۳۳۹۱۶۱
۴۵ نظر
۵۰۴۶
۴۵ نظر
۵۰۴۶
پ

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

حبیب محبیان ازخواننده های قدیمی ایرانی بود که در سال ۱۳۶۰ به دلیل ممنوعیت خواندن، مجبور به ترک ایران و اقامت در لس آنجلس آمریکا شد اما در سال ۱۳۸۸ با درخواست او و دخالت دولت احمدی نژاد به ایران برگشت. آلبوم "مرد تنهای شب” نخستین و معروفترین اثر حبیب است که در سال ۱۳۵۶ منتشر شد.

روزنامه هفت صبح: حبیب محبیان معروف به حبیب ۴ مهر ۱۳۳۱ در شمیران به دنیا آمد. او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. حبیب ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در یکی از روستاهای رامسر درگذشت. علت مرگ این خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه سرای ایرانی ایست قلبی اعلام شده است. در این مطلب ۲۰ نکته درباره زندگی وی را که احتمالا نمی دانید، مشاهده می کنید:

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

۱- حبیب محبیان ازخواننده های قدیمی ایرانی بود که در سال ۱۳۶۰ به دلیل ممنوعیت خواندن، مجبور به ترک ایران و اقامت در لس آنجلس آمریکا شد اما در سال ۱۳۸۸ با درخواست او و دخالت دولت احمدی نژاد به ایران برگشت.

۲ - آلبوم "مرد تنهای شب" نخستین و معروفترین اثر حبیب است که در سال ۱۳۵۶ منتشر شد.

۳- حبیب به هنگام مرگ، ۶۳ سال داشت.

۴ - حبیب در چهار مهر ۱۳۳۱ در شمران تهران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. برادران او منوچهر، منصور و محمود، و خواهران او مریم و افت هستند.

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

۵ - براساس نوشته های منتشر شده در سایت ویکی پدیا، علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد.

۶ - بعدها وی توانست به‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از دو سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.

۷ - همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی می‌کند. روزی شادی در خیابان پایش پیچ می‌خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد و در بیمارستان به دلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین در عرض چند دقیقه فوت می‌کند.

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

۸- تقریباً همزمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز، به‌علت حملهٔ قلبی فوت می‌کند و این حوادث باعث می‌گردد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به‌یاد آنها بخواند.

۹ - آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به‌یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به‌یاد همسرش و «نگاهم» را به‌یاد هر دوی انها خواند.

۱۰ - همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که «محمد » ثمره ازدواج با اوست. وی از معدود خوانندگانی است که در اجرای آهنگ‌ها از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کند.

۱۱ - حبیب در سال ۱۳۶۰ به‌دلیل ممنوعیت خواندن، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن شد.

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

۱۲ - او در سال ۱۳۸۸ با نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

۱۳ - حبیب در سال ۱۳۸۹ درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه و اعلام کرد که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تهران کنسرت برگزار کند؛ و ادعا کرد که این کنسرت اگر ۱۰ شب هم برگزار شود، ۱۰۰ هزار نفری آزادی خالی نمی‌شود.

۱۴ - اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد)، در واکنش به حضور حبیب در ایران گفت: «این‌که یک ایرانی بخواهد فعالیتی در داخل و خارج از کشور داشته باشد، مطابق چارچوب و قوانین آزاد است و مشکلی ندارد. فعالیت هنری در همه بخش‌ها از جمله موسیقی برای همه هنرمندان در داخل و خارج از کشور آزاد است و برگشت به ایران برای کسی مشکلی ندارد.»

۱۵ - حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد (دولت دهم) در سال ۱۳۹۱ گفت: «خواننده‌ای که به ایران بازگشته از وزارت ارشاد مجوزی ندارد و آنچه گفته و شنیده شده شایعه است.»

۱۶ - در سال ۱۳۹۳ حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم) گفت: «ایشان می‌تواند با توجه به نگاه و رویکرد دولت یازدهم به محتوای آثار فرهنگی و هنری، مجدداً به ارائه آلبوم خود برای اخذ مجوز اقدام کند. ارائه مجوز به آثار هنری ربطی به تولید در دولت قبل ندارد و ویژگی‌های اثر ارائه شده در شرایط حاضر ملاک است.»

۲۰ نکته که باید درباره «حبیب» و زندگی‌اش بدانید

۱۷ - سید احمد خاتمی (امام جمعه موقت تهران) در واکنش به‌این موضوع (حضور حبیب در ایران) گفت: «ایران جای خواننده‌های لس آنجلسی نیست.»

۱۸ - حبیب در آخرین مصاحبهٔ خود اعلام کرد که با اختیار خود به ایران برگشته و قطعه‌ای به‌نام «عشق‌های خدایی» را در آلبوم جدید خود ساخته است. او در ژانویه ۲۰۱۲ موزیک‌ویدئویی به‌همراه سمیر زند، منتشر کرد که عناصری از تکنو، ترنس و هاوس دارد. این ویدئو موجب جلب توجه گسترده رسانه‌ای شد.

۱۹ - در سال ۱۳۹۳ حبیب در جاده ماسوله و شهرک تاریخی ماسوله در حال تولید یک ویدئو کلیپ بود که توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و به واسطه تشاهر و همچنین عدم به همراه داشتن مجوزهای مربوطه برای ضبط فیلم، به دادسرا معرفی شد تا روند قضایی معمول پیگیری شود. در پایان، حبیب با تودیع قرار وثیقه متناسب آزاد شد اما برخی سایت‌ها اعلام کردند که وی توسط لباس شخصی‌ها و بی‌دلیل دستگیر شده است. حبیب پس از آزاد شدن، یک نامه سرگشاده با عنوان «من در سرزمین مادری‌ام بدون دلیل بازداشت شدم و بدون دلیل هم آزاد!» نوشت.

۲۰ - در سال ۱۳۹۳ کتاب «مرد تنهای شب» به قلم حبیب انتشار یافت و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همان سال ارائه شد. این کتاب برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌های حبیب در همه سالهای فعالیت اش را تشکیل داده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      جز تاسف مگه چیزی میشه گفت؟ خدایش رحمت کند

      پاسخ ها

      • هم وطن

        مردم ایشون رو دوست داشتند و دوست خواهند داشت و شرم بر مسئولین بی کفایت.

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه

    • مسلم عربگری

      روحش شاد ویادش گرامی باد .حبیب با ترانه هایش سالها با این مردم خواهد زیست وفراموش نخواهد شد.چون درد او جزءای از درد این مردم بود وهست خواهد بود.یادوخاطره اش سالیان سال دربین ما خواهد ماند..انشاءالله مورد قرین رحمت ایزدی قرار گیرد .آمین

    • روح الله مرادی شیراز

      خداوند رحمتش کند
      خواننده ای بود که من با ترانه هاش خاطره هایی فراموش نشدنی دارم باترانه هاش عاشق شدم هنوز باور ندارم حبیب عزیز از زمین پر کشید خیلی منتظر کنسرتش بودم پشیمونم چرا در زمان حیاتش بهش سر نزدم البته هیچ اطلاعی از اقامتشون نداشتم همیشه خیلی زود دیر میشه بعضی ها به هر سنی که برسن حیفشون هست از بین ادما برن الان این متن و با اشک تایپ میکنم اگه قسمت شد حتما اون دنیا بهت سر میزنم هرکی این متن و میخونه برای شادی روحش لطفا فاتحه وصلوات بفرستید

      دلم ازدنیا گرفته شب من مهتاب نداره
      روزمن بی توعزیزم حتی خورشیدم نداره

    • azad

      برای روح حبیب عزیز آرزوی آرامش در جوار رحمت خداوندی رو دارم و به همه دوستداران حبیب علی الخصوص همسر داغدار و فرزندان عزیزش تسلیت میگم.

    • آراسته

      تماماً از ویکی پدیا کپی شده این 20 مطلب!

    • بدون نام

      مورد 17 رو خیلی دوس دارم ببینم

    • نیلوفر

      حیف و صد حیف که اینجوری از دنیا رفت. حبیب فرهاد و فریدون فروغی شاهکارهایی بودن که دیگه همتا نخواهند داشت و هر سه توی وطنشون غریبانه مردن

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بانوی77

      خود اینایی که میگن وای الهی بمیرم غریبانه مرد, وای چرا کسی کاری نکرد و فلان. دوست عزیز همین الانشم صدتا مث حبیب هستن که ما کاریشون نداریم بعد تا بمیرن هممون پست میزاریم و عزاادار میشییم.
      مورد داشتیم طرف چند ماهه به بابابزرگ پیرش که خونش چندتا خیابون اون طرف تره سر نمیزنه بعد میاد میگه اخه چرا حبیب غریبانه مرد.
      بجای حرف بیاید عمل کنیم, دیگری رو ولش کن خودم اول از همه....

    • رویا ساز

      دق مرگش کردن

      پاسخ ها

      • محمد

        ...،،حبیب بهترینو تکرار نشدنی ترین خواننده ی ایرانی هست

    • ناوك

      اي بابا حبيب ٦٩سالش بود چقدر خوبه كه محمد تو مصاحبه هاش گفت

    • 6adi

      روحت شاد مرد تنهای شب ، نه وقت رفتنت بود..
      به زور کشتنت!!

    • رؤیا ساز

      خدا رحمتش کنه

    • هیس

      روحت شاد بزرگمرد موسیقی ایران

    • ناشناس

      حبیب کیه که در موردش مطلب مینویسین؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کی هستی؟

    • بدون نام

      1632 اصلا تو باع نیست

    • ملول

      تشاهرتون توحلقم بیچارره رودقاندند کاش هرگزایران نمی اومد باتو ودرکنارت ....چقدر خاطره انگیز بود

    • مشهدي

      عاشقشم

    • شیما

      روحش شاد.

    • مهدی

      16:32تودرحدی نیستی که حبیب روبشناسی برو همون تتل خان رو گوش کن

    • ناشناس

      اره دیگه عربده های حبیب رو نمیشناسم . چون زبونشو بلد نبودم ولی شما خوب ماشالله خوب زبونشو بلدیا خوب شناختیش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب ی ترببت

    • شیما

      خودت عربده میکشی ..... تو پیش خودت چی فکر کردی.حبیب مرده حبیب رفته پشت سرش حرف نزن....

    • رضایی

      نویسنده جان عفت نه افت

    • بدون نام

      رسیده ها چه غریب و نچیده می افتند ، به پای هرزه علف های باغ کال پرست.

    • حمید

      دوست عزیز ناشناس که میگی حبیب کیه!
      حداقلش اینه که با آثار هنریش تو دل و قلب مردمه
      نه با پاچه خواری ملیجک شده
      نه ......

    • بدون نام

      روحش شاد و یادش گرامی

    • بدون نام

      اومدم نظر بذارم به دو دلیل ۱_واقعا نمشناختم وشک ندارم کسی بهم خرده نمیگیره چون در زمان مسافرت و خارج رفتن مرحوم حبیب قدرت تشخیص و تمیز نداشتم چون مرز ده یاکمتر سن داشتم وبعدشم اصلا خبری نداشتم تابعداز فوت و ویکی پدیا ...روحش شاد۲_ اقای مرادی که از احساس ....اول فاتحه فرستادم بعد دارم نظر میذارم !

    • بدون نام

      من مرد تنهای شبم بغض سکوتی برلبم روحش شاد با آثارش زندگی مکردیم

    • بدون نام

      یادش بخیر.باترانه هاش عاشق شدیم.حبیب ادم خوبی بود.

    • مهدی محب

      حبیب تنها یدونه بود حالا حالا زمان لازمه ک برسیم ب اینکه چ هنرمند و عزیزی رو از دست دادیم. حبیب از هر نظر اسطوره بود صدا موزیک ترانه کلیپ .......
      قشنگتر اینکه عاشق وطنش بود و همیشه خوند براش از دلتنگیش
      روحت شاد و یادت جاودان مرد تنهای شب

    • کاما

      خیلی غمگین کنندست حیف حبیب حیف.عاشق بودن و دوری و آهنگ حبیب...ای زمانه چرا ازمون گرفتیش؟

    • امید

      خیلی انسان پاکی بود.هرکس الکی بخواد درموردش حرف بزنه خدا میگیردش چون واقعا آدم باشرم و حیایی بود

    • مجتبی رضای خمینی شهر ادریان

      روح حبیب در این شب محرم تا ابد شاد مثل حبیب دیگر نخاهد امد شادی روحش صلوات و فاتحه

    • فاتی

      روحش شاد تا ابد حبیب عزیز

    • عزت

      شادی روحش صلوات حبیب عزیز

    • سهیلا

      خدا رحمتش کند مرد تنهای شب زیبا ترین اثار .را برای خود به جاگذاشت روحش شاد یادش گرامی

    • حسین

      روحش شاد یادش گرامی حبیب اگه ایران نمیامد خیلی بهتر بود

    • نانی

      عزیزان رفتید رامسر حتما برید نیاسته برای فاتحه سر مزارش ادم منقلب میشه همینکه بدونید روزگاری حبیب عزیز اونجا بوده ونفس میکشیده

    • فرزند ایران

      روحت شاد .یادت گرامی . جایت خیلی خالیه. افسوس که رفتی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج