جاباما
۳۳۹۰۱۴
۵۶۱۰
۵۶۱۰
پ

گندمک‌های شیرین؛ نوستالژیک دهه شصتیا

برنجک و گندمک شیرین همان دانه‌های غلات برشته شده و پف کرده خوشمزه‌ای است که این روزها در انواع شیرین گندمک، غلات حجیم شده مغزدار و نسل جدید آن ذرت و برنجک توپی با روکش کاکائویی یا ساده به صورت صنعتی عرضه و یا به صورت فله‌ای در گونی‌های بزرگ به صورت کیلویی در بازار به فروش می‌رسد.

وب‌سایت سوران: برنجک و گندمک شیرین همان دانه‌های غلات برشته شده و پف کرده خوشمزه‌ای است که این روزها در انواع شیرین گندمک، غلات حجیم شده مغزدار و نسل جدید آن ذرت و برنجک توپی با روکش کاکائویی یا ساده به صورت صنعتی عرضه و یا به صورت فله‌ای در گونی‌های بزرگ به صورت کیلویی در بازار به فروش می‌رسد.

مواد لازم:

  • گندم ۱ پیمانه
  • روغن (سرخ کردنی) به میزان لازم
  • شکر یا نمک به میزان لازم

گندمک‌های شیرین؛ نوستالژیک دهه شصتیا

خوب است بدانید این محصولات اگر بخوبی و تحت شرایط بهداشتی تهیه و عرضه شود، در دسته سالم‌ترین تنقلات به شمار می‌روند.

شور یا شیرین، گندمک بخورید!

گندمک یکی از تنقلات پرارزشی است که گرچه در گروه آجیل قرار ندارد، اما برخی، از آن همچون مغزهای آجیلی در شب نشینی‌ها استفاده کرده یا به عنوان یک تنقل مفید در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند و نوع شیرین آن را که شیرین گندمک گویند، اغلب به همراه شیر مصرف می‌شود. اما شاید بپرسید آیا این گندم‌های پفکی و سبک از همان گندم‌های سفت و سخت تهیه می‌شود؟ بله. برای تهیه گندمک ابتدا دانه‌های گندم را می‌جوشانند تا مغز پخت شود.

در مرحله بعد، گندم پخته شده را آبکش کرده و با قرار دادن زیر نور آفتاب یا با دستگاه کاملا خشک می‌کنند. در نهایت با روغن به همراه شکر یا نمک تفت می‌دهند تا مزه‌دار شود و به شکل پفکی درآید.

محصول به دست آمده گرچه به دلیل فرآیندهای حرارتی به اندازه گندم خام خاصیت ندارد و به جهت افزودن نمک یا شربت، غیررژیمی و برای برخی بیماران محدودیت مصرف دارد، اما به دلیل خواص تغذیه‌ای بالایی که دارد برای کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند، بهترین و سالم‌ترین جایگزین چیپس و پفک و مفیدترین تنقل برای بیماران دچار سوء تغذیه است.

به ویژه آن که گندمک شیرین به همراه شیر و در وعده صبحانه یا به عنوان عصرانه میل شود. بد نیست بدانید در اثر ترکیب شیر و غلات، قابلیت جذب یکسری از مواد مغذی بیشتر خواهد شد.

گندمک‌های شیرین؛ نوستالژیک دهه شصتیا

طرز تهیه:

۱- برای تهیه گندمک خانگی ابتدا گندم را به مدت ۴۵ دقیقه با آب بپزید تا کاملا مغز‌پخت شود.

۲- سپس گندم‌ها را با آب سرد آبکشی کرده تا نشاسته آن گرفته شود و درون یک سبد مسطح کاملا پهن کرده و در مجاورت هوا قرار دهید. و یا بر روی یک پارچه نخی در مجاورت بخاری و یا شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

۳- پس از خشک شدن گندم‌ها، روغن را در تابه گرم کنید و به کمک یک صافی ۱/۴ پیمانه از گندم‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید تا زمانی که گندم‌ها پف کنند.

۴- در صورت تمایل نمک و یا شکر به گندم‌ها اضافه کنید. توجه داشته باشید که گندم‌ها زیاد تغییر رنگ ندهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج