۳۳۸۳۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمریکا از چین انتقاد کرد

یگان فرماندهی آمریکا در منطقه پاسیفیک اعلام کرد که یک جت جنگنده چین هواپیمای جاسوسی این کشور را بر فراز دریای چین شرقی بطور خطرناکی مورد رهگیری قرار داد.

خبرگزاری مهر: یگان فرماندهی آمریکا در منطقه پاسیفیک اعلام کرد که یک جت جنگنده چین هواپیمای جاسوسی این کشور را بر فراز دریای چین شرقی بطور خطرناکی مورد رهگیری قرار داد.

به گزارش رویترز،‌ یگان فرماندهی آمریکا در منطقه پاسیفیک اعلام کرد که یک جت جنگنده چین روز سه شنبه یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را که در فضای هوایی بین المللی بر فراز دریای چین شرقی در حال گشت زنی عادی بود، به شیوه ای «خطرناک» رهگیری کرده است.

این یگان فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات، دو هواپیمای جنگنده «جی- ۱۰» چین یک هواپیمای شناسایی «آرسی- ۱۳۵» نیروی هوایی آمریکا را مورد رهگیری قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که یکی از جتهای جنگنده چین به طور خطرناکی فاصله خود را با هواپیمای «آرسی- ۱۳۵» کاهش داد و از آنجایی که هیچگونه مانور تحریک آمیز یا خطرناک دیگری اتفاق نیفتاد، ارزیابی اولیه این اقدام را ناشی از عدم تخصص کافی در امر خلبانی می داند. اما در این بیانیه اعلام نشد که جنگنده چین به چه میزان به هواپیمای آمریکایی نزدیک شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت دفاع آمریکا این موضوع را از طریق کانالهای دیپلماتیک و نظامی مقتضی به چین اعلام خواهد کرد.

در مقابل وزیر دفاع چین با انتشار بیانیه ای گفت: «آنطوری که از گزارش بر می آید،‌ طرف آمریکایی بار دیگر عامدانه موضوع نظارت و تجسس چین بر هواپیماهای نظامی آمریکا را بزرگ نمایی می کند».

وی در ادامه افزود که «خلبانان ارتش چین در تبعیت کامل از حقوق و قوانین عملیاتهایی را به طور مرتب اجرا می کنند و همه آنها [افرادی] حرفه ای و مسئول هستند».

«هونگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت که گشت زنی هواپیماهای شناسایی آمریکا به طور جدی امنیت چین را خدشه دار می سازد و بار دیگر از آمریکا خواست که این گشت زنی ها را متوقف نماید.

هونگ لی در گفتگو با یک رسانه خبری بدون اشاره به عملیات رهگیری اخیر اظهار داشت: «چین از حق اتخاذ تدابیر دفاعی برخوردارست».

گفتنی است که در ماه مه سال جاری نیز پنتاگون اعلام کرد که دو جت جنگنده چین در فاصله ۱۵ متری یک هواپیمای «ای پی- ۳» آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی پرواز کردند.

این درحالیست که اوایل هفته جاری، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که این کشور برقراری هرگونه منطقه شناسایی پدافند هوایی از سوی چین بر فراز دریای چین جنوبی را یک «اقدام تحریک آمیز و برهم زننده ثبات» قلمداد خواهد کرد.

از یکسو،‌ واشنگتن پکن را به میلیتاریزه کردن دریای چین جنوبی- از طریق ساخت جزایر مصنوعی- متهم می نماید و در مقابل چین نیز از افزایش مانورهای نظامی و گشتهای دریایی آمریکا در آسیا انتقاد می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج