۳۴۰۴۷۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ادعای بی‌گناهی ۷ متهم در پرونده یک قتل

هفت متهم پرونده قتل مردی که در یک نزاع جمعی کشته‌ شده‌ بود، اتهام خود را انکار کردند و گفتند هیچ نقشی در قتل نداشتند.

روزنامه شرق: هفت متهم پرونده قتل مردی که در یک نزاع جمعی کشته‌ شده‌ بود، اتهام خود را انکار کردند و گفتند هیچ نقشی در قتل نداشتند.

مأموران پلیس دهم مرداد سال ٩٣ با‌خبر شدند درگیری شدیدی در یکی از روستاهای فیروزکوه اتفاق افتاده‌ است. زمانی که مأموران به محل رسیدند متوجه شدند مردی که به نظر می‌رسید ضربات سنگینی بر بدنش وارد شده‌، نیمه‌‌جان روی زمین افتاده ‌است. زمانی که مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت، تحقیقات پلیس آغاز شد. همسر مقتول انگشت اتهام را به سمت سه نفر گرفت و گفت آنها شوهرش را کتک زدند و یکی با داس، یکی با چماق و دیگری با قفل فرمان به گردن شوهرش ضرباتی را وارد کردند.

چند روز بعد از بیمارستان خبر رسید مرد مجروح جانش را از دست داده ‌است. وقتی پزشکی‌قانونی بررسی‌های خود را انجام داد، اعلام کرد علت مرگ شکستگی جمجمه است؛ بنابراین سه مرد جوان به اتهام قتل بازداشت و چهار نفر دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل دستگیر شدند.

سه متهم ردیف اول اتهام قتل را قبول کردند و گفتند قصد کشتن نداشتند و فقط می‌خواستند مقتول را تنبیه کنند. با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران رفت. روز گذشته در جلسه رسیدگی ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات متهمان شد و اعلام کرد براساس مستنداتی که در دادسرا جمع‌آوری شده ‌است، سه متهم ردیف اول در قتل دست داشته‌اند.

سپس نوبت به اولیای‌ دم رسید. آنها خواستار قصاص متهمان شدند و اعلام کردند تفاضل دیه را هم می‌پردازند. همسر مقتول که در زمان حادثه در محل بود گفت: من، شوهرم و پسرم سوار موتور بودیم و داشتیم می‌رفتیم که یکباره کریم یکی از متهمان به قتل، به سمت من آمد و ضربه‌ای به من زد. اختلاف ما قدیمی بود. ما به سمت خانه مادربزرگ شوهرم حرکت کردیم و می‌خواستیم بچه را در خانه او بگذاریم و موضوع را به پاسگاه اطلاع بدهیم که در راه مأموران را دیدیم.

آنها پرسیدند چه شده ‌است، گفتیم که یک نفر ضربه‌ای به من زده ‌است، گفتند به سمت روستا برویم تا ببینیم چه شده ‌است. وقتی به روستا نزدیک شدیم نزدیک به ٧٠،٦٠ نفر آمده ‌بودند. همگی چماق داشتند و به محض اینکه ما را دیدند به سمتمان حمله کردند. کریم با قفل فرمان ضربه‌ای به شوهرم زد. سعید با داس و شاپور با چماق یک ضربه به او زدند و دیگران هم که در درگیری بودند کمک کردند. سپس نوبت به کریم متهم ردیف اول رسید.

او اتهام را رد کرد و گفت: من در درگیری بودم، اما هیچ ضربه‌ای نزدم و اصلا نمی‌دانستم درگیری به چه دلیل است؛ چون از سر کار برمی‌گشتم و داس دستم بود من را بازداشت کردند. وقتی نوبت به شاپور رسید او نیز اتهام را رد کرد و گفت من این کار را نکرده‌ام. فقط یک ضربه به پایش زدم و ضربه‌ای دیگر نزدم. ضارب من نیستم، بلکه کریم او را زده ‌است. او داس داشت و ما هم گفتیم وسیله خطرناکی در دست دارد. سپس متهم ردیف سوم در جایگاه حاضر شد.

او هم اتهام را رد کرد و گفت: من ضربه‌ای نزدم و گفته‌های همسر مقتول را قبول ندارم. چهار متهم دیگر پرونده هم که متهم به معاونت در قتل بودند اتهام را رد کردند و گفتند در قتل و درگیری هیچ نقشی نداشتند. دعوا بین کسانی دیگر بود که با هم اختلافات قدیمی داشتند و مقتول از مدت‌ها قبل با یکی از اهالی روستا دعوا داشت و به ‌همین‌ دلیل هم آن روز درگیری شدید شد. وقتی هیأت قضات از سه متهم ردیف اول خواستند آخرین دفاعیات خود را بگویند، آنها اتهام را رد کردند و گفتند در قتل نقشی نداشتند، در این هنگام قضات از کریم خواستند تا درباره آنچه هم‌جرمانش گفته‌اند توضیح دهد و بگوید چرا آنها انگشت اتهام را به سویش گرفتند.

کریم گفت: آنها خودشان هم می‌دانند من در قتل نقشی نداشتم و داشتم از سرکار برمی‌گشتم. من چند سال است که بی‌دلیل در زندان هستم و دارم تاوان جرم آنها را پس می‌دهم؛ چون می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند، قتل را به من نسبت می‌دهند؛ درحالی‌که من چنین کاری نکرده‌ام. وقتی رسیدم درگیری تمام شده‌ بود و مقتول هم درحالی‌که زخمی بود روی زمین افتاده ‌بود. من این گفته‌ها را رد می‌کنم. هیأت قضات با پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      همشون رو اعدام کنین تا دفه دگه همچین غلطی نکنن،معلومه میگن کار ما نیست و گردن نمیگیرن

    • زهرا

      احسان آقا باشه همه رو اعدام میکند شما خودت ناراحت نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج