۳۳۸۵۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

از بوفون پیرتا نویر پرتوان

در آستانه شروع «یورو ۲۰۱۶» دروازه‌بانان برتر احتمالی جام به جز یک مورد جملگی نفراتی پا به سن گذاشته هستند و کمترین سن را بین آنها مانوئل نویر دارد

روزنامه ایران: در آستانه شروع «یورو ۲۰۱۶» دروازه‌بانان برتر احتمالی جام به جز یک مورد جملگی نفراتی پا به سن گذاشته هستند و کمترین سن را بین آنها مانوئل نویر دارد که ۳۰ سال دارد و پس از مشارکت تمام عیار در قهرمانی ژرمن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴، همراه با یارانش یک جام درشت دیگر می‌خواهد. اینها هستند سنگربانان مسن برتر مطرح ترین جام ملی فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۶:

پیتر چک از جمهوری چک

چک بعد از انتقال از چلسی به آرسنال پیشرفت فنی مورد نظر را نداشت و همانی جلوه کرد که در جمع پیراهن آبی‌ها بود، اما وی ۱۵ سال بعد از انجام نخستین بازی‌های ملی‌اش همچنان چشم و چراغ تیم چک است و این به لطف انجام ۱۲۰ بازی ملی و وزن و قد و قواره‌ای به‌دست آمده که تیبو کورتووای بلژیکی هم قادر به برابری با آن نیست. چک که در سال ۲۰۰۴ از لیگ فرانسه به لیگ انگلیس کوچ کرد در گروهی همراه با چک به میدان می‌آید که به دلیل حضور اسپانیا و کرواسی و ترکیه در آن کم از گروه مرگ نیست و بدون درخشش او راهی برای صعود احتمالی چکی‌ها متصور نیست. این چهارمین باری است که چک در یورو بخت‌آزمایی می‌کند.

مانویل نویر از آلمان

او به‌خاطر قدرت بازی با پایش در جام جهانی ۲۰۱۴ تحسین و حتی با مدافعان سوییپر قیاس شد و با اینکه امسال هم با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند اما یک سروگردن بالاتر از سایر دروازه‌بانان مانشافت (تیم ملی آلمان) است. خط دفاعی ژرمن‌ها در سال‌های اخیر بدون مشکل نبوده و اگر یک سنگربان برجسته برای حل و رفع اشتباهات این خط مورد نیاز ژرمن‌ها باشد او نویر است. خاطره شکست آلمان مقابل ایتالیا در نیمه‌نهایی «یورو ۲۰۱۲» بهترین عامل انگیزه‌بخش برای نویر و یارانش در یورو ۲۰۱۶ است و همگان می‌دانند اگر قرار است تیم یواخیم لو در یورو ۲۰۱۶ قهرمان شود بدون اینکه نویر بدرخشد امکانپذیر نخواهد بود. او مردی است که حالا چیز زیادی از سپ‌مایر، آندریاس کوپکه و اولیور کان سایر سنگربانان برجسته آلمان کم ندارد.

تیبو کورتووا از بلژیک

جانشین پیتر چک در چلسی که شاید خودش هم از این تیم لندنی برود، پایه‌های درخشش‌اش را در اتلتیکو مادرید گذاشت و اگر بلژیک به سرنوشت خود در یوروی امسال بسیار امیدوار است یک دلیل عمده آن ایستادن وی درون دروازه است. در ۲۴ سالگی دو نسل از بوفون و یک نسل و نیم از جوان‌تر است اما کارش را در بالاترین سطح انجام می‌دهد و خونسرد و مسلط است، فوتبال برای او وسیله‌ای برای رسیدن به عناوینی در سطح باشگاهی بوده که تیم‌های کشورش فاقد توان کسب آن هستند. اما مارک ویلموتس سرمربی بلژیک با چیدن مهره‌هایی خوب گرداگرد او در تیم ملی این کشور جبران این نقیصه را در سطح ملی امکانپذیر ساخته است. کورتووا البته باید آتش حمله‌وران ایتالیا و سوئد را در آوردگاه فرانسه مهار کند.

جان لوییجی بوفون از ایتالیا

دروازه‌بان و کاپیتان آتزوری در ۳۸ سالگی نیز بسختی قابل فراموشی است. او در فینال ۲۰۱۲ چهار گل از اسپانیا خورد اما همان مسابقه و لزوم بازگرداندن ایتالیا به جایگاه قهرمانی بهترین محرک برای او و یارانش در یورو ۲۰۱۶ است. اگر بوفون آماده نبود، نمی‌توانست رکورد گل نخوردن را در «سریA» باشگاه‌های ایتالیا در فصل اخیر بشکند و آن هم در شرایطی که حد نصاب بسته نگه‌داشتن دروازه در کالچو عمری ۲۲ ساله داشت. بوفون حتی به حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز چشم دارد و فقدان سنگربان برجسته‌ای در حد او در اردوی لاجوردی پوشان امید‌های بوفون را در این زمینه افزایش داده است. ۱۵ سال بعد از انتقال از پارما به یووه، او هنوز چشم و چراغ گورخرهای تورین و مردان سختکوش آتزوری در عصر و دوره‌ای است که ایتالیا کم ستاره‌تر از هر زمانی شده.

ایکر کاسیاس از اسپانیا

اینکه چطور می‌توان داوید دخیای جوان‌تر و آماده‌تر را کنار گذاشت و ایکر کاسیاس مسن‌تر (۳۵ ساله) و لرزان‌تر را جانشین او کرد مسأله‌ای است که فقط ویسنته دل بوسکه باید به آن جواب بدهد اما اگر این کار انجام شود، کاسیاس باز از مطرح‌ترین چهره‌های یورو خواهد بود بخصوص که اسپانیا بدون او قادر به قدرت پرواز تا مراحل نهایی جام نیست. کاسیاس در دوران جوانی و جولانش سهم مهمی در قهرمان شدن اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ داشت اما در جام جهانی ۲۰۱۴ همسو با یارانش محو شد و با این اوصاف یورو ۲۰۱۶ فرصتی برای تلافی اوست. او با ۱۴۷ بازی ملی در اسپانیا بی‌رقیب است اما فصل بد و ناموفق او در پورتوی پرتغال وی را بدون روحیه لازم راهی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج