جاباما
۳۳۸۳۲۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

عکس های آیفون خود را به GIF تبدیل کنید

دارندگان آیفون ۶s وقتی می‌خواهند با گوشی‌شان عکس بگیرند، یک گزینه‌ی اضافی دارند. آن‌ها می‌توانند با Live Image عکاسی کنند.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: دارندگان آیفون ۶s وقتی می‌خواهند با گوشی‌شان عکس بگیرند، یک گزینه‌ی اضافی دارند. آن‌ها می‌توانند با Live Image عکاسی کنند؛ این یعنی دوربین آیفون‌شان به‌صورت خودکار از یک ثانیه قبل تا یک ثانیه بعد از لحظه‌ی گرفتن عکس‌، از صحنه فیلم‌برداری می‌کند. البته خروجی این حرکت یک عکس معمولی است که تنها در دستگاه خودتان با نگه داشتن انگشت‌ روی آن، می‌توانید فیلم کوتاه دو سه ثانیه‌ای آن را هم ببینید.

عکس های آیفون خود را به GIF تبدیل کنید

اما این قابلیت جذاب یک عیب بزرگ دارد و آن این‌که امکان اشتراک‌گذاری یا ذخیره و دیدن عکس در یک دستگاه دیگر در خود Live Image تعریف نشده است. این یعنی نه می‌شد این فیلم‌ها را جایی غیر از دستگاه خودتان ببینید و نه می‌شد آن را در برای یک فرد دیگر یا حتی در یک اپلیکیشن دیگر به اشتراک گذاشت.

به همین‌خاطر Google Photos امکان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان این عکس‌ها (درواقع فیلم این عکس‌ها) را فراهم کرد. به‌این‌ترتیب اگر بلایی هم سر گوشی‌ می‌آمد، هنوز می‌شد عکس‌های Live Image را در دستگاه جدید بازیابی کرد. البته خود Google Photos هم تا مدتی از فرمت خروجی Live Image پشتیبانی نمی‌کرد و چندوقت بعد از ارایه‌ی این امکان بود که شما می‌توانستید عکس‌های Live Image را در Google Photos ببینید.

گوگل حالا اپلیکیشن جدیدی را برای آیفون عرضه کرده که به‌وسیله‌ی آن می‌توان این فیلم‌ها را با فرمت GIF ذخیره کرد. نام این اپلیکیشن Motion Stills است و با استفاده از آن می‌توانید امکان جذابی را که تابه‌حال فقط در آيفون‌ خودتان تجربه کرده بودید، تقریبا به‌صورت تمام و کمال برای دیگران هم ارسال کنید، در اپلیکیشن‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا با خیال آسوده در کامپیوتر و دستگاه‌های دیگرتان ذخیره کنید. این‌که می‌گوییم «تقریبا» به‌صورت تمام‌وکمال به خاطر این است که به اقتضای فرمت GIF صدای این فیلم‌های کوتاه قطع می‌شود.

عکس های آیفون خود را به GIF تبدیل کنید

اما این همه‌ی ماجرا نیست. Motion Stills قابلیت‌های مفید دیگری هم دارد. اگر هنگام کار با Live Image دست‌تان لرزیده باشد یا آن را در محیطی مثل قطار با تکان‌های زیاد گرفته باشید، می‌توانید با Motion Stills تعادل را به فیلم‌تان برگردانید و یک GIF تر و تمیز و بدون تکان تحویل بگیرید!

گوگل برای رسیدن به چنین قابلیتی از الگوریتم خاص خودش استفاده می‌کند. این کار مشابه همان‌چیزی است که در بازی‌های ویدیویی انجام می‌شود. یعنی بافت‌های پس‌زمینه (بک‌گراند) و المان‌های متحرک فیلم به‌صورت همزمان رندر می‌شوند.

همچنان که در این نمونه می‌بینید، گوگل تشخیص می‌دهد چه بافتی را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی غیرمتحرک فرض کند (با نقطه‌های سبز) و چه بافتی را متحرک بداند (با نقطه‌های قرمز). به این‌ترتیب با رندر کردن همزمان این بافت‌ها می‌توان تکان خوردن‌های بی‌جا در پس‌زمینه را حذف کند. گوگل می‌گوید برای به‌دست آوردن الگوریتم خاص برگرداندن این حالت «تعادل»، میلیون‌ها ویدیوی کوتاه را در آزمایشگاه بررسی کرده و درواقع در این فناوری پیشگام شده است.

عکس های آیفون خود را به GIF تبدیل کنید

اپلیکیشن Motion Stills در حال‌حاضر به‌صورت رایگان در App Store عرضه می‌شود. اگر آیفون ۶s یا مدل‌های جدیدتر آيفون را دارید، از همین حالا می‌توانید یک آلبوم GIF از لحظه‌های زندگی‌تان تهیه کنید و نه‌تنها در دستگاه خود داشته باشید، بلکه آن را سال‌ها پس از پوسیده شدن ذرات گوشی‌تان برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذارید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج