید ۱۴ ساله دانش‌آموز مدرسه نمونه دولتی تهران، به دلیل مردود شدن در امتحانات پایان سال، با سیم برق خود را از تراس حلق‌آویز کرد و روز بعد به دلیل آسیب مغزی جان سپرد.

۳۰ تیر ۹۴ در آذربایجان غربی دختری ۱۸ ساله، دانش‌آموز رشته تجربی در محله شهرک فرهنگیان شهرستان بوکان پس از اعلام نتیجه کنکور سراسری و قبول نشدن در دانشگاه، با پرت کردن خود از طبقه سوم خانه، به زندگی‌اش پایان داد.

۱۴ شهریور در لرستان ۹۴، امیر دانش‌آموز ۱۴ ساله یکی از مدارس لرستان، به دلیل نمره پایین در درس ریاضی و ترس از سرزنش شدن، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

۱۸ مهر در تهران ۹۴، پریناز ۱۳ ساله خود را از میان نرده‌های پل عابر در شرق تهران به پایین پرتاب کرد و پس از برخورد با اتوبوس جان باخت. بر اساس اظهارات دوست این دانش‌آموز، او پیش از خودکشی گفته بود از زندگی خسته شده‌ام.

۴ آبان در آذربایجان غربی «هاوری. ق» دانش‌آموز ۱۱ ساله، ساکن محله تاج‌الدین در شهرستان اشنویه، جلوی آینه خود را دار زد و جان سپرد. این نوجوان، دو روز پس از دیدن فیلمی با مضمون خودکشی، دست به چنین اقدامی زده است.

۷ آبان در تهران دانش‌آموز پنجم ابتدایی در محله خلیج‌فارس تهران به وسیله روسری، خودش را از میله بارفیکس ـ حلق‌آویز کرد و جان سپرد؛ دلیل این خودکشی بیان نشد.

۱۷ آبان در مازندران، «مهرشاد. ت» دانش‌آموز ۱۴ ساله ساکن شهر «رستم‌کلا» خود را از پنکه سقفی خانه حلق‌آویز کرد و جان سپرد. در نامه مکتوبی که مهرشاد از خود به جا گذاشته آمده بود: «فردا همه‌تان به مراسم تشییع جنازه‌ام بیایید».

۲۷ آبان در خراسان جنوبی، دانش‌آموز ۱۶ ساله مدرسه شبانه‌روزی شهید مطهری، در آبیز شهرستان زیر کوه که قبلا پدرش او را سرزنش کرده بود وقتی همه خواب بودند، خود را به نرده‌های پشت خوابگاه حلق‌آویز کرد و جان داد.

۲۶ آذر در خراسان شمالی، «سجاد. غ» ۱۵ ساله، دانش‌آموز دوم دبیرستان یکی از مدارس شبانه‌روزی در روستای کهنه جلگه مانه و سملقان به دلیل احضار والدینش از سوی مدیر مدرسه، خود را در آغل گوسفندان حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.

۷ دی در یزد، «الف ـ ع» دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه نمونه دولتی بافق یزد به دلیل افت تحصیلی، خود را به میله بارفیکس اتاق حلق‌آویز کرد و جان سپرد.

۱۹ دی در تهران، پسر ۱۱ ساله‌ای در تهران با حلق‌آویز کردن، خود را از چارچوب در بالکن به وسیله روسری مادرش حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. به گفته مادر او، این دانش‌آموز که فصل امتحانات خود را می‌گذراند، اضطراب شدیدی داشت و وقتی در خانه تنها بوده، دست به چنین کاری زده است.

۲۲ دی ۹۴ در یزد، اختلاف خانوادگی باعث خودکشی و مرگ دانش‌آموز دختر پایه نهم در یزد شد، او از آخرین طبقه آپارتمان خود را به پایین پرتاب کرد.

۳ بهمن در کرمامشاه، دانش آموز پایه هشتم، قبل از آغاز زنگ تفریح اول از معلم برای استفاده از سرویس بهداشتی اجازه می‌گیرد و قبل از ورود سایر دانش آموزان به محوطه حیاط مدرسه خود را در سرویس بهداشتی حلق آویز می‌کند.

۲۸ اردیبهشت ۹۵ در مشهد، یکی از خبرگزاری‌ها از خودکشی یک دانش‌آموز دختر ۱۲ ساله در مشهد خبر داد. این دختر ۱۲ ساله از طبقه چهارم ساختمان به پایین افتاده بود. براساس روایتی که رسانه منتشرکننده خبر، از گفته‌های پدر این دخترک داشته، این دانش‌آموز به دلیل وسیله‌ای که نباید به مدرسه می‌برده به مدت یک هفته از مدرسه اخراج شده و او به خاطر ترس از تنبیه پدر، دست به خودکشی زده است.

۳۰ اردیبهشت ۹۵ در مشهد، به دار آویختگی دختری ۱۸ ساله گزارش شد. او برای کنکور درس می خواند و علت خودکشی وی افسردگی اعلام شد.

۱۱ خرداد ۹۵ در تهران؛ دختر ۱۴ ساله بعد از تعطیلی از مدرسه خود را حلق‌آویز کرد. ساعت ۴ بعد ازظهر بود که زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از خودکشی دخترش خبر داد. دانش آموز کلاس هشتم وقتی از مدرسه به خانه بازگشت، اقدام به خودکشی کرده بود.

۱۸ خرداد ۹۵ در تهران؛ دانش آموز دوم دبیرستان پس از امتحان ادبیات خود را در سرویس بهداشتی مدرسه حلق آویز می کند.

در این میان هستند دانش آموزانی که اقدام به خودکشی می کنند و خوشبختانه این عملشان موفقیت آمیز نیست؛ اما در عین حال آمار این اقدام‌ها در هیچ کجا هم ثبت نمی‌شود و کسی هم به آنها رسیدگی نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط جاي تاسف داره جون يكي از بسنكان اينجانت خودكشى كرده و بايستي جاره انديشيد كه مشكل از كجاست خواهشن بيكيري نماييد

      پاسخ ها

      • saeed

        وقتی آموزش و پرورش ما به حضور مشاور متخصص در مدارس اهمیت زیادی نمیده شما چه توقعی دارید؟؟

    • محمد

      چرا جوانان و نوجوانان ما اینکار ها رو ی کنند و باید دید علتش چیه و خدا لعنت کنه مسئولین این کارها رو چه در خانه و چه در مدرسه و جامعه

    • بدون نام

      وقتی والدین به خاطرنمره فشارواسترس به فرزندانشون وارد میکنند نتیجش میشه خودکشی

    • جواد

      دلواپسان کجایید ...

    • مهدی

      چجوری میشه آدم خودکشی می کنه؟ اصلا نمی تونم درک کنم.

    • بدون نام

      تا زمانبکه جوانها نمبتوانند تو اجتماع احساسات خود را نشان بدهند
      وتازمانیکه اقتصاد مملکت این هست وهمه به دنبال بدبختی خود وضع همینه امیدولرمنسئولین یک کم بفکر مردم باشند

    • بدون نام

      وقتی نظام آموزشی از کلاس ششم استرس آزمون نمونه و تیزهوشان را تو وجود بچه ها بکاره نتیجه اش متاسفانه این میشه

    • محمد

      دقیقاااااااا
      مدرسه ها نیاز به مشاورای متخصص دارند.
      اونا با تخصصشون می تونن با دانش آموزا آرتباط خوب بگیرن و نجاتشون بدن
      بخدااااااااااااااا....منو مشاور بیرون از مدرسه نجات داد
      جوو مدرسه بددددده خیییییییییلی بد

    • حسين

      ريشه همه اين مشكلات فقر ناشي از بيكاري ميباشد كه يا خانواده اين افراد خود مستقيم با اين مسئله سر و كار دارند و يا افراد ديكر درگير با اين موضوع باعث بوجود آوردن اين مشكلات ميشوند و اين گوشه هايي بسيار كوچك از اثرات كاغذ پاره شمردن تحريمهاي پي در پي شوراي امنيت در دولت قبل و بي توجهي به سامان دادن و عدم رسيدگي به وضعيت معيشت مردم در اين دولت ميباشد و ايكاش كورسو اميدي به بهبودي در دولتهاي آينده ديده مشد

    • محبوبه

      اونایی که به خاطر درس خودکشی میکنند من پشت کنکوری بودم و خیلی ناامید بودم خانواده زیاد اذیت نمی کردند اما اطرافیان تا دلتون بخواد تکیه مینا تند اعصاب نداشتم لطفا لطفا اصلا به بچه هاشون فشار نیارید درس بخوانند الان که سال ها میگذره و دانشگاهم تموم شده میفهمم اصلا نباید حرص میخوریم و اعصاب خودم رو داغون میکرد چون سال هاس بیکارم و حیف اون اعصابی که خورد شد

    • بدون نام

      فقط بلید علت تعریف کنید که نمیدونم علت فقر بوده و.. علت برمیگرده به اموزش پرورش کشور منم دانش اموز سال دومم مدرسه تیزهوشانباور کنید بارها خواستم خودکشی کنم توف به هرچی مسوله و بزرگتر بجای اینکه بیاید مشکل از ما بپرسید میرید از مردم میپرسید اخه کسی که سخت ترین سوال امتحانش این بود که cos60چنده چه میفهمه دانش اموزای این دوره چی میکشن

    • زهرا

      ازبسکه کادرآموزشی مون پولکی شده تبعیض داره بیدادمیکنه تومدرسه هادیگه دانش آموزیابهتربگیم آموزش جایی نداره فقطپول مهم شده زمان بچه های مامعلمین اینجورنبودن بادیدن اولیای دانش آموزبیش ازحدخوش حال میشدن الان فقطپول بده کتابهای آموزشی بخروخودبچه هادرس بخونن دخترمنتدریس میکنه اونم خصوصی میگه بچه هاهیچی تومدرسه یادنمیگیرن فقط متکی به کتابهای آموزشین

    • بدون نام

      ما تو مدرسه مون مشاور داریم
      مدرکش دکتراست؟
      با گونی سیب زمینی فرقی نمیکنه.
      از اول سال نشت تو دفترش عین چی
      ازش سوال پرسیدنی متن کتاب میخونه.
      نمیدونم کی داره به اینا مدرک میده!!!

    • بدون نام

      روشنفکران کجایید

    • سعيد

      به نام خدا
      باسلام
      وقتي آموزش و پروش و وزارت علوم و سنجش كمر بر سختگيري بسته اند آخرش همينه البته به لطف آموزش و پرورش از اين بدتر هم خواهد شد
      حالا آقاي وزير برو بگو امتحانات را تا ميتونيد سخت بگيريد
      شايد بچه هاي خودتون هم به جمعشان بپيوندن......
      طاراحان سوالات فكر بچه ها باشيد نه پست خودتان

    • بدون نام

      وقتی والدین به خاطرنمره فشارواسترس به فرزندانشون وارد میکنند نتیجش میشه خودکشی کاش کلید آقای روحانی 100 روزه مشکلات جامعه را حل می کرد وشاهد اینگونه مسائل نمیشدیم

    • الهه

      همش به خاطر بيسوادي و عقده اي بودن معلمهاست من خودم تو مدرسه خيلي از دست معلمهام كشيدم

    • داریوش

      ما هم از بیکاری باید خود کشی کنیم.درادمد این کشور کجا میره ک نمیتونه برا این جونا تحصیل کرده کار راه بندازه .چکار میکنین نمیتونی بکشین کنار مردمو بدبخت کردین

    • بدون نام

      اووووووه پس چرا تموم نمیشن؟

    • PSK

      تاوقتی که برای کارهای دولتی واستخدام باید پارتی داشته باشی وضع همینه

    • محمد

      یکی از دانش آموزانی که خودکشی کرده بود درست همان روز مدیر مدرسه جلوی بقیه بچه ها شروع به دعواکردن دانش آموز به خاطر نیاوردن پول میکند وباعث تحقیر دانش آموزش میشود دوست او عنوان کرده که او گفته دیگر نمی خواهد درس بخواند پدر او کارگر فصلی بوده است .این هم آموزش رایگانی که آقایان در مجلس به قانون تبدیل شده که متاسفانه اجرا نمیشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج