۳۳۸۶۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

صاحب کلید کاخ سفید؛ ترامپ یا کلینتون؟

هیلاری کلینتون، در صورت پیروزی نخستین زنی خواهد بود که بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه خواهدزد، وی اما برای رسیدن به این مهم باید مانعی چون «دونالد ترامپ» پدیده جمهوری خواهان در ماه های اخیر را کنار بزند.

نامه نیوز: هیلاری کلینتون، بانوی نخست سابق، سناتور و وزیر خارجه سابق آمریکا توانست پس از نزدیک به ۶ ماه رقابت های درون جزبی، بر رقیب خود برنی سندرز چیره شود و خود را در چند قدمی کاخ سفید قرار دهد.

هیلاری کلینتون، در صورت پیروزی نخستین زنی خواهد بود که بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه خواهدزد، وی اما برای رسیدن به این مهم باید مانعی چون «دونالد ترامپ» پدیده جمهوری خواهان در ماه های اخیر را کنار بزند. اکنون این سوال به شدت ذهن مردم کشورهایی که که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می کنند را به خود مشغول کرده است، چه کسی وارد کاخ سفید می شود، کلینتون یا ترامپ؟

کلینتون تلاش می کند خود را نامزدی معقول نشان دهد، کسی که به دنبال محافظت از مردم آمریکا است و با تکیه بر تجاربی که دارد بر این باور است که می تواند به خوبی مسیر باراک اوباما را در ادامه سیاست های حزب دموکرات به اجرا دربیاورد، در مقابل ترامپ اما خود را به همه تحمیل کرد، نه حزب جمهوری خواه تاکنون نامزدی رسمی او را به رسمیت شناخته است و نه هیچ کشورهای غربی از ریاست جمهوری وی استقبال کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۶ آبان سال جاری برگزار می شود.

در ادامه نگاهی داریم به عمده اخبار مهمی که در هفته گذشته در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقم خورد:

روزنامه هافینگتن پست در گزارشی که در هفته اخیر منتشر کرد در گزارشی با عنوان سندرز برای ایران بهتر است یا کلینتون نوشت: برنی سندرز می توانست بهترین انتخاب برای ایران برای دور بعد ریاست جمهوری آمریکا باشد. سخنرانی های او در انتقاد از شرکت های بزرگ، شکاف فزاینده بین فقیر و غنی در آمریکا، وسعت عملیات نظامی آمریکا و مداخله اش در سراسر جهان حتی از شبکه تلویزیونی دولتی ایران پخش شد.

این نشریه در ادامه آورده است: رویکرد سندرز در سیاست خارجی و خاورمیانه رو به انزواگرایی دارد، که با خواست ایران برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه و دنبال کردن سیاست هایش همپوشانی دارد.

اما به نظر می رسد سندرز دیگر شانسی برای پیروزی و انتخاب از سوی پایگاه دموکرات ها نداشته باشد. با این حساب، کدام نامزد - هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ - گزینه مطلوب ایرانی ها خواهد بود؟

برای ایران اولین مساله مورد بررسی نگاه نامزدها به توافق هسته ای است. ادامه اجرای توافق هسته ای منجر به واریز میلیاردها دلار به خزانه ایران، افزایش فروش نفت، پیوستن مجدد به جامعه بین المللی، اتصال به سیستم مالی جهانی می شود، که به ایران اجازه می دهد قدرت سخت و نرم خود در منطقه را به شکلی موثرتر، آسان تر و آزادانه تر اعمال کند.

هیلاری کلینتون از جمله موافقان توافق هسته ای بوده است. او در مصاحبه اش با شبکه MSNBC در این باره می گوید: « من ۱۸ ماه را صرف کنار هم گذاشتن تحریم هایی علیه ایران کردم تا آن ها را وادار به حضور پشت میز مذاکره کند». احتمال آنکه او برای حفظ توافق هسته ای تلاش زیادی کند، بیشتر است.

به زبان دیگر، ایران می تواند با توافق هسته ای آمریکا را گروگان خود داشته باشد، و اهداف ایدئولوژیک، ژئوپولیتیک، راهبردی و منطقه ای خود را بی هیچ هراسی دنبال کند. علاوه بر این، ایران می تواند پس از پایان دوره توافق هسته ای به هر میزان که بخواهد اورانیوم غنی کند و هر تعداد که بخواهد سانتریفیوژ فعال داشته باشد و به کشوری هسته ای تبدیل شود. برداشته شدن تحریم ها به ایران کمک می کند حمایت خود از دولت سوریه و شبه نظامیان مورد حمایتش در منطقه را افزایش دهد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی خود به نظارت دقیق بر اجرای توافق هسته ای و پایبندی ایران به آن، بررسی فعالیت های موشکی ایران، انتقاد از این توافق در صورت نقض قطعنامه های سازمان ملل، و مخالفت با توافق هسته ای تاکید کرده است. اریک ترامپ فرزند او در مصاحبه ای رادیویی می گوید آنچه باعث نامزدی پدرش برای ریاست جمهوری آمریکا شده توافق هسته ای اوباما با ایران بوده است.

در نتیجه کلینتون می تواند انتخاب بهتری برای ایران در رابطه با توافق هسته ای باشد.

سندرز:در رقابت‌های انتخاباتی خواهم ماند

«برنی سندرز» در سخنرانی خود بعد از اتمام فصل انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها تصریح کرد که به «دونالد ترامپ» اجازه نمی‌دهیم که رئیس‌جمهور آمریکا شود.

«برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در آخرین روز انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها تصریح کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شود».

وی ضمن تقدیر از هواداران خود گفت: «من حسابگر بسیار خوبی هستم و می‌دانم که مبارزه در مقابل ما یک مبارزه بسیار سخت است اما ما به مبارزه برای تک تک آراء و دلیگیت‌هایی که بتوانیم به دست آوریم ادامه می‌دهیم».

اوباما پیروزی کلینتون را تبریک گفت

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی پیروزی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت.

طبق ایمیل ارسالی کاخ سفید برای خبرنگاران باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در تماس با هیلاری کلینتون انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت.

اوباما در جریان انتخابات مقدماتی موضعی بی‌طرفانه داشت اما با نزدیک شدن کلینتون به پیروزی شایعاتی مبنی بر حمایت آتی رئیس‌جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون مطرح شد و به نظر می‌رسد تبریک اوباما به وی نشانه‌ همین حمایت بوده باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در تماس با سندرز از تزریق انرژی میان میلیون‌ها آمریکایی با تعهد به مبارزه با نابرابری اقتصادی و مسائلی اینچنینی تشکر کرد.

سی‌ان‌ان: ۹۶ سال پس از به رسمیت شناختن حق رای زنان، یک زن در آستانه ورود به کاخ سفید

در سال ۱۹۶۹، زمانی که کلینتون از دانشگاه فارغ التحصیل شد تنها ۵۳ درصد از مردم آمریکا عنوان کردند از یک نامزد زن واجد شرایط برای ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد. اکنون اما برای بسیاری از جمله زنان جوان، حداقل عادی شده است که یک زن میتواند رهبری یک کشور را برعهده بگیرد.

به گزارش سی ان ان، ۹۶ سال پس از آنکه زنان توانستند حق رای را در امریکا کسب کنند، امروز یک زن یکی از شانس های ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکاست.

هیلاری کلینتون، بانوی نخست سابق ، سناتور سابق و وزیر خارجه سابق آمریکا نخستین زنی است که توانست نظر اکثریت اعضای حزب دموکرات برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کسب کند. وی توانست گام دیگری را در مسیری بردارد که به نظر غیرممکن می آمد.

کلینتون، اکنون نامزد احتمالی حزب دموکرات به شمار می رود و باید در انتخابات سراسری مقابل دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه قرار بگیرد، رقابتی که به عنوان رفراندوم برای حضور زنان در سیاست، کلیشه های جنسیتی در خصوص قدرت و زنان به عنوان یک جبهه در رای گیری محسوب می شود.

حمله کلینتون به جمهوری خواهان و ترامپ/ اوباما وضعیت وحشتناکی را به ارث برد

کلینتون با حمله به سیاست های جمهوری خواهان، آمار بیکاری در دوران ریاست جمهوری اوباما را ناامید کننده خواند.

وی در گفت و گو با سی ان ان گفت: آماری که هفته گذشته درباره نرخ بیکاری در آمریکا منتشر شد برای همه ناامید کننده بود چرا که ما به دنبال افزایش نرخ شاغلان هستیم.

وی افزود: ما می خواهیم نرخ بیکاری که مجددا در حال افزایش است بازتابی از سخت تر شدن فضای کسب و کار باشد نه ترک آن از سوی مردم.

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می به ۴٫۷ درصد افزایش پیدا کرد که ۳ دهم درصد از امار ماه آوریل بیشتر است. چرا که نیروی کار بیشتری کار خود را رها کردند.

کلینتون افزایش نرخ بیکاری را مشکل بزرگی دانست و تاکید کرد که این فضای اقتصادی به دلیل سیاست های شکسته خورده جمهوری خواهان پیش از ریاست جمهوری اوباما بوده است.

کلینتون با اشاره به اینکه معتقد است اوباما شرایط وحشتناکی را به ارث برده است تاکید کرد: ما فرصت های شغلی کافی با درآمدهای بالا برای افراد پرکار در برای اهداف متفاوت در آمریکا را نداریم. اهدافی چون استقلال مالی، بالا بردن سطح استاندارد زندگی در کشور. که ما به دنبال آن هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج