جاباما
۳۳۸۵۶۰
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

المانیتور: صدای خسروی آواز ایران نپیچید

چند سالی است که صدای محمدرضا شجریان استاد آواز ایران و آوای ربنای او در ماه مبارک رمضان از تلویزیون ایران پخش نشده است. آوای این خواننده که می توان از او به عنوان بهترین خواننده آواز سنتی ایران نام برد و فعالیت خود را با قرائت قرآن آغاز کرده بود، به ایرانیان ماه رمضان را یادآوری می کرد.

پایگاه خبری انتخاب: چند سالی است که صدای محمدرضا شجریان استاد آواز ایران و آوای ربنای او در ماه مبارک رمضان از تلویزیون ایران پخش نشده است. آوای این خواننده که می توان از او به عنوان بهترین خواننده آواز سنتی ایران نام برد و فعالیت خود را با قرائت قرآن آغاز کرده بود، به ایرانیان ماه رمضان را یادآوری می کرد.

المانیتور نوشت: امسال، پس از هفت سال غیبت و با وجود گمانه زنی های رسانه ای درباره بازگشت ا،و صدای شجریان در اولین شب ماه رمضان به خانه های ایرانی بازنگشت.

احتمال بازگشت شجریان در چند روز گذشته باعث بحث هایی شد. روزنامه کیهان نسبت به بازگشت او اعتراض کرد. این روزنامه نوشت که مسئولان دولت طوری رفتار می کنند که انگار نرخ بیکاری و ازدواج دیگر مساله ای نیست، و شنیدن صدای یک فرد مساله اصلی آسیا و چه بسا جهان شده است.

شجریان که در ماه می ۲۰۱۵ در مراسم بزرگداشت حافظ اعلام کرده بود اجازه ی اجرا ندارد، موضوع مقاله اصلی روزنامه دولتی ایران قرار گرفته بود. تصویری لبخندزنان از او در حالی که دستانش را پشت سرش گذاشته روز ۶ ژوئن روی صفحه اول این روزنامه را پوشانده بود. او درباره ربنا که در سال ۵۸ ضبط شده، می گوید: « این به من تعلق ندارد. این مال مردم است. این بخشی از زندگی و علاقه مردم است و کسی حق ندارد آن را از مردم بگیرد».

او درباره سیاسی شدن پخش تلویزیونی ربنا گفت: «اگر این یک خواسته سیاسی است که صدای من پخش نشود، به آن ها مربوط است. اما نباید دروغ بگویند و اعلام کنند من اجازه ندادم ربنا پخش شود». شجریان همچنین گفت انتقاد از مسئولان دولتی وقتی اشتباه می کنند به معنای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیست.

در همین حال، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت آخرین آلبوم شجریان برای توزیع عمومی مجوز گرفته است. طبق گزارش ها این آلبوم پیش از ۲۰۰۹ ضبط شده بود و تا کنون اجازه نشر پیدا نکرده بود.

بازگشت شجریان امسال اهمیت ویژه ای پیدا کرده بود، چرا که در ماه مارس با موهای تراشیده در فیلم کوتاهی حاضر شد و اعلام کرد در حال جنگیدن با سرطان است، و بسیاری از ایرانیان را شوکه کرد. رسانه های ایران پس از آن گزارش دادند که او به سرطان کلیه مبتلا است.

خانه موسیقی ایران رسما برای پخش ربنا از تلویزیون تلاش کرده بود. آن ها در نامه ای به رئیس صداوسیمای ایران نوشتند پخش ربنای شجریان خواسته میلیون ها ایرانی است. در این نامه از ربنای شجریان به عنوان اثری تاثیرگذار برای همه زمان ها نام برده شده بود.

فض الله شریعت پناهی، مدیر شبکه یک ایران در ماه می پس از گزارش هایی در مورد پخش ربنای شجریان در رسانه های ایران با بحث هایی روبرو شده بود. او در ۳۰ می این گزارش ها را رد کرد و گفت این مسئله در یک جلسه مطرح شد، اما اضافه کرد تصمیم در این مورد مسئولیت ما نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازدل برودهرآنکه ازدیده رود
      چرانمیخایدباورکنید چرااینقدراحساسی رفتارمیکنید ،فاصله جغرافیایی به شدت فاصلهٔ عاطفی روزیادمیکنه
      حالاهی تیریپ رمانتیک به خودتون بگیرید
      خیلی رک وساده بگم استادفراموش شد، این رسم روزگاره

    • بدون نام

      ما انقدر به سرمان هست که صدا شجریان توش گم نام. حالا این چند سال که ربنا نگفت مردم ایران روزه نگرفتند

    • محمد

      واقعا دم کیهان گرم,لااقل یکی مثل کیهان جرات انتقاپ از لیبرالیسم رت در ایران دارد

    • وطن

      استاد فراموش شدنی نیست توی قلب مردم هستن ..عشق مردم هستن .آب دریا به دهن سگ نجس نمیشود زور بیخود نزنید که بیشتر از این ضایع میشید

    • علی

      حساب مفاخرایران باسیاستمداران جداست کسانیکه باسیاست بازی میخواهندکسی روکه دردل مردم جاداردازچشم مردم بیندازدسخت دراشتباه است چون گذشت زمان ماهیت آدمهاراتغیرنمی دهدبلکه حقیقت آنهاراآشکارمیسازد.

    • سیاووش

      جناب بی نام که گفتید،استاد فر اموش شد،،واقعا یا خوابی یا خودت زدی به خواب،،حداقل یه خبر از کنسرت ها ش بگیرید،استاد بر تاریخ ادب وفرهنگ موسیقی این خاک ،خودش را جاودانه کرد،تا کور شود هر. آنکس که نتوان دید،،،

    • الیاس زنجانی

      هنرمندان نباید بازیچه گروه های سیاسی واقع شوند و باید وجهه ملی خود را حفظکنند و با دشمنان مردم عکس یادگاری نگیرند تا جاودانه شوند

    • بدون نام

      استادکیلوچنده ،بچسبیم یه لقمه نون دربیاریم ازگشنگی نمیریم ،والا

    • علیرضا

      سیاستمدارن دنبال طعمه میگردن واسه پیشبرداهداف خودشون وگرنه استادشجریان خیلی بزرگترازاین حرف هاست که بخواهدطعمه گروه یاحزبی شودهنرتنهازبان بیان احساسات متعالی انسان ودربعضی جاهااعتراض به وضعیت جامعه هستش که دراین دوحالت هیچ گونه تناقضی درآن وجودندارداستادخودراجاودانه کردامیدوارم درپناه خداوندمتعال سلامت باشندوکورشودچشم بدخواهان این کشور.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج