جاباما
۳۳۸۵۴۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنامه گالری‌های تهران در ماه مهمانی خدا

گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در ماه مبارک رمضان هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در ماه مبارک رمضان هستند.

برخی آثار حسین کاشیان که تا کنون دیده نشده‌اند، در نمایشگاهی روی دیوار می‌روند. در این نمایشگاه آثاری از بهترین مجموعه‌های کاشیان که پیش از این دیده نشده‌اند، روی دیوار گالری خواهند رفت.

نمایشگاه این هنرمند از ۲۱ خرداد تا اول تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، شماره ۵، واحد ۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برنامه گالری‌های تهران در ماه مهمانی خدا

گالری آریانا

یک نمايشگاه نقاشي و مجسمه با عنوان «سمفوني صلح» افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه، آثار نقاشي و مجسمه‌های ناصر پلنگي، ساغر مسعودي و كاوه آفاق نمايش داده مي‌شود.

نمايشگاه «سمفوني صلح» با طراحي فريده زريو و حمايت موسسه فرهنگي - هنري «پيش رو» ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۱ خردادماه در نگارخانه «آريانا» به نشانی الهيه، خيابان فرشته، قبل از خيابان چناران، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا دوم تیر ادامه خواهد داشت.

خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان ایران با آغاز ماه مبارک رمضان میزبان سه نمایشگاه عکس، خوشنویسی و نقاشی است.

نمایشگاه عکس‌ فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» از مجموع آثار سحاب زری‌باف، ۲۱ خردادماه ساعت ۱۶ در نگارخانه «پاییز» افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار نقاشی و عکس مجموعه‌ای از هنرمندان شناخته‌شده ایرانی به همت غلامحسین تنها از ۲۱ خردادماه ساعت ۱۷ در نگارخانه «میرمیران» خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندان نامی ایران برای مخاطبان به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی غلامرضا راه‌پیما نیز با عنوان «آیات نور» از ۲۳ خردادماه ساعت ۱۷ در نگارخانه «تابستان» افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر با مضمون آیات و احادیث قرآنی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی، باغ هنر هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

***

دوازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

مجموع آثار رسیده به این دوره از نمایشگاه یک‌هزار و ۹۴۲ اثر از ۴۳۵ شرکت‌کننده بود که پس از داوری نهایی، ۵۶ اثر برگزیده در بخش نمایشگاهی انتخاب و ۴۰ اثر در بخش جنبی برگزیده شدند.

دوازدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌ الحسنی تا ۳۱ خرداد در خانه هنرمندان ایران برپاست.

***

نمایشگاه محیطی «رمضان ماه رحمت» در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران برپا شده است. این نمایشگاه با ارائه آثاری از بناهای تاریخی ایران همراه آیات، اشعار و احادیثی درباره ماه رمضان، به استقبال این ماه مبارک رفته است.

این نمایشگاه تا ۱۸ تیرماه در باغ هنر خانه هنرمندان ایران برپاست.

شهرکتاب فرشته

یک نمایشگاه گروهی شامل آثار نقاشی‌خط چهار هنرمند ۲۱ خردادماه در گالری شهرکتاب فرشته افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از عليرضا سعادتمند، اميد خاكباز، فرناز جهان‌بین و كيوان مكري به‌نمایش درخواهد آمد. برای اولین‌بار است که این چهار هنرمند در کنار هم نمایشگاه گروهی برگزار می‌کنند.

این نمایشگاه از ساعت ١٧ تا ٢١ در گالری شهرکتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان مقصودبیک، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ۳۲ افتتاح می‌شود و تا هشتم تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری شکوه

مجموعه‌ای از نقاشی‌های پانته‌آ بغدادی در نمایشگاهی با عنوان «شکاف» به‌نمایش گذاشته می‌شود.

بغدادی در این نمایشگاه ۱۵ اثر رنگ روغن روی بوم را که کوچک‌ترین آن‌ها ۶۰×۶۰ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین‌شان ۱۱۰×۲۴۰ سانتی‌متر است، در معرض تماشای عموم قرار می‌دهد.

«شکاف» از ۲۱ خرداد تا اول تیرماه در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار دیدن کنند.

گالری ایوان

مجموعه‌ای از آثار فیگوراتیو هنرمندان نقاش ایرانی در گالری «ایوان» به نمایش درمی‌آید.

این گالری در سومین نمایشگاه خود از ۲۱ خردادماه میزبان آثار جمعی از هنرمندان نقاش ایرانی است. در این نمایشگاه گروهی که «تجربه زمستان» نام دارد بیش از ۲۰ تابلوی نقاشی از هنرمندان نسل‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه گروهی «تجربه زمستان» تا ۹ تیرماه در این گالری به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فرهنگسرای بهمن

نمایشگاه پوستر «کوکب هدایت» به‌مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ برپا شده است.

در این نمایشگاه که از ۱۲ خردادماه در سالن نگارستان نگارخانه بهمن برگزار شده، ۲۰ اثر خوشنویسی‌شده از ۱۵ استاد و هنرمند خوشنویس معاصر کشور در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۱ خردادماه در ساعات اداری به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی شامل اسناد فرهنگ دیداری کودکان ایران و تأثیر فرهنگ‌های غرب و شرق بر این فرهنگ، در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه «کارنامه» تا ۲۵ مردادماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ادامه دارد.

گالری شهریور

۱۰ تابلوی نقاشی پرویز تناولی به بهانه‌ی ۵۰ سال فعالیت این هنرمند در زمینه‌ی «پاپ - آرت» به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به‌مناسبت ۵۰ سال فعالیت پرویز تناولی در زمینه‌ی هنر پاپ - آرت برگزار شده و ۱۰ اثر نقاشی در همین زمینه که همه‌ی آن‌ها در سال ۲۰۱۶ خلق شده‌اند، به‌نمایش درآمده است.

نمایشگاه آثار پرویز تناولی تا ۲۸ خردادماه در گالری «شهریور» به نشانی الهیه، خیابان خزر شمالی، بن‌بست هرمز، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج