۳۳۸۰۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لوریس چکناواریان به رادیو می‌رود

لوریس چکناواریان خالق اپرای «رستم و سهراب» به رادیو فرهنگ می‌رود و رادیو ایران هم در ویژه برنامه افطار از مسلمانان غیر ایرانی می‌گوید.

خبرگزاری مهر: لوریس چکناواریان خالق اپرای «رستم و سهراب» به رادیو فرهنگ می‌رود و رادیو ایران هم در ویژه برنامه افطار از مسلمانان غیر ایرانی می‌گوید.

لوریس چکناواریان به رادیو می‌رود

شنوندگان رادیو فرهنگ امروز در برنامه «نیستان» گفتگوی لوریس چکنواریان و روایت ۲۵ سال تلاش برای خلق اپرای «رستم و سهراب» و خاطرات شب اجرای این اپرای ویژه را خواهند شنید. «رستم و سهراب» اپرایی تک‌پرده‌ای ساخته لوریس چکناواریان است که بر اساس داستان رستم و سهراب در شاهنامه ساخته شده‌است. چکناواریان کار روی این اپرا را پس از دریافت کمک‌هزینه‌ای از کارل ارفدر سالزبورگ آغاز کرد. ساخت «رستم و سهراب» ۲۵ سال به طول انجامید و در نهایت پس از ۱۵ سال از پایان تصنیف آن به رهبری لوریس چکناواریان در تالار وحدت تهران اجرا شد.

ندا رادمهر گزارشگر برنامه «نیستان» در این برنامه با لوریس چکناواریان درباره ساخت این اپرا و کم و کیف اجرای آن گفتگو می کند. برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ، برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ روی آنتن می رود. مسلمان غیر ایرانی در «از تو به یک اشاره» از مسلمان شدن خود می گویند. ساجد قدوسیان تهیه کننده ویژه برنامه افطار رادیو ایران گفت: هر روز به یکی از استان ها سفر کرده و با رسم و رسوم آن دیار در ماه مبارک رمضان آشنا خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج