۳۴۰۵۹۶
۲۳ نظر
۵۰۰۵
۲۳ نظر
۵۰۰۵
پ

حمایت مرگبار ۵۰ روستایی از مادر پیر

دعوای مرد جوان با مادرش، عصبانیت اهالی یک روستا را در پی داشت. وقتی این مرد با مادرش دعوا کرد و او را کتک زد، ٥٠ نفر از اهالی روستا به او حمله کردند و او را کشتند. هفت متهم اصلی این پرونده جنایی صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران منکر جنایت شدند و این قتل را به گردن همدیگر انداختند.

روزنامه شهروند: دعوای مرد جوان با مادرش، عصبانیت اهالی یک روستا را در پی داشت. وقتی این مرد با مادرش دعوا کرد و او را کتک زد، ٥٠ نفر از اهالی روستا به او حمله کردند و او را کشتند. هفت متهم اصلی این پرونده جنایی صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران منکر جنایت شدند و این قتل را به گردن همدیگر انداختند.

دهم مردادماه ‌سال ٩٣ بود که وقوع یک درگیری در روستای زرین‌دشت فیروزکوه به ماموران پلیس مخابره شد. ماموران بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این‌باره پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد که چندین روستایی با یک مرد درگیر شدند و این روستا را به میدان جنگ تبدیل کردند. مرد ٤٠ ساله به نام حسین در این درگیری کشته شده بود.

جسد این مرد که به دلیل ضربه به سر و شکستگی جمجمه‌ جان باخته بود، برای روشن شدن علت اصلی مرگ و دیگر معاینات لازم به پزشکی قانونی فرستاده شد. در این میان هفت نفر از عوامل اصلی این درگیری از سوی پلیس بازداشت شدند. در میان این هفت نفر، سه نفر از آنها به قتل اعتراف کردند و گفتند که حسین با ضربه‌های آنها کشته شده است. آنها درباره انگیزه خود از درگیری با حسین گفتند: «ما با حسین هم‌روستایی بودیم. روز حادثه شنیدیم که او با مادرش درگیر شده و مادرش را به شدت کتک زده است. برای همین همه ما به شدت عصبانی شدیم. حتی روستاییان دیگر هم با شنیدن این موضوع عصبانی شدند و با هم تصمیم گرفتیم حسین را ادب کنیم. همین شد که وقتی حسین همراه با همسر و فرزندش به روستا آمد، سد راهش شدیم و او را با چوب و داس کتک زدیم.»
با اعترافات این سه نفر، چهار متهم دیگر نیز صحبت‌های آنها را تأیید و به معاونت در قتل و مشارکت در نزاع و درگیری اعتراف کردند.

پس از انجام بازجویی‌ها، آنها صحنه جنایت را هم بازسازی کردند و درنهایت پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهمان صبح دیروز در مقابل قضات جنایی شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفتند اما منکر جنایت شدند. در ابتدای این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار برگزار شد، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد.

در ادامه این جلسه، همسر مقتول در جایگاه ایستاد و درباره این ماجرا به هیأت قضائی گفت: «من نمی‌دانم که شوهرم را به چه گناهی به قتل رساندند. آن روز با دخترم سوار موتور شوهرم بودیم و می‌خواستیم جایی برویم. تقریبا از روستا بیرون آمده بودیم که ناگهان بهزاد یکی از هم‌روستایی‌هایمان را دیدیم. او هم سوار موتورش بود. اما ناگهان با لگد ضربه‌ای به موتور ما زد و ما با هم به زمین افتادیم. او پس از این ضربه فرار کرد. چند دقیقه بعد ما هم به روستایمان برگشتیم، اما ناگهان وحشت‌زده شدیم. ٥٠ مرد از روستا به سمت شوهرم حمله کردند. در این میان بهزاد با قفل فرمان به سر شوهرم زد. بعد از آن حمید با داس و سهراب نیز با چوب به سر شوهرم زدند. روستاییان دیگر نیز همگی شوهرم را کتک زدند تا این‌که حسین جان باخت. برای همین من و فرزندانم برای همه عاملان این جنایت درخواست مجازات قصاص داریم.»

پس از صحبت‌های این زن بهزاد نیز روبه‌روی قضات قرار گرفت. وی گفت: «من با حسین مشکل شخصی نداشتم. اما آن روز شنیدم که او با مادرش درگیر شده و مادرش را به شدت کتک زده است. از شنیدن این حرف خیلی عصبانی شدم. برای همین از او کینه به دل گرفتم. وقتی داشتم از محل کارم به خانه برمی‌گشتم حسین و زن و بچه‌اش را سوار موتور دیدم و به آنها لگد زدم. بعد از آن هم به روستا برگشتم، اما آن‌جا بود که دیدم تعداد زیادی از اهالی روستا جمع شده‌اند. آنها به‌محض دیدن حسین با چوب و چماق به سمتش حمله کردند اما من دیگر جلو نرفتم و ضربه‌ای به او نزدم. فقط دیدم که حمید با داس به سرش زد. آن زمان چون تحت فشار بودم، قتل را گردن گرفتم.»

در ادامه حمید نیز منکر مشارکت در قتل شد و گفت: «من فقط در درگیری حضور داشتم. اما ضربه‌ای به او نزدم. درست است که داس در دست داشتم ولی ترسیدم و از آن استفاده نکردم.»

سهراب نیز در ادامه جلسه منکر مشارکت در قتل شد و گفت که او هم ضربه‌ای به حسین نزده است. پس از آن چهار متهم دیگر پرونده نیز یک‌به‌یک در جایگاه ایستادند و آنها هم منکر معاونت در قتل شدند.
در پایان این جلسه نیز پس از دفاعیات وکیل متهمان، هیأت قضائی وارد شور شد تا رأی نهایی درباره این پرونده را صادر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقدان شعورمعضل بزرگیه ،عقل که نباشدجان درعذاب است،ینی ۵۰نفرآدم به عاقبت کارفکرنکردن؟

    • بدون نام

      حماقت دسته جمعی که میگن اینه.

    • بدون نام

      خوب کردن ایول کسی که مادرشو بزنه باید همینجوری هم بمیره مثل ...

    • ترسو

      تقصير ماهوارست

      پاسخ ها

      • user

        ای داد بیداد
        کدومش تقصیر ماهواره اس زدن مادر یا کشتن مرده ؟

    • بدون نام

      بهترین کار راکردن،، چه فیلمی بوده

    • بدون نام

      عجب روستایهایی هستن اینا.بابا میگرفتین نصیحتش میکردین ...بدبختوکشتن

    • بدون نام

      ولی اگر از نوبخت و جهانگیری و روحانی و...بپرسی میگن تقصیر دولت قبلیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااای تو چقد بامزه ای.خیلی دلت برا دولت قبل تنگ شده نه؟؟

    • میرزا

      اگر این داستان و رمان نباشد و حقیقی باشد،
      با توجه به اینکه خودم جهت اجرای قانون در حد و توان خود سعی میکنم قانونمند باشم،، ولی با شناختی که خودم از عشایر دارم، به ندرت پیش میاد به پدر و مادر بی احترامی کنند، درنتیجه همان صحبتی که برخی از همسایگان مقتول اظهار داشته اند قصد کشتن این شخص مادرکش نداشته اند و فقط در آن لحظه احساسات آنها جریحه دار شده و برای جلوگیری از مادرکشی و یاپدرکشی که ذاتاً مخالفند وبه نظر خوشان نمیخواسته اند این فعل مادرکشی که کمتر از گناه کبیره نیست را بگیرند،، فقط قصد تنبیه داشته اند حال قضای روزگار مرد مادرکش گرفتار عقیده پلید خود شده، من اگر قاضی می بودم هیچگاه هیچکدام را قاتل نمیشناختم و با کمک بیت المال و آن 50نفر دیه این موجود مادرکش را فراهم میکردم، و سهم 50نفر را هم سنگین نمی بریدم فقط در حد امنیت عمومی و ارشاد آنها که دیگر این ماجرا تکرار نشود،،

    • میرزا

      این را فراموش کردم شاید فقدان راهکار های قانونی هم در آن منطقه مزید بر علت است و قاضی محترم با توجه به خلقیات روستا نشینان و تعصب آنها به پدر و مادر را در نظر میگیرند

    • سوگند

      حقش بود چرا رومادرش دست بلند کرد

      پاسخ ها

      • بحیرا

        ولی اگر از مادرش بپرسید راضی نبوده که حتی یک تار موی فرزندش کم بشه!
        یاد بگیریم جای خودمون تصمیم گیری کنیم.

    • بدون نام

      کاسه داغ تر از اش که میگن اینه !!!!!

    • محمد

      نظر قاضي و حكم صادره را هم بنويسيد مطالب ناقص و بي محتوا كه معلوم نيست چه سودي داره نتيجه و راي قاضي مهمه

    • علی

      اون مادرش رو زده اینها ناراحت شدن کشتنش عجب

    • بدون نام

      اون محل پاسگاه نداشت یه نفر عاقل زنگ بزنه پلیس
      بگه این مادرشو زده

    • بهلول

      اگه مطلب حقیقت داره؟ چرا آدرس صحیح نمیدن که درس عبرت دیگرون بشه؟؟؟ خود و اعصاب تون را مشغول این گونه مسائل نکنید،، لطفاً حرف بهلول را جدی بگیرید،!!!!تشکر

    • کاسه داغ تر از آش

      اگه نشونی مادر زن ها را داشته باشم بهشون میگم مادر زنی چیه؟! البته شما مادر زن را با مادرزن اشتباه نگیرید!

    • user

      فکر می کنم الان خود مادره شاکی پرونده باشه هیچ مادری در هیچ شرایطی راضی به مرگ اولادش نیست اونم به این صورت

    • بدون نام

      یکی باید به اون پنجاه نفر بگه مگه شما چکاره اید

    • بهلول

      بابا جون، اینا راست میگن اونا حقداشتن دیگه!

    • میرزا

      ای بابا!!! مگه شما چکاره بودید؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج