۳۳۸۶۹۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یقه گیری سینمای ایران با ماهواره

بحث تبلیغات فیلمهای سینمای ایران از شبکه های ماهواره ای وارد فاز جدیدی شده است.فازی که در آن بدون اجازه صاحب اثر برای یک فیلم تیزرهای تبلیغاتی پخش می شود.

خبرآنلاین: بحث تبلیغات فیلمهای سینمای ایران از شبکه های ماهواره ای وارد فاز جدیدی شده است.فازی که در آن بدون اجازه صاحب اثر برای یک فیلم تیزرهای تبلیغاتی پخش می شود.


با پخش تیزرهای فیلمهای سینمایی «ایستاده در غبار» و «رسوایی۲» بحث تبلیغات فیلمهای سینمای ایران در شبکه های ماهواره ای وارد فاز تازه ای شده است.ماجرا از این قرار است که شبکه ماهواره ای جم اقدام به پخش تیزرهای رایگان از فیلمهای سینمایی ایرانی روی پرده می کند و همین مسئله باعث شده است نهادهای فرهنگی و قضایی به این مسئله واکنش نشان دهند.چندی قبل سخنگوی قوه قضاییه از برخورد قضایی با سینماگرانی خبر داد که به شبکه های ماهواره ای تیزرهای تبلیغاتی فیلمهایشان را می دهند.

روش جدید شبکه های ماهواره ای:بدون اطلاع تیزر پخش کنید

بعد از این ممنوعیتهای قانونی داخل ایران،شبکه ماهواره ای تبلیغ کننده فیلمهای ایرانی راهکار جدیدی برای خود برگزید که صدای تهیه کننده های ایرانی را درآورد.این بار دیگر تقاضا از سوی تهیه کننده برای پخش تیزر از این شبکه موضوع مورد اختلاف نبود.این شبکه تیزر مجانی را بدون اجازه از تهیه کننده پخش می کند و احتمالا نیازی هم نمی بیند که از صاحب فیلم اجازه بگیرد.«رسوایی۲» چند شب پیش از این شبکه پخش شد و تبلیغ فیلم «ایستاده در غبار» هم دیشب روی آنتن رفت.در پی این عمل غیر اخلاقی حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار»، نسبت به پخش غیرمجاز تیزر این فیلم از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای واکنش نشان داد.

بنابر اعلام مدیر رسانه‌ای فیلم، در متن توضیحات تهیه‌کننده «ایستاده در غبار» درباره پخش بدون اجازه آخرین تیزر منتشر شده فیلم در رسانه‌ها از شبکه ماهواره‌ای جم، آمده است:

«ضمن اعتراض به رفتار مزورانه و شیطنت مدیران شبکه مذکور برای حل مشکلات ایجاد شده برای بعضی فیلم‌ها، اعلام می‌کنیم که عوامل تولید و نمایش فیلم سینمایی ایستاده در غبار، هیچ درخواستی را برای نمایش هرگونه تیزر یا تبلیغی در آن شبکه نداشته‌اند.

مقابله با استکبار و جریانات ضد فرهنگ اسلامی مهمترین منش زندگی سردار رشید اسلام، حاج احمد متوسلیان بوده و همین منش خالصانه نیز موجب اسارت سی و چند ساله ایشان در دستان دشمنان است. بر همین اساس، طبیعی است که هیچ یک از عوامل ایستاده در غبار به پخش تیزرهای فیلم در شبکه‌ای که رفتار رسانه‌ای آن بر خلاف منش آن بزرگوار است، راضی نبوده، نیست و نخواهد بود».

به گزارش مدیر رسانه‌ای «ایستاده در غبار»، پس از آنکه در روزهای گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری درباره پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه ماهواره‌ای «جم» منتشر و باعث بروز حواشی‌ای برای بعضی فیلم‌ها شده بود، این شبکه آخرین تیزر منتشر شده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در رسانه‌ها را بدون اجازه سازندگان روی آنتن برد که این اقدام، با تعجب اهالی رسانه و عوامل تولید فیلم روبرو شد.

برای ختم غائله چه باید کرد؟

این رفتار تازه شبکه ماهواره زنجیره ای،اولین حرکت شبکه های ماهواره ای برای اثرگذاری روی مخاطب ایرانی نیست،آخرینش هم نخواهد بود.نکته مهم رفتار متولیان فرهنگی برای مقابله با اینگونه روشهای فرصت طلبانه است.در این میان شاید از نهادهای فرهنگی به تنهایی کار زیادی برنیاید،کمک نهادهای دیگر هم در این میان برای ختم غائله تعیین کننده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا باید باور کنیم که اونا سر خود تیزر این فیلمها رو پخش کردن و اصلا بحث لا پوشانی این قضیه مطرح نیست!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج