جاباما
۳۳۸۵۳۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وزارت‌ کشور: افراد ممنوع‌ السخنرانی نداریم

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور لیست سیاهی دراین خصوص که چه کسی می تواند صحبت کند یا نکند نداریم و تاکنون هیچ نهاد یا دستگاهی نیز افراد ممنوع السخنرانی را مشخص نکرده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور لیست سیاهی دراین خصوص که چه کسی می تواند صحبت کند یا نکند نداریم و تاکنون هیچ نهاد یا دستگاهی نیز افراد ممنوع السخنرانی را مشخص نکرده است.

محمد امین رضازاده افزود: اگر هم افراد ممنوع السخنرانی مشخص شده اند به صورت محدود و با توجه به احکام قضایی بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین فعالیت احزاب درهیچ جای کشور مشکلی ندارد و به راحتی می توانند سخنران های مورد نظر خود را دعوت کنند.

رضا زاده همچنین بیان کرد: با توجه به آمار تسهیلات لازم برای تسریع در تشکیل دفاتر فرعی احزاب در استان همدان فراهم شده است و در این خصوص همدان مشکلی ندارد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: ۲۵۰ حزب در کشور به ثبت رسیده است که برگزاری جلسه وزارت کشور با همه احزاب امکان پذیر نیست با این وجود این نشست ها باید در استان برگزار شود.

وی افزود: احزاب ملی و کشوری حدود ۶۰ جلسه تاکنون برگزار کرده اند که وزیر کشور در پنج جلسه، معاون سیاسی وزارتخانه در ۱۵ نشست و سایر مسوولان در بیشتر جلسه ها حضور داشته اند.

رضا زاده در خصوص خانه احزاب نیز گفت: خانه احزاب پس از ۱۰ تا ۱۱ سال با حضور همه طیف ها و سلیقه ها در کشور تشکیل و مقرر شد سلایق سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به صورت دوره ای این تشکل صنفی را اداره کنند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: اساسنامه خانه احزاب نیز اصلاح و دوره اعتبار آن سه ساله شده است و به توافق رسیده اند که هر سال مسوولیت آن برعهده یک طیف سیاسی باشد که سال اول به دست اصولگرایان سپرده شد.

وی بیان کرد: ضرورت تشکیل خانه احزاب در استان همدان احساس می شود و مسوولان این امر به دنبال ایجاد ساز و کارهای مناسب آن هستند، همچنین احزاب استانی می توانند چنین تشکلی را مستقل در استان ها ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: رسیدن به چنین ظرفیتی که در کشور همه علائق سیاسی در کنار هم با تعامل به بحث و تبادل نظر بپردازند بسیار پسندیده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: این که گفته می شود کار حزبی هزینه دار هست ،غیرقابل انکار و قابل قبول است و با توجه به سیر تاریخی کشور این امر بطور کامل محسوس تر می شود.
وی گفت: با نگاه به سابقه برخی از احزاب و ارتباط آنها به خارج از کشور این فکر برای مردم تداعی می شود که به احزاب نمی توان اعتماد کرد که اصلاح این تفکر زمان بر است.

به گفته وی، با نگاهی به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شمار زیاد داوطلبان نمایندگی می توان دریافت که احزاب جای خود را در جامعه دارند، پیدا می کنند.

وی در خصوص برخی الزامات تقویت و واقعی شدن فعالیت های حزبی، ارتقای معرفت عمومی شهروندان از کارکرد مثبت احزاب ، توسعه متوازن اصول عمومی توسعه در کشور، رفع ایرادات حقوقی نظام انتخاباتی کشور، تقویت تشکیلات پایدار حزبی در مناطق و شهرستانها ، ارتقای بنیه تئوریک فرهنگ حزبی در کشور، رفع آسیب ها و مؤلفه های بی اعتمادی میان نخبگان سیاسی و رفع برخی دغدغه های نظام سیاسی از فعالیت احزاب نیز مسائلی بیان کردند.

رضا زاده همچنین در زمینه نقش احزاب در نهادینه کردن راهبرد اعتدال در جامعه مطالبی را در عنوان های تقلیل نزاع سیاسی به رقابت قانونی، تقویت سازگاری و مدارای سیاسی ، پذیرش و تبیین اصل رقابت به جای رویکرد حذفی ، پذیرش و تبیین اصل آرامش پویایی سیاسی ، تقویت ضرورت تعامل میان نخبگان سلایق مختلف سیاسی ، پذیرش و تبیین اصل مشارکت به عنوان یگانه شاخص جابجایی قدرت سیاسی، پرهیز از فضای تک قطبی و دو قطبی سازی کاذب در جامعه، تمهید فضای تعامل و همکاری قوا، پرهیز ازهمکاری نکردن نخبگان و نیروهای توانمند در سطوح مدیریت ، پذیرش دو شاخص قانون و منافع ملی به عنوان شالوده عمل سیاسی بیان نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج