۳۳۸۱۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چشم امید زردپوشان اسکاندیناوی به ایبرا

زلاتان ابراهیموویچ و یارانش برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر یورو ۲۰۱۶ در گروهی قرار گرفته‌اند که جزو دو گروه سخت رقابت‌هاست.

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی سوئد با تکیه به ستاره‌ای همچون زلاتان ابراهیموویچ، امیدوار است که در رقابت با رقیبی پرستاره مانند بلژیک و حریفی باتجربه مانند ایتالیا جواز صعود به مراحل حذفی را کسب کند.

سرمربی: اریک همرن

اریک همرن که سال ۲۰۰۹ به‌عنوان سرمربی موقت و پاره وقت همزمان با مربیگری در روزنبرگ، هدایت تیم ملی سوئد را عهده‌دار شد، یک سال بعد با فسخ قراردادش با باشگاه نروژی، به‌صورت تمام وقت سرمربی سوئدی‌ها شد. او که با روزنبرگ دو قهرمانی در لیگ نروژ کسب کرد، اعتباری را که سوئدی‌ها با قبول شکست برابر انگلیس در یورو ۲۰۱۲ و ناکامی‌شان برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ از دست دادند، با رساندن آنها به یورو ۲۰۱۶ احیا کرد. همرن در ابتدای حضورش روی نیمکت سوئد به تاکتیک‌های هجومی اعتقاد داشت، اما حالا تیمش با خطوط میانی و دفاعی چهار نفر بازی می‌کند که جلوی آنها کاپیتان ۳۴ ساله تیم، زلاتان ابراهیموویچ پشت سر مهاجم نوک تیم بازی می‌کند. استفاده از ۹ بازیکن معمولی و پراشتباه و یک نابغه پا به سن گذاشته، برای همرن شرایط ایده‌الی محسوب نمی‌شد، اما با این حال او توانست سوئد را از طریق پلی‌آف به یورو برساند. به قول خود او «یک آشپز خوب از سوسیس هم می‌تواند غذای خوب تهیه کند».

راه صعود

سوئد با چهار امتیاز کمتری که نسبت به روسیه صدرنشین گرفت، به‌عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد، جایی که همسایه قرمزپوشش در شبه جزیره اسکاندیناوی یعنی دانمارک را شکست داد و در حسرت صعود به یورو ۲۰۱۶ گذاشت. در مسیر صعود سوئدی‌ها به یورو، ایبرا با گل‌هایی که در پیروزی تیمش برابر لیختن‌اشتاین و مولداوی زد، سهم زیادی داشت.

تاریخچه حضور در یورو

سوئد به‌عنوان میزبان یورو ۹۲ در نیمه نهایی آن رقابت‌ها به آلمان باخت که آن دوره اولین و بهترین حضور سوئدی‌ها در مرحله نهایی یورو تا کنون بوده است. سال ۲۰۰۴ نیز پنالتی‌هایی که ابراهیموویچ و اولاف ملبرگ از دست دادند، سبب شکست آنها برابر هلند در مرحله یک چهارم نهایی شد.

مهره کلیدی: زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ با وجود آنکه ۳۴ سال سن دارد هنوز هم می‌تواند مهره کلیدی هر تیمی باشد و سوئد هم از این قاعده مستثنی نیست. سال ۲۰۰۶ مارتین اونیل درباره زلاتان گفت: «او بازیکنی است که شاید بیشترین غلو درباره‌اش صورت گرفته باشد». از آن زمان تا کنون اما ایبرا آنقدر درخشیده که سرمربی پیشین استون‌ویلا بارها و بارها مجبور به پس گرفتن حرف خود شده است!

پدیده: اسمار هیلج‌مارک

هیلج‌مارک که کاپیتان تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد در رقابت‌های قهرمانی جوانان اروپا در سال ۲۰۱۵ بود و به این تیم برای کسب عنوان قهرمانی کمک کرد، شاید آن کسی باشد که تابستان امسال در فرانسه توجه خیلی‌ها را جلب کند. این هافبک ۲۳ ساله پس از دو فصل بازی در پی‌اس‌وی آیندهوون هلند به پالرمو رفت و در این تیم نقشی کلیدی ایفا می‌کند. او که سال ۲۰۱۲ به همراه الفسبورگ قهرمان لیگ سوئد شد، در قلب خط میانی و درکنار آندرس اسونسون بازی می‌کند و از امتیازاتی همچون پاس‌های دقیق و قدرت شوتزنی با هر دو پا برخوردار است.

برنامه بازی‌ها:

ایرلند جنوبی - سوئد، دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰
ایتالیا - سوئد، جمعه 28 خرداد، ساعت 17:30
ایتالیا - ایرلندجنوبی، چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۲۳:۳۰
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج