۳۳۸۲۰۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

منع تردد خودروهای قدیمی در پاریس

دست اندر کاران پاریس عبور و مرور خودروهایی با عمر بیش از ۱۹ سال را ممنوع اعلام کردند.

وب سایت پدال - مهدی بازیار: درحالی‌که مردم تهران و دیگر شهرهای کشورمان هنوز هم با آلودگی ناشی از خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه موتوری دست و پنجه نرم می‌کنند و عزم کافی نیز از سوی مسئولان برای تغییر این وضعیت وجود ندارد؛ دست اندر کاران پاریس عبور و مرور خودروهایی با عمر بیش از ۱۹ سال را ممنوع اعلام کردند. این تصمیم که به عنوان گام بعدی قانون سخت‌گیرانه ضد آلودگی پاریس - که سال گذشته به تصویب رسید - شناخته می‌شود، خودروهایی که تاریخ ثبت آن‌ها پیش از سال ۱۹۹۷ م/ ۱۳۷۵ ش را هدف گرفته و به موجب آن وسایل نقلیه مزبور از ابتدای ماه جولای دیگر حق تردد در کوچه پس کوچه‌های پاریس را نخواهند داشت.

منع تردد خودروهای قدیمی در پاریس

به گزارش Le Monde، این قانون از ورود خودروهای قدیمی و موتور سیکلت هایی که بیش از ۱۷ سال از عمرشان می‌گذرد به مرکز شهر در طول روزهای هفته (به‌جز تعطیلات) و بین ساعات ۸ صبح تا ۸ شب، جلوگیری می‌کند و کسانی که این قانون را نادیده بگیرند، جریمه‌ای ۳۵ یورویی انتظارشان را می‌کشد - هر چند این جریمه نیز در سال ۲۰۱۷ تا ۷۸ یورو افزایش می‌یابد.

سرکوب خودروها ادامه دارد

شهردار پاریس، خانم آن هیدالگو، به دنبال سایر شهرهای اروپایی و در رأس آن‌ها برلین (که قوانین مشابهی را پنج سال پیش وضع نمود) اقدامات متعددی را در جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت پاریس به انجام رسانده است؛ از جمله این اقدامات می‌توان به ممنوع کردن عبور و مرور خودروها در خیابان شانزه لیزه در اولین یکشنبه هر ماه اشاره کرد. شهردار سوسیالیست همچنین دستور ساخت مناطق عابر پیاده بیشتری در محافل عمده ترافیکی شهر و راستای رودخانه سن صادر نمود. گفتنی است که سال گذشته این شهر شاهد اولین روز بدون خودروی تاریخ خود نیز بود.

منع تردد خودروهای قدیمی در پاریس

منع رفت و آمد خودروهای ۱۹ ساله حدود ۱۰ درصد از کل ماشین‌های پاریس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نقل از Le Monde، وزیر محیط زیست خانم سگولن رویال، با طرحی که خودروهای را در شش طبقه بندی مختلف بر اساس سطح تولید آلودگی آن‌ها قرار می‌دهد موافقت کرد. خودروها با برچسب‌هایی رنگی که بر شیشه جلو آن‌ها نصب می‌شود شناسایی می‌شوند که این کار را برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی در زمان‌های اوج آلودگی راحت‌تر می‌کند. اولین کلاس برچسب‌ها به سینه خودروهای هیدروژنی یا الکتریکی زده خواهد شد، در حالی که خودروهای متولد قبل از ۱۹۹۷ م /۱۳۷۵ ش و همچنین دیگر وسایل نقلیه بزرگ - از جمله اتوبوس‌ها - برای همیشه با چنین برچسب‌هایی غریبه خواهند بود. پیش از این وزارت محیط زیست طرحی را با چهار طبقه بندی ارائه داده بود که با مخالفت شهرداران پاریس مواجه شد؛ آن‌ها عقیده داشتند که این تغییرات باید به تدریج صورت گیرند.

منع تردد خودروهای قدیمی در پاریس

کریستف نایدوفسکی، دستیار حمل و نقل در شهرداری پاریس، به Le Monde گفت: «اگر بر ۴ برچسب پافشاری می‌کردیم، به یک‌باره یک سوم از خودروها در ابتدای جولای از پاریس ممنوع می‌شدند، این غیرقابل اجرا بود.»

با استناد سازمان جهانی بهداشت، آلودگی ریز ذرات هوا مسئول مرگ حدود ۴۲ هزار نفر در سال در فرانسه است و همچنین سال گذشته گزارشی از مجلس سنای فرانسه منتشر شد که ادعا می‌کرد آلودگی هوا هر سال ۱۰۰ میلیارد یورو خرج بر روی دست کشور می‌گذارد.

منع تردد خودروهای قدیمی در پاریس

انجمن‌های محیط زیستی در گذشته خودروهای قدیمی و دیزلی را به عنوان آلوده کنندگان عمده هوا برشمرده بودند، همچنین کامیون‌های بزرگ و اتوبوس‌ها نیز طبق قانون از ورود به مرکز شهر پاریس منع شده بودند. اما منع خودروهای قدیمی با انتقادهای شدیدی از طرف انجمن‌های رانندگان از جمله « ۴۰ millions d'automobilistes» رو به رو شده، به عقیده آن‌ها این قانون به طرز نامتناسبی بر راننده‌های کم درآمدتر با ضرر محیط زیستی کم، تأثیر خواهد گذاشت.

دنیل کوئرو، رئیس ۴۰ millions d'automobilistes، این ماه در بیانیه‌ای گفت: «تنها دلیلی که آن هیدالگو این محدودیت‌ها را وضع کرده این است که خودروها را به خارج از پایتخت بفرستد، بدون این که نگران عواقب محیط زیستی و اجتماعی آن باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج